نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۱۵

مایکروسافت سرویس بازی‌های مستقل ایکس‌باکس لایو را غیر فعال می‌کند

مایکروسافت اعلام کرد که از امروز فرآیند پذیرش اعضای جدید برای سرویس بازی‌های مستقل ایکس‌باکس لایو متوقف می‌شود و اشتراک کاربران فعلی هم دیگر تمدید نخواهد شد. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

پس از معرفی پروژه ID@Xbox توسط مایکروسافت، این شرکت قصد دارد تا نسخه قدیمی این پروژه را که برای ایکس‌باکس 360 در جریان بود متوقف کند. با استناد به صحبت‌های رسمی مسوولین مایکروسافت، از امروز دیگر امکان ثبت‌نام در این سرویس وجود ندارد و حساب کاربری مشترکین فعلی هم تمدید نخواهد شد. البته از پروژه‌های در دست ساخت تا تاریخ ۹ سپتامبر ۲۰۱۶ حمایت می‌شود و پس از این تاریخ فروشگاه بازی‌های مستقل شبکه ایکس‌باکس لایو به طور کامل تعطیل خواهد شد. همچنین پس از تاریخ مذکور در‌آمد حاصل از فروشگاه به سازندگان بازی‌ها پرداخت خواهد شد و به تمام بازی‌سازان فعال در این شبکه،‌ عضویت رایگان و مادام‌العمر سرویس Windows Developer اهدا می‌شود. کریس چارلا، رییس بخش ID@Xbox مایکروسافت با انتشار پستی رسمی در این مورد گفت:

بازی‌های مستقل شبکه لایو، این امکان را برای بسیاری از بازی‌سازان مستقل فراهم کرد تا شروعی امیدوار کننده داشته باشند. به نظر من کلمات برای توصیف بازی‌های ساخته شده برای این سرویس به حد کافی قدرتمند نیستند و به همین متوقف شدن آن خبر بسیار تلخی است. البته کاربران همواره قادر خواهند بود تا بازی‌های خریداری شده را مجددا دانلود کنند و از آن‌ها لذت ببرند.

سرویس بازی‌های مستقل ایکس‌باکس 360 علی‌رغم این‌که در زمان خود بسیار محبوب بود، ولی پس از عرضه ایکس‌باکس وان دچار افت نسبی شد و معرفی سرویس ID@Xbox هم مزید بر علت شد تا این سرویس محبوب و قدیمی کم کم به روز‌های پایانی خود نزدیک شود. چارلا در مورد سرویس جدید بازی‌های مستقل هم گفت:

ID@Xbox به نوعی دنباله سرویس بازی‌های مستقل شبکه لایو است و به علاقه مندان بازی‌سازی در سراسر دنیا اجازه می‌دهد تا با ثبت‌نام در این سرویس از موتور‌های بازی‌سازی مثل Unity و Unreal استفاده کنند که باعث خواهد شد تا بازی‌های با کیفیت‌تر و زیباتری را از سازندگان مستقل شاهد باشیم.

در جریان نمایشگاه E3 2015، مایکروسافت اعلام کرد که سرویس جدید بازی‌های مستقل این شرکت از امکان دسترسی پیش از موعد بهره خواهد برد که شبیه به قابلیت Early Access شبکه استیم است، با این تفاوت که کاربران به جای خرید نسخه ناقص بازی، می‌توانند بازی‌های مستقل موحود در ID@Xbox را پیش از موعد امتحان کنند و در صورت راضی بودن، نسخه کامل بازی را خریداری کنند.

نظرات خود را در مورد این اقدام مایکروسافت با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده