همکاری گوگل با فروشگاه Target برای ارائهی تجربهی جدیدی هنگام خرید
یکی از این بازیها که با همکاری فروشگاههای زنجیرهای
تارگت
و شرکت گوگل ساخته شده، Bullseye's Playground نام دارد. کاربران با استفاده از نشانههایی که در هر فروشگاه قرار دارد میتوانند مراحل و شخصیتهای جدیدی در بازی آزاد کنند. این دو شرکت بازی جذاب دیگری نیز تدارک دیدهاند که از فناوری واقعیت افزوده استفاده میکند. با نشانه گرفتن دوربین موبایل یا تبلت به سمت علامتهای خاصی که در فروشگاه قرار دارد، شخصیتهای بازی روی قفسههای فروشگاه ظاهر میشوند و امکان تعامل با آنها وجود خواهد داشت.
مسئولین فروشگاه میتوانند برای دریافت یک نسخهی آزمایشی از
ثبت نام کنند که در آن یک بازی ده دقیقهای وجود دارد و محیط فروشگاه را به یک «سرزمین عجایب زمستانی سه بعدی» تبدیل میکند. تانگو نام پروژهی جدیدی است که گوگل برای تبلتهای مخصوص واقعیت افزودهی خود انتخاب کرده است. مسئولین فروشگاه برای راهنمایی مشتریان باید همواره حضور داشته باشند و به همین دلیل این بازی تنها در چهار شعبهی
تارگت
قابل انجام است.
آلن وایزمان
، نایب رئیس شرکت
تارگت
هدف خود از انجام این پروژه را اینگونه توصیف میکند:
هدف ما از این آزمایش این است که از آخرین دستاوردهای فناوری در فروشگاههای خود استفاده کنیم. این تجربه همچنین این امکان را به ما میدهد که نگاهی به شیوهی خرید مردم در آینده داشته باشیم و ببینیم چطور ترکیب فناوری جدید و بازی میتواند آنها را سرگرم کند.
تارگت
به تعداد دفعاتی که این بازیها اجرا میشوند، یک دلار به مرکز تحقیقات بیمارستان
سنت جود
کمک میکند تا این میزان به یک میلیون دلار برسد. امکان استفاده از این امکانات جدید
تارگت
، تا آخر سال جاری میلادی وجود خواهد داشت. منبع: