// جمعه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵

رئیس پلی‌استیشن: فروش پلی‌استیشن 4 در چین به علت قوانین سازمان سانسور ضربه خورده است

اوایل سال جاری میلادی بود که کنسول پلی‌استیشن 4 به صورت رسمی در کشور چین عرضه شد اما فروش کلی دستگاه آنقدری که کمپانی سونی انتظارش را می‌کشید قوی نبوده است. دلیل این موضوع چیست؟ مدیر اجرایی سونی جواب می‌دهد. با زومجی همراه شوید.
اندرو هاوس رئیس بخش پلی‌استیشن اخیرا طی مصاحبه‌ای در نمایشگاه Tokyo Game Show توضیح داد که قوانین سازمان سانسور در کشور چین شدیدا به پتانسیل بالای کنسول پلی‌استیشن 4 در بازار ضربه زده است. او در این باره گفت:
ما هنوز هم با چالش‌های زیادی از سوی سازمان سانسور در کشور چین رو به رو هستیم که باید به دنبال راه حلی مناسب برایش بگردیم. این فرایند می‌تواند زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص دهد.
با وجود شروع ناامید کننده این کنسول در چین اندرو هاوس هنوز هم اعتقاد دارد که پتانسیل‌های زیادی در بازار چین برای پلی‌استیشن 4 وجود دارد. هرچه باشد جمعیت کلی بازیکنان این کشور حتی از جمعیت تمامی شهروندان ایالات متحده هم بیشتر است. هاوس در ادامه افزود:
من فکر نمی‌کنم که شروع‌مان در این منطقه آنقدرها هم افتضاح بوده باشد. در کشور چین بخش بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک رسانه‌ی سرگرمی پتانسیل‌های عظیمی دارد.
با وجود جمعیتی پیش بینی شده بالغ بر ۱.۳۵ میلیارد نفر و بهبود وضعیت اقتصادی قشر متوسط جامعه، کشور چین را می‌توان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای موجود در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای به حساب آورد. ps4-1000-1 با توجه به قوانین سازمان سانسور در کشور چین رسانه‌هایی که مردم را به استفاده از موادهای مخدر که منجر به رفتار خشونت آمیز می‌شود تشویق می‌کنند حق پخش ندارند. طبق قانون تمامی بازی‌ها برای عرضه در این کشور باید ابتدا توسط سازمان فرهنگ و هنر دولت شانگهای مورد تایید قرار بگیرند، فرایندی که گفته می‌شود به طور معمول بیش از بیست روز به طول می‌انجامد. در این میان کنسول رقیب یعنی ایکس‌باکس وان سپتامبر سال گذشته‌ی میلادی به صورت رسمی در چین عرضه شد و توانست طی هفته‌ی اول فروشی بالغ بر صد هزار دستگاه داشته باشد اما با گذشت زمان فروش این کنسول نسل هشتمی هم روندی به شدت نزولی پیدا کرد. در آن سوی میدان کمپانی نینتندو  هنوز هیچ برنامه‌ی خاصی را مبنی بر عرضه‌ی کنسول‌ها یا بازی‌های خود در این کشور اعلام نکرده است. با توجه به گزارشات گروه تحلیلی آسیا بیزینس اگر فروش هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در چین را طی سال جاری میلادی جمع بزنیم از مرز ۵۵۰ هزار دستگاه تجاوز نخواهد کرد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Gamespot