// چهار شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۴

اپل تی‌وی جدید با قابلیت اجرای بازی‌های ویدیویی رونمایی شد

بالاخره بازی‌ها به اپل تی‌وی می‌آیند. اپل در جریان کنفرانسی خود، امشب از اپل تی‌وی جدید خود رونمایی کرد که قابلیت‌های تلویزیونی زیادی را به همراه می‌آورد ولی شاید جدیدترین این قابلیت‌ها، اجرای بازی‌های ویدیویی است.

اپل چند وقتی است که سیاست‌های خود را به سمت بازی‌های ویدیویی سوق داده و حتی هفته‌ی پیش از حساب کاربری جدید توییتر اختصاصی برای بازی‌های اپ‌استور رونمایی کرد. حالا اپل در جریان کنفرانس خود، علاوه بر رونمایی از ریموت کنترل جدید لمسی برای اپل تی‌وی، از اپ‌استوری اختصاصی برای اپل‌ تی‌وی رونمایی کرد که از طریق آن می‌توان به بازی‌های قابل اجرا روی این دستگاه دسترسی داشت.  قابل ذکر است که اپل سیستم عامل OS TV را برای اپل تی‌وی جدید رونمایی کرد و به بازی Rayman Adventures از کمپانی یوبی‌سافت به عنوان اولین بازی‌هایی که قابل اجرا روی اپل تی‌وی است اشاره کرد.

اپل اولین شرکتی نیست که دست به ساخت یک ست‌تاپ باکس با قابلیت گیمینگ می‌زند. آمازون هم در سال گذشته با رونمایی از Fire TV به همراه کنترلری مخصوص یا انویدیا با رونمایی از ست‌تاپ باکس گیمینگ، مسیری مشابه الان اپل پیش بردند اما تا این لحظه موفق نبودند.

منبع: Theverge


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده