نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

هفته نامه - قسمت ۳۲: از معرفی اپل‌تی‌وی جدید تا فروش بسیار خوب MGSV:The Phantom Pain در هفته‌ی اول

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

احتمالا این روزها سرتان گرم یکی از بازی‌های بزرگی باشد که به تازگی منتشر شده است. روزهای خوب گیمرها شروع شده و بازی‌های زیادی در صف انتشار ایستاده‌اند. Metal Gear Solid V: The Phantom Pain انتخاب این روزهای بسیاری از شماست و سر و صدایی که کوجیما با این بازی به راه انداخته همچنان ادامه دارد. آیتم‌های زومجی در مورد این بازی هنوز به پایان نرسیده و به زودی بررسی متنی و کامل این بازی به همراه نیم‌نگاه آن را تقدیم حضورتان خواهیم کرد. بهتر است این را بدانید که بازی در اولین هفته‌ی حضور خود در بازار بریتانیا توانست رتبه‌ی اول را کسب کند. با توجه به گزارشات کمپانی چارت‌ترک که وظیفه‌ی زیر نظر گرفتن آمار فروش به صورت جزئی را بر عهده دارد هفتاد و دو درصد از سهم فروش کلی این بازی در بریتانیا مخصوص به نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 بوده است. در جدول کلی پس از ساخته‌ی بی نظیر کوجیما با جدیدترین بازی کمپانی برادران وارنر یعنی Mad Max رو به رو خواهیم شد که با MGS5 در یک روز مشخص عرضه شدند. رتبه‌ی سوم نیز به Gears of War: Ultimate Edition انحصاری ریمستر شده‌ی ایکس‌باکس وان اختصاص یافته است. در رتبه‌های پایین‌تر نیز به Until Dawn جدیدترین انحصاری سونی و Disney Infinity 3.0 خواهیم رسید.

1

صحبت از بازی‌های این ماه شد و بد نیست به بازی‌های پیش رو اشاره‌ای داشته باشیم. پس فردا Super Mario Maker برای کنسول Wii U منتشر خواهد شد. بازی Tearaway Unfolded هفته‌ی جاری برروی کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود. آخر هفته هم با انتشار Forza Motorsport 6 برای ایکس باکس‌وان و PES 2016، بسیار داغ خواهد بود. علاقه‌مندان به FIFA 16 هم تنها ۱۰ روز دیگر تا تجربه‌ی این بازی فاصله دارند. ضمن این‌که دموی قابل بازی FIFA 16 چند روز قبل منتشر شد و می‌توانید خودتان را برای آن بازی نیز آماده کنید. در مجموع همه ساله بازار بازی‌های ورزشی در اواخر تابستان گرم می‌شود و امسال نیز بعد از انتشار دو شبیه ساز محبوب فوتبالی، شاهد انتشار بازی‌هایی نظیر NHL 16، NBA Live 16 و NBA2K16 نیز خواهیم بود. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مهمترین رویدادهای هفته‌ای که گذشت.

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

تعدادی از شرکت‌های بزرگ بازی‌ سازی گرد هم آمده‌اند تا با ساخت یک بازی مشترک و خیر‌خواهانه، در‌آمد حاصل از فروش آن را صرف بهبود زندگی کودکان جنگ‌زده در سراسر جهان کنند. شرکت‌های بازی‌سازی که در این طرح شرکت می‌کنند شامل استودیو‌های: 343، سازنده سری Halo، بوسا سازنده بازی I Am Bread،کریتیو اسمبلی خالق سری Total War، اسپورتس اینتراکتیو سازنده سری Football Manager و استودیو‌های کرو‌دیجیتال، هارد‌لایت، اسپیلیت میلک، تیم 17 و تورن بنر هستند که سری بازی‌هایی با عنوان HELP: Real War is Not a Game خواهند ساخت و عواید حاصل از آن را خرج کودکان جنگ زده در سراسر دنیا می‌کنند.

همان‌طور که اشاره شد، چند روزی بیشتر به انتشار بازی Forza Motorsport 6 باقی نمانده است. به تازگی تصاویری تازه از گیم پلی  بازی جدید استودیو معروف Turn 10 منتشر شد که نمایانگر جزئیات بالای باران در این بازی است.

2

تصاویری که مشاهده می کنید از دمو این عنوان گرفته شده است. طبق گفته ی منبع در دمو این بازی  جزئیات به اندازه ای بالا است که حتی کوچکترین پیچ و وزش باد باعث تغییر جهت کشیده شدن قطرات باران روی اتومبیل‌ها می‌شود طوری که در هیچ یک از بازی‌های مشابه دیده نشده است. در خبری دیگر تیم فنی سایت یوروگیمر، با بررسی این نسخه، اعلام کرد که جزییات گرافیکی بی‌نظیر، مثل تاثیرات آب و هوایی و محیط‌های شلوغ تاثیری بر تعداد فریم بازی ندارد و این بازی انحصاری ایکس‌باکس وان، همچنان با ۶۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شود.

طبق آمار و ارقام سایت Steam Spy، از ابتدای ماه مارس ۲۰۱۵ تا امروز، ۶ بازی از مرز فروش ۱ میلیون نسخه در استیم عبور کرده‌اند. بازی‌هایی که موفق شدند فروش بالای ۱ میلیون نسخه را در سایت استیم تجربه کنند عبارتند از: GTA V، ARK: Survival Evolved،H1Z1، Cities: Skylines، Rocket League و Besieged. این بازی‌ها شاید جدید‌ترین محصولات استیم نباشند، ولی آثاری هستند که از ابتدای عرضه تا امروز فروش متعادل و خوبی را تجربه کرده‌اند. البته این خبر به معنی پر‌فروش‌ترین بازی‌های منتشر شده برای رایانه‌های شخصی نیست و این لقب فعلا به بازی Withcer 3: The Wild Hunt تعلق دارد که به دلیل انتخاب سایت GOG به عنوان فروشگاه اصلی در این لیست حضور ندارد.

3

یوبی‌سافت، به‌تازگی جزئیات جدید و هیجان‌انگیزی را از بخش مبارزات بازی Assassin’s Creed Syndicate منتشر کرده است و به‌نظر می‌رسد که سیستم مبارزات این بازی، برروی سلاح‌های مخفی توجه ویژه‌ای دارد. آقای François Pelland، تهیه‌کننده ارشد این بازی درباره نحوه تمرکز مبارزات روی «سلاح‌های مخفی» توضیح داده است و همچنین مدعی است که تیم توسعه این بازی برای متناسب‌کردن Assassin’s Creed Syndicate با دوران ویکتوریا و افزایش سرعت بازی، شمشیر را از این نسخه حدف کرده‌اند. وی در آخر، یادآور شد که  انیمیشن‌های multikill و multi-finisher  از Assassin’s Creed III، به این بازی اضافه شده‌اند.  Assassin’s Creed Syndicate در تاریخ ۲۳ اکتبر (اول  آبان) برای کنسول‌های بازی Xbox One و PS4  و در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) برای پلت‌فرم PC منتشر خواهد شد.

کمپانی پلی فونی دیجیتال سخت مشغول کار بر روی عنوان گرن توریسمو ۷ است، و ظاهرا برای افزایش سرعت ساخت بازی چندین آگهی استخدام ارائه کرده است. احتمالا قرار است شاهد ویژگی های جدیدی در این بازی باشیم. این افزایش سرعت و استخدام ناگهانی احتمالا به این معنی است که معرفی بازی نزدیک است. با توجه به نزدیک شدن به رویدادهای بازی مثل نمایشگاه توکیو گیم‌شو و هفته بازی پاریس و طرفدارن بسیار زیاد این بازی در اروپا و ژاپن، این احتمال دور از ذهن نخواهد بود.

نسخه Collectors Edition بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بر روی پلی‌استیشن 4، حاوی یک بلوری از محتویات اضافی شامل مراحل ساخت بازی و بخش‌های این‌چنینی است. حال یکی از خریداران این نسخه، ویدیوای بر روی یوتیوب آپلود کرده که نشان می‌دهد در بلوری مذکور اطلاعاتی مربوط به یکی از مراحل بازی به نام مرحله ۵۱ وجود دارد که در نسخه نهایی حذف شده است.

  • بهتر است پس از اتمام بازی ویدیو را تماشا کنید، چون بخش‌هایی از داستان را شرح می‌دهد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

این مرحله در اواخر بخش داستانی قرار داشت و اطلاعات جالبی در مورد داستان و شخصیت‌ها ارایه می‌کرد که به نوعی زمینه را برای ادامه سری متال‌گیر فراهم می‌کرد. البته دلیل این اقدام کوجیما هنوز مشخص نیست و فقط ۲ احتمال در مورد آن وجود دارد. یکی این‌که ممکن است این مرحله در قالب یک بسته الحاقی به بازی اضافه شود که در این صورت به احتمال زیاد شاهد ادامه سری متال‌گیر خواهیم بود، و امکان دیگر هم به خداحافظی اخیر کوجیما از این بازی مربوط می‌شود که احتمالا وی دیگر تصمیمی برای ساخت متال‌گیر‌های بیشتر ندارد.

استودیو گوریلا گیمز با عرضه کنسول پلی‌استیشن 4، یکی از نخستین استودیوهای سونی بود که با بازی Killzone: Shadow Fall برای این پلتفرم بازی عرضه کرد. براساس صحبت‌های مدیر این شرکت، ساخت بازی Horizon: Zero Dawn برای آن‌ها چالش برانگیزتر از قسمت آخر مجموعه بازی‌های کیلزون بوده است. زمانی که ازگوریلاگیمز در رابطه با آینده مجموعه بازی‌های شوتر و اول‌شخص Killzone پرسیده شد، اعلام شد در حال حاضر صحبت کردن در این رابطه «بسیار زود» است. گوریلا گیمز پس از انتشار بازی Horizon: Zero Dawn، قرار است در رابطه با بازی بعدی خود صحبت کند. بازی Horizon: Zero Dawn که از زمان معرفی توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده است، در سال ۲۰۱۶ به‌‌صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

4

کلیف بلزینسکی، خالق مجموعه Gears Of War، در مصاحبه اخیر خود در رابطه علاقه خود برای آوردن بازی LawBreakers به کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان صحبت کرده است. بلزینسکی اعلام کرده ایده عرضه LawBreakers برای کنسول‌های نسل هشتم توسط آن‌ها در نظر گرفته شده، اما اگر روزی این کار انجام شود، استودیو آن‌ها وظیفه پورت بازی روی پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان را بر عهده نخواهد گرفت. بازی LawBreakers که توسط کلیف بلزینسکی و استودیو اختصاصی وی با نام Boss Key Productions تولید می‌شود، در سال ۲۰۱۶ به عنوان یک بازی کاملا رایگان برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. اگر هنوز اطلاعات زیادی از شکل و شمایل این بازی ندارید، می‌توانید از طریق زومجی به مشاهده چهار تریلر بازی LawBreakers بپردازید و ایده‌ی کاملی را از محصول جدید خالق Gears Of War به دست آورید.

طبق اعلام سی‌دی پراجکت رِد بسته‌ی الحاقی Hearts of Stone در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) برای بازی The Witcher 3 منتشر می‌شود. Hearts of Stone اولین بسته‌ی الحاقی برنامه‌ریزی شده برای این بازی محبوب است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360pدانلود با رزولوشن 720p

به گفته‌ی توسعه‌دهندگان، بسته‌ی الحاقی Hearts of Stone شامل مکانیک گیم‌پلی جدیدی با نام Runewords می‌شود که به گفته‌ی آنها «به شکل قابل توجهی» گیم‌پلی بازی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بسته‌ الحاقی Hearts of Stone حدودا ۱۰ ساعت به طول می‌انجامد. شما به دو روش قادر به خریداری این محصول هستید. روش اول پرداخت مبلغ ۹.۹۹ دلار (۷ پوند) از طریق فروشگاه‌های آنلاین و روش دوم، خریداری بسته فیزیکی محدود بازی با قیمت ۲۰ دلار (۲۰ یورو) است که البته روش دوم شامل کارت‌های فیزیکی Gwet، دسته‌ کارت‌های هیولاها و اسکیا و همچنین کُدی برای دریافت بسته‌ی الحاقی می‌شود.

در نمایشگاه IFA 2015 که در شهر برلین آلمان برگزار شد، هدست پروژه مورفیوس برای آزمایش توسط عموم در دسترس قرار گرفته بود. اگرچه هنوز تاریخ انتشار و قیمت هدست واقعیت مجازی پروژه مورفیوس سونی اعلام نشده، اما  اطلاعاتی فاش شده که خبر از تاریخ انتشار و قیمت بسیار عالی این تکنولوژی می‌دهد.

5

براساس اطلاعات فاش شده، این هدست در تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۱۶ (نهم بهمن) و تنها با قیمت ۳۳۵ دلار عرضه خواهد شد. اگر این قیمت به صورت رسمی تایید شود، سونی قدم بسیار بلندی را برای موفق کردن محصول جدید خود که تعریف‌هایِ زیادی از آن شنیدیم برداشته است.

چند وقت اخیر، شاهد رونمایی‌های متعددی از امکانات بازی FIFA 16 بر روی کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی بودیم، با این حال  الکترونیک آرتز اعلام کرده که نسخه‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 این بازی شامل محدودیت‌هایی خواهند بود. در نسخه‌های نسل هفتمی امکان دسترسی به بخش Creation Center وجود ندارد. همچنین امکان شخصی سازی آهنگ‌ها و صدای تماشاگران، حالت FIFA Interactive World Cup، لابی‌های بازی (Match Lobby) و تیم گزارشگر دوم را که شامل کلاید تیلدسلی و اندی تاونسند است ، در نسخه‌ی نسل هفتمی نخواهیم دید. طبق اعلام رسمی سازندگان، دلیل حذف یک سری امکانات ازنسخه‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360، محدودیت‌های سخت افزاری این کنسول‌‌ها است که احتمالا در آینده نزدیک شاهد اقدامات بیش‌تر اینچنینی هم باشیم.

در زمان معرفی نسخه آزمایشی بازی Star Wars: Battlefront، کمپانی الکترونیک آرتز از یک حالت (Mode) کاملا جدید برای این بازی هم رونمایی کرد. اخیرا اطلاعاتی از حالت Drop Zone بازی Star Wars: Battlefront منتشر شده است. حالت Drop Zone شانزده بازیکن را در دو تیم ۸ نفره مقابل یکدیگر قرار می‌دهد. هدف اصلی بازیکنان در این حالت کنترل ۵ قسمت مختلف در نقشه بازی است.

6

تیمی که پیش از ۱۰ دقیقه بیشترین مکان را از آنِ خود کرده باشد، جوایزی را دریافت خواهد کرد و برنده مسابقه خواهد شد. بازی Star Wars: Battlefront در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۶ آبان سال ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4،ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. پاییز امسال همچنین شاهد انتشار نسخه آزمایشی این بازی، جایی که بازیکنان می‌توانند در سه حالت Walker Assault, Drop Zone و بقای این بازی با یکدیگر رقابت کنند خواهیم بود.

بتسدا  اولین بسته الحاقی بازی Fallout 4 را معرفی کرد. علاقه‌مندان می‌توانند با تهیه Season Pass با قیمت ۳۰ دلار، به تمام بسته‌های الحاقی که برای این بازی عرضه خواهد شد، دسترسی داشته باشند.  تنها چیزی که درباره این بسته الحاقی می‌دانیم این است که سال ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد شد. علاوه بر بسته الحاقی، بتسدا اعلام کرد که برای عرضه بروزرسانی‌های روتین و رایگان برای Fallout 4 برنامه‌ریزی کرده است. Fallout 4 روز ۱۰ نوامبر سال جاری میلادی (۱۹ آبان) برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد.

اپل در جریان کنفرانس خود تبلت جدیدی با نام آیپد پرو را معرفی کرد.  این تبلت دارای صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی بوده و دارای قلم استایلوس اختصاصی و صفحه کلید دارای قابلیت پشتیبانی از فناوری فورس تاچ است. این تبلت از پردازنده‌ی جدید A9X جدید اپل بهره برده و دارای چهار اسپیکر استریو است.

7

در خبر دیگر مربوط به این کنفرانس شاهد رونمایی اپل تی‌وی جدیدی بودیم که قابلیت‌های تلویزیونی زیادی را به همراه می‌آورد ولی شاید جدیدترین این قابلیت‌ها، اجرای بازی‌های ویدیویی است. اپل چند وقتی است که سیاست‌های خود را به سمت بازی‌های ویدیویی سوق داده و حتی هفته‌ی پیش از حساب کاربری جدید توییتر اختصاصی برای بازی‌های اپ‌استور رونمایی کرد. حالا اپل در جریان کنفرانس خود، علاوه بر رونمایی از ریموت کنترل جدید لمسی برای اپل تی‌وی، از اپ‌استوری اختصاصی برای اپل‌ تی‌وی رونمایی کرد که از طریق آن می‌توان به بازی‌های قابل اجرا روی این دستگاه دسترسی داشت.

همان‌طور که در ابتدای هفته‌نامه اشاره کردیم بازی Tearaway Unfolded هفته‌ی جاری برروی کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه می‌شود. بعد از موفقیت سونی در فروش بازی Tearaway برروی پلی‌استیشن ویتا که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد، این شرکت با همکاری مدیا مولکول و تارسیِر استودیوز نسخه‌ای از بازی Tearaway را با نام Tearaway Unfolded برای پلی‌استیشن 4 معرفی کرد. اکنون سونی به مناسبت عرضه‌ی این بازی در ایالات متحده ویدیوی تبلیغاتی زیبایی را از این بازی منتشر کرده است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود با رزولوشن 720p

بازی Tearaway Unfolded در روز ۱۱ سپتامبر ( بیستم شهریور ماه)  در کشور های اروپایی نیز عرضه می شود.

بروزرسانی جدیدی که قرار است برای نسخه‌ی آزمایشی ویندوز 10بازی Minecraft عرضه شود، به دارندگان دو نسخه‌ی ویندوز 10 و موبایل این اثر امکان خواهد داد که در کنار هم و تحت یک شبکه‌ی محلی به بازی بپردازند. این بروزرسانی که با نسخه‌ی 0.12.1 مشخص شده، به دارندگان Minecraft Windows 10 Edition و Minecraft Pocket Edition (نسخه‌ی موبایل بازی) امکان می‌دهد که با تشکیل یک جمع حداکثر پنج نفره، تحت شبکه‌ی محلی (LAN) به همکاری یا رقابت با یکدیگر بپردازند. با این حساب، به‌زودی می‌توان ماینکرفت را با اتصال دستگاه‌های میزبان ویندوز 10، اندروید، iOS و ویندوز فون به یکدیگر در قالب LAN بازی کرد.

8

استودیو بایوور در راستای گسترش محتویات بازی نقش‌آفرینی Dragon Age: Inquisition، آخرین بسته الحاقی این بازی با نام Trespasser را منتشر کرد و به صورت رسمی کار خود را برای تولید محتویات جدید برای قسمت جدید مجموعه بازی‌های عصر اژدها به پایان رساند.  بسته الحاقی Dragon Age Inquisition: Trespasser، هم‌اکنون با قیمت ۱۵ دلار برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی در دسترس است. متاسفانه بر خلاف بازی اصلی، بسته‌های الحاقی Dragon Age: Inquisition برای کنسول‌های نسل هفتم منتشر نخواهند شد. در بسته الحاقی Dragon Age Inquisition: Trespasser بازیکنان با شخصیت‌های قدیمی و محبوب این مجموعه ملاقات و اطلاعات مهمی را از یک خطر جدید کشف می‌کنند.

در حالی که تنها چند روز دیگر به تاریخ انتشار بازی مورد انتظار PES 2016 زمان باقی است، کمپانی کونامی با انتشار تصاویر جدید، اطلاعاتی را از حالت «Master League» این بازی ورزشی منتشر کرد. براساس اطلاعات جدید منتشرشده، بخش Master League دارای منو و رابط کاربری کاملا جدید خواهد بود. پس از انتخاب مربی و تیم مورد نظر، بازیکنان حتی می‌توانند منوی این حالت را به صورت دلخواه شخصی‌سازی کنند. در قسمت منوی Master League، بازیکنان به صورت زنده می‌توانند اخبار مرتبط با بازی در حال پیگیری را هم مشاهده کنند. کونامی اعلام کرده بخش نقل و انتقالات هم دارای منوی اختصاصی خود خواهد بود. بازی PES 2016 در تاریخ ۱۸ سپتامبر (۲۷ شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. نسخه مخصوص این بازی با نام Anniversary Edition، تنها در انحصار کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

 

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده