نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

وکیل حقوقی آهنگساز بازی Destiny: بانجی به مارتین ادانل خیانت کرده است!

تام بسکالیا، وکیل حقوقی و یکی از دوستان نزدیک  مارتین ادانل، آهنگساز بازی Destiny، اعلام کرده که در جریان نبرد قضایی ۱۸ ماهه که بین بانجی و ادانل جریان بود، تمام احترامات متقابل از بین رفته و بانجی به ادانل واقعا خیانت کرده است، با جزییات خبر همراه زومجی باشید.
بسکالیا دفتر وکالتی در شهر واشنگتن دارد و زمینه اصلی فعالیت وی جرایم مربوط به بازی‌های ویدیویی و دنیای دیجیتال است و به عنوان وکیل گیم مشهور است و یکی از نزدیک‌ترین دوستان ادانل است که سابقه آهنگسازی بازی‌های Halo و Destiny را دارد و اخیرا هم به دلیل اخراج بی‌مورد از بانجی شکایت کرده بود. ادانل همچنین یکی از ۷ نفری بود که با جداشدن از مایکروسافت در سال ۲۰۰۷ موجبات تاسیس بانجی مستقل را فراهم کرد و به همین دلیل بسکالیا وی را دلیل اصلی تغییر و تحولات و قلب بانجی جدید معرفی می‌کند. destiny-matchmakingطبق گفته‌های بسکالیا، ادانل در اواخر تابستان ۲۰۱۳ از وی دعوت کرده تا به دلیل برخی مشکلات کاری جلسه‌ای باهم تشکیل دهند، در این جلسه طرفین گزینه‌های موجود را بررسی کرده‌اند که در نهایت منجر به بازگشت ادانل به بانجی شد. در ماه مارس ۲۰۱۴ این دو مجددا با یکدیگر دیدار کردند چون اوضاع کاری ادانل وخیم‌تر شده بود و وی مجوز انتقال و جداشدن را از بانجی دریافت کرده بود. بسکالیا به ادانل پیشنهاد کرده بود که در این پرونده از یک وکیل قضایی استفاده کند چون موارد این‌چنینی در حوزه تخصیی وی نیست. یکی از مشکلاتی که در توافقنامه مذکور وجود داشت عدم امکان مذاکره مجدد مابین طرفین بود و به همین دلیل ادانل که احساس می‌کرد منافع وی رعایت نشده ترجیح داد به کار خود در بانجی ادامه دهد، ولی در ۱۱ آپریل ۲۰۱۴، بدون هیچ دلیل موجهی این استودیو وی را اخراج کرد. بسکالیا در ادامه اعلام کرد:
ادانل پس از اخراج از لحاظ روحی شرایط بسیار بدی داشت، وی به مدت ۱۵ سال و حتی قبل از خرید بانجی توسط مایکروسافت با این استودیو همکاری کرده بود و بانجی یکی از بخش‌های مهم زندگی وی بود، وی شاید اختلافات نظراتی با مدیریت بانجی داشت ولی با این حال همواره در جهت منافع کلی بانجی حرکت می‌کرد و تلاش داشت تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.
همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، ادانل پس از اخراج بی‌مورد خود به دلیل عدم پرداخت مطالبات و حقوق معوقه از بانجی به دلیل پایمال کردن حق و حقوقش شکایت کرد. ولی بسکالیا اعتقاد دارد که بانجی در این مورد به ادانل خیانت کرده:
ضرر و زیان مالی و روحی که این مساله بر روی مارتین و خانواده‌اش داشت واقعا جبران ناپذیر است. مارتین یکی از قدیمی‌ترین و مسن‌ترین اعضای استودیو بانجی بود و همواره در تمامی مشکلات وی و خانواده‌اش حامی اعضای دیگر بودند چون بانجی را از صمیم قلب دوست داشتند و سعی می‌کردند تا همواره از لحاظ عاطفی هم اعضای دیگر را پوشش دهند. ولی در جلسه داداگاه، مارتی شاهد بود که تمام افرادی که همواره از آن‌ها حمایت کرده و کنارشان بوده، افرادی که خودش جذب بانجی کرده و حتی تمام اعضایی که به لطف حمایت مارتین توانسته‌اند به کار خود ادامه دهند بر علیه وی شهادت می‌دهند. در جلسه دادگاه هیچ یک از اعضای بانجی نکته مثبتی در مورد مارتین اعلام نکردند و فقط از وی به عنوان یک آهنگساز خود نام برده شد که امری واضخ و بدیهی بود و هر زمان که وی انتظار داشت یکی از افرادی که دوست صمیمی خود می‌دانست به نفع او صحبت کند، شکست می‌خورد و همین امر تاثیرات روحی نامناسب و مخربی بر روی مارتین داشت. بانجی از یک شرکت حقوقی در این پرونده استفاده کرده بود که از تمام نیرنگ‌های کتاب قانون به نفع خود استفاده کرد تا این پرونده مدت زمان طولانی در جریان باشد و همین مساله باعث شد تا مارتین خسارات مالی زیادی ببیند.
d12cd862d6eae7b6358d92a62cbf7c268d575dae
به دلیل طولانی شدن روند پرونده خسارات زیادی به مارتین ادانل وارد شد
در جریان دادگاه بانجی در حدود ۱۰۰ هزار مستند به دادگاه ارایه کرد که همگی باید توسط قاضی پرونده مطالعه می‌شد و علاوه بر آن در دقایق پایانی درخواست بازبینی مجدد را ارایه می‌کردند که این موارد باعث شد پرونده مدت زمان طولانی در جریان باشد. ولی در نهایت دادگاه به نفع ادانل رای داد و رفتار بانجی را ناعادلانه خواند. به موجب این رای ادانل در وحله اول ۹۵ هزار دلار حقوق معوقه و در حدود ۱۴۲ هزار دلار از بابت سهم خود از سود بانجی دریافت خواهد کرد و پس از آن ۱۹۲ هزار واحد سهم خود از سهام کل بانجی را پس می‌گیرد که البته ارزش مالی آن‌ها به دلیل خصوصی بودن سهام بانجی مشخص نیست. بسکالیا در این مورد هم گفت:
همانطور که از ابتدا انتظار داشتیم حق به مارتین رسید، ولی در اصل مارتین چیزهای زیادی را در راه این پرونده از دست داد. تمام افرادی که مارتین همواره از آن‌ها هدایت و حمایت کرده بود بر علیه او رفتار کردند و همچنین افرادی که مارتین آن‌ها را دوست صمیمی خود می‌دانست بنای دشمنی با وی نهادند و این ضربات روحی به مارتین و در کنار آن زمان و هزینه‌ای که وی به دلیل طولانی شدن دادگاه صرف کرد هیچگاه جبران نخواهند شد. البته هدف مارتین از شکایت دریافت خسارت مالی نبود، وی فقط انتظار داشت که حق و حقوق و عدالت در مورد وی رعایت شود. به همین دلیل هم بانجی به دلیل زیر پا گذاشتن حقوق کارکنان متهم شناخته شد و واقعا مایه تاسف است که مدیریت استودیوی بانجی با اعضای خود چنین رفتاری انجام می‌دهد.
البته در نظر داشته باشید که این صحبت‌ها از طرف شخصی زده شده که یکی از دوستان صمیمی مارتین ادانل است و به طور حتم در جهت منافع وی صحبت خواهد کرد. مارتین ادانل تابستان امسال استودیوی بازیسازی های‌وایر گیمز را با همکاری تعدادی از اعضای سابق بانجی تاسیس کرد و از این پس شاهد فعالیت‌های وی در این استودیو خواهیم بود. نظرات خود را در مورد این مساله و دعوای حقوقی مارتین ادانل و بانجی با زومجی در میان بگذارید. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده