نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

بلیزارد مواردی را که در Heroes of the Storm تخلف محسوب می‌شوند، مشخص کرد

در بازی‌های چند‌نفره آنلاین (MOBA) که امکان صحبت کردن بین اعضای آن فراهم باشد، همواره شاهد تخلفات بسیار زیادی از جانب کاربران هستیم و بازی Heroes of the Storm هم از این قاعده مستثنی نیست. حال بلیزارد اقدامات جدیدی در مورد این افراد انجام داده که در ادامه مطلب زومجی خواهیم خواند.

بلیزارد تمایل ندارد تا کاربرانی که قوانین بازی‌هایش را رعایت نمی‌کنند بتوانند در کنار سایر افراد مشغول بازی باشند. به همین دلیل هم سعی دارد تا با همکاری بازی‌کنان با متخلفین برخورد کند. در همین راستا، موارد را که به موجب آن‌ها قادر خواهید بود فرد متخلف را گزارش کنید، مشخص کرده که به شرح زیر است:

  • صحبت‌های نامناسب شامل: چت‌های توهین آمیز، تمسخر بازی‌کنان دیگر، سخنان خشن و صحبت‌هایی که تهدید در دنیای واقعی محسوب می‌شوند.
  • خراب کردن بازی به شکل عمدی با کشتن پشت‌سر هم قهرمان خود که باعث آسیب رساندن عمدی به تیم شود تخلف است و با این افراد برخورد خواهد شد.
  • عدم فعالیت: بازی‌کنانی که پس از حضور در مسابقه از شرکت در آن پرهیز می‌کنند و بدون انجام دادن حرکتی فقط نظاره‌گر بازی می‌شوند متخلف محسوب خواهند شد.
  • استفاده از روش های مختلف تقلب مثل کدها، استفاده از روبات‌ها و یا هک کردن اکانت دیگران تخلف محسوب می‌شود.
  • استفاده از نام‌های کاربری نا‌متعارف و توهین‌آمیز تخلف محسوب می‌شود.
  • تکرار مکرر یک متن در قسمت چت و هر نوع اسپم دیگری تخلف محسوب می‌شود.

طبق اعلام رسمی بلیزارد در سایت Battle.net، امکان برخورد با این تخلفات جدید با بروزرسانی بعدی به بازی اضافه خواهد شد. البته این شرکت توضیح داده که افرادی که احساس می‌کنند ناعادلانه گزارش می‌شوند، نگران نباشند. چون کارشناسان موارد گزارش شده را کاملا بررسی خواهند کرد و در صورتی که گزارشی بی‌مورد باشد، با خود شخص گزارش دهنده برخورد می‌شود. مجازات افراد خاطی هم به ۳ صورت خواهد بود: ساکت کردن فرد که امکان چت‌کردن برای شخص خاطی غیر فعال می‌شود، بستن اکانت شخص خاطی به صورت موقت و در صورتی که شخص تخلف بسیاری بدی انجام دهد، اکانت وی به صورت دایمی مسدود خواهد شد.

heroes of the storm

ساکت کردن متخلفین جدید‌ترین روش مجازاتی بلیزارد است و به افرادی که با ارسال اسپم و صحبت‌های توهین آمیز در بازی اختلال ایجاد می‌کنند، اعمال خواهد شد و این افراد ابتدا تا مدتی محدود و در صورت تکرار این امر برای همیشه از صحبت کردن و ارسال پیام منع خواهند شد. این شرکت همچنین چند روز پیش یک قهرمان جدید برای بازی Heroes of the Storm معرفی کرد. نظرات خود را در مورد اقدامات جدید بلیزارد در برخورد با افراد خاطی با زومجی در میان بگذارید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده