نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۰

بازی Dota 2 تبدیل به اولین بازی شد که با موتور سورس 2 ساخته شده است

Dota 2،بازی چند نفره آنلاین ولو، از امروز اولین اثری محسوب می‌شود که به صورت کامل از موتور بازیسازی سورس 2 استفاده می‌کند، این بازی پیش از این از نسخه اولیه موتور سورس استفاده می‌کرد. با جزییات خبر همراه زومجی باشید.

ولو در ماه ژوئن برای اولین بار دوتا ۲ ریبورن را معرفی کرد که به تدریج بخش‌های مختلف آن توسط موتور سورس ۲ بازسازی می‌شد و این استودیو هم بروزرسانی‌های متعددی برای آن منتشر می‌کرد. حال پس از گذشت ۴ ماه، این استودیو اعلام کرد از این پس بازی دوتا ۲ کاملا مبتنی بر موتور سورس 2 اجرا خواهد شد که تغییری در ریشه‌های بازی اعمال نمی‌کند ولی رابط کاربری، جلوه‌های بصری و حالت‌های بازی را دگرگون می‌کند. برای مثال امکان بازی ۲۰ نفره یکی از حالت‌های جدیدی است که به لطف تغییر موتور بازی میسر شده است.

ولو اولین بار در جریان نمایشگاه GDC 2015 از موتور بازیسازی سورس ۲ رونمایی کرد تا آن را جایگزین موتور سورس کند که از سال ۲۰۰۴ و برای بازی‌هایی مثل Half-Life 2 و Counter Strike: Source استفاده می‌شد و امروز هم شاهد هستیم که این شرکت اولین بازی ساخته شده با موتور سورس 2 را معرفی کرده و در آینده هم به طور حتم خبر‌های بیش‌تری در مورد بازی‌های این موتور خواهیم شنید. ولو همچنین یک بسته الحاقی هم برای دوتا 2 معرفی کرد که ۸ دلار قیمت دارد و گزارشگر بازی را تغییر می‌دهد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده