نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

سی دی پراجکت رد با جدیت تمام می گوید به هیچ وجه قصد فروش استودیو خود را نداریم

طی روزهای اخیر شایعاتی منتشر شد که اذعان می‌کرد مسئولان استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد در حال مذاکره برای فروش استودیو خود هستند. ظاهرا این شایعات حقیقت نداشته و موجب عکس‌العمل شدید مدیران این استودیو دوست‌داشتنی شده است. با زومجی همراه باشید.
مارسین ایوینسکی، موسس سی‌دی پراجکت رد در بیاینه‌ای رسمی در رابطه با این ادعا گفته است:
معمولا در رابطه با شایعات نظر نمی‌دهیم، اما این خبر بیش از حد بزرگ شده و احساس کردیم باید یک بار برای همیشه به آن خاتمه دهیم. برای فروش سی‌دی پراجکت رد با هیچ کمپانی یا شرکت بزرگی مذاکره نمی‌کنیم. این‌گونه اخبار واقعیت ندارد و از سوی ما منتشر نشده است.
این شایعات اعلام می‌کرد سی‌دی پراجکت رد در حال مذاکره با الکترونیک آرتز برای فروش این استودیو است. طی روزهای اخیر مارسین موموت، مدیر ارتباطات سی‌دی پراجکت رد در حساب توئیتر خود نسبت به این شایعه واکنش نشان داد، اما ظاهرا این کار کافی نبوده و موسس استودیو را مجاب به منتشر کردن بیانیه‌ای رسمی کرده است:
در ملاقات اخیر خود با ایوینسکی، از وی در رابطه با این شایعه پرسیدم. عکس‌العمل او به شکلی بود که ظاهرا برای اولین بار این خبر به گوش وی خورده است. فکر کنم شخصی که این شایعه را منتشر کرده بیشتر از موسس استودیو اطلاعات دارد.
سی‌دی پراجکت رد یک استودیو مستقل است و دلیل اکثر موفقیت‌هایی هم که به دست آورده همین مسئله بوده است. با رفتن زیر سایه‌ کمپانی‌ای مانند الکترونیک آرتز، اعضای این استودیو دیگر آزادانه نمی‌توانند تا هر زمان که علاقه دارند روی یک بازی کار و آن را با بهترین کیفیت ممکن عرضه کنند. The_Witcher_3_Wild_Hunt_Hearts_of_Stone_A_witcher_shall_soon_be_buried_The_skies_weep   البته سی‌دی‌ پراجکت رد از نظر مالی این روزها در آسمان به سر می‌برد. با فروش ۶ میلیون نسخه‌ای بازی دوست‌داشتنی  The Witcher 3: Wild Hunt در عرض ۶ هفته، این استودیو سود زیادی به دست آورد و با این درآمد، فروش استودیو در این زمان زیاد کار عقلانی‌ای به حساب نمی‌آمد. ایوینسکی در صحبت‌های گذشته خود هم از تنفر خود نسبت به سیاست‌های برخی از کمپانی‌های امروزی و تلاش سی‌دی پراجکت رد برای تبدیل نشدن به آن‌ها  صحبت کرده بود:
اعضای سی‌دی پراجکت رد انسان‌هایی «آزاده» هستند. زمانی که دیگر در بازی‌های خود ریسک نکنیم، خلاقیت نشان ندهیم و به چیزی که هستیم پایبند نباشیم، نگرانی من آغاز می‌شود. ارزش استودیو، اهمیتی که به ساخت بازی می‌دهیم و البته گیمرهایی که با ما همراه هستند، چیزی است که شرکت ما را رو به جلو می‌برد. مهم نیست یک استودیو کوچک یا بزرگ باشیم، در سی‌دی پراجکت رد همیشه یک بازی نقش‌آفرینی مولتی‌پلتفرم وجود دارد که برای گیمرها ساخته شده است. بزرگ‌ترین وحشت من تبدیل شدن به یک کمپانی بی‌چهره که به بازیکنان اهمیت نمی‌دهد است. تا زمانی که من در راس کار قرار دارم، برای جلوگیری از این اتفاق ناخوشایند مبارزه خواهم کرد.
پس از تجربه بازی The Witcher 3: Wild Hunt، علاقه‌مندان به این بازی مانند من می‌توانند در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) نخستین بسته الحاقی این محصول دوست‌داشتنی با نام Hearts of Stone که ۱۰ ساعت گیم‌پلی جدید را به مخاطبان ارائه می‌دهد را تجربه کنند. بازی The Witcher 3: Wild Hunt، جدیدترین محصول سی‌دی پراجکت رد از مجموعه بازی‌های ویچر، هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده