نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

بازی Afro Samurai 2 شهریور برای پلی‌استیشن 4 و پی سی منتشر می‌شود

بنا بر خبری که در سایت پلی‌استیشن بلاگ منتشر شد، قسمت دوم بازی Afro Samurai در تاریخ ۳۱ شهریور برای کنسول پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بازی Afro Samurai 2 که نامش انتقام کوما است، بزودی و در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) برای کنسول پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این بازی اولین قسمت از یک سه‌گانه است. کاربران پلی‌استیشن در صورت پیش خرید یک‌جای این سری می‌توانند از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار شوند. اعضای پلی‌استیشن پلاس نیز می‌توانند این سه‌گانه را با ۳۰ درصد تخفیف پیش‌خرید کنند. هنوز تاریخ انتشار قسمت‌های دوم و سوم این سه‌گانه اعلام نشده است.

Afro Samurai کار خود را از سال ۱۹۹۹ و به عنوان یک داستان مانگا آغاز کرد. تاکاشی اوکازاکی نام خالق این مجموعه است. این سری به مدت دو سال در مجله دوجینشی منتشر می‌شد. پس از آن‌، یک سریال انیمه و یک فیلم انیمیشن از روی این مجموعه ساخته شد. تهیه کننده فیلم که نامش آفرو سامورایی:رستاخیز بود، ساموئل ال‌ جکسون بود. وی همچنین وظیفه صداپیشگی شخصیت اصلی‌ مجموعه را هم در سریال و هم در فیلم بر عهده داشت. در سال ۲۰۰۹ نیز، بازی‌ای از مجموعه Afro Samurai برای کنسول‌های پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 منتشر شد.

اوکازاکی مجموعه Afro Samurai را با الهام از موسیقی هیپ‌هاپ و رسانه‌های آمریکا ساخته است. داستان این مجموعه، داستان زندگی‌ یک سامورایی به نام آفرو است که می‌خواهد از قاتلین پدرش انتقام بگیرد. با اینکه داستان این مجموعه بسیار سرراست است و نکته خاصی‌ ندارد، مساله‌ای که باعث متمایز شدن این مجموعه از دیگر مجموعه‌های مشابه شده است، طراحی هنری، خشونت بی‌ حدّ و مرز و ارجاعات بسیار زیاد به منابع الهامش (موسیقی هیپ‌هاپ و رسانه‌های مدرن آمریکایی) است.

بازی‌ای که در سال ۲۰۰۹ بر اساس این مجموعه منتشر شد، در سبک پلتفرمر سه‌ بعدی بود و با نظرات متفاوت منتقدین روبرو شد. بازی از طراحی سل-شید بهره می‌برد و اشخاصی‌ مانند ساموئل ال جکسون، لوسی لو و مارک همیل در آن‌ به صداپیشگی پرداخته بودند. 

بازی انتقام کوما پس از انتشار بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی‌، برروی کنسول ایکس‌باکس وان نیز منتشر خواهد شد. اما هنوز تاریخ انتشار این بازی بر روی این پلتفرم اعلام نشده است. انتقام کوما توسط استودیو مستقل ریداکتد ساخته شده است و داستان بازی دقیقا از پایان داستان قسمت اول آغاز می‌شود. در پایان قسمت اول آفرو فکر می‌کند که کوما، دشمن اصلی‌ خود را کشته است. اما این‌طور که به نظر می‌رسد وی کماکان زنده است و برای انتقام از آفرو باز گشته است. 

بنا بر ادعای سازندگان، هر کدام از قسمت‌های این سه‌گانه، شخصیت‌ها و نحوه‌ مبارزه مخصوص به خود را دارند. آهنگ‌های بازی نیز توسط آر‌زی‌ای, یکی‌ از خوانندگان معروف سبک هیپ‌هاپ و عضو سابق گروه وو تنگ کلن، از میان آهنگ‌های خوانندگان جدید و آینده‌دار این سبک انتخاب شده است. 

در خبر دیگری نیز اعلام شده بود که اوکازاکی، شخصاً در نوشتن داستان این بازی کمک کرده است.

نظر شما چیست؟ آیا شما با شخصیت آفرو سامورایی آشنایی دارید؟ اگر وی را می‌شناسید آیا برای این بازی جدید هیجان زده هستید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Only SP