نویسنده: سعید نیکبخت
// یکشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

با قابلیت ماهی گیری و سواری با موجود «چوکوبو» در بازی Final Fantasy XV آشنا شوید

یکی از مکانیک‌های گیم‌پلی بازی مورد انتظار Final Fantasy XV، قابلیت ماهی‌گیری و سواری با موجود چوکوبو است. در ادامه با زومجی همراه باشید تا اطلاعاتی را از نحوه‌ اجرای این دو قابلیت در بازی در اختیار شما قرار دهیم.
ماهی‌گیری در قسمت شکار و آشپزی بازی Final Fantasy XV قرار می‌گیرد. بازیکنان می‌توانند در دریاچه‌ها، برکه و تمام بخش‌هایی که در آن‌ها آب جریان دارند به انجام ماهی‌گیری بپردازند. بازیکنان با راه‌اندازی قُلابِ و طُعمه خود، باید منتظر گیر افتادن ماهی باشند. پس از این‌که ماهی مورد نظر در قلاب شما گیر افتاد، با انجام یک سری دکمه‌زنی که در صفحه اصلی نمایش داده می‌شود، باید برای به دام انداختن کامل آن تلاش کنید. زمانی که موفق به ماهی گیری شدید، می‌توانید آن را بپزید و از آن برای عضلانی‌تر کردن شخصیت‌های اصلی بازی استفاده کنید. در بازی گونه‌های مختلفی از طعمه وجود دارد که برای گیر انداختن ماهی‌های مختلف، بازیکنان به آن‌ها احتیاج خواهند داشت. در بازی Final Fantasy XV همچنین قابلیت سواری با چوکوبو (در ادامه می‌توانید تصویر این موجود را مشاهده کنید) هم وجود دارد. زمانی که بر روی این موجود سوار هستید، می‌توانید به صورت آهسته و سریع حرکت کنید و با آن، به ارتفاعات بلندی که به صورت عادی قابل دسترسی نیست دست یابید. در سراسر دنیای Final Fantasy 15، بازیکنان می‌توانند از چوکوبو استفاده و به انجام ماموریت‌های مختلف با آن بپردازند.
Final Fantasy XV (5) تصویری از چوکوبو که طرفداران قدیمی مجموعه فاینال فانتزی با آن آشنا هستند
  هاجیمه تاباتا، کارگردان سرشناس بازی فاینال فانتزی ۱۵ همچنین اعلام کرده احتمالا اضافه شدن شخصیت «گیلگَمَش» از طریق انتشار یک بسته الحاقی در بازی وجود دارد. گیلگمش که در قسمت‌های قبلی مجموعه بازی‌های فاینال فانتزی حضور پیدا کرده بود، در دنیای این بازی به جمع‌آوری شمشیرهای مختلف می‌پردازد. تاباتا همچنین اعلام کرد در بازی قابلیت دانلود لباس‌های جدید برای شخصیت‌های مذکر هم وجود خواهد داشت. بازی Final Fantasy XV در سال ۲۰۱۶ به صورت جهانی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. نسخه دمو این بازی هم‌اکنون برای کسانی که بازی Final Fantasy Type-0 HD را خریداری کردند به‌صورت رایگان در دسترس است. اگر اخبار روزهای گذشته را از دست دادید، از طریق زومجی می‌توانید تریلر جدید بازی فاینال فانتزی ۱۵ در جریان نمایشگاه بازی توکیو ۲۰۱۵ را هم مشاهده کنید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده