نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

رئیس سابق ایکس باکس: مشکلات زمان عرضه ایکس باکس وان قابل پیش گیری بود

رابی باک، رئیس سابق بخش ایکس‌باکس کمپانی مایکروسافت، در مصاحبه اخیر خود گفته است مشکلات و انتقاداتی که در زمان عرضه ایکس‌باکس وان نسبت به مایکروسافت انجام شد، قابل پیش‌بینی و پیشگیری بوده‌اند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

در زمان عرضه ایکس‌باکس وان، انتقادات و شکایت‌های فراوانی نسبت به سیاست‌های همیشه آنلاین، تمرکز بسیار زیاد روی برنامه‌های تلویزیونی و سیاست‌های سخت‌گیرانه مایکروسافت نسبت به سازندگان بازی‌های مستقل شد.

رئیس سابق ایکس‌باکس در این رابطه می‌گوید:

من دو تفکر در رابطه با این مشکلات دارم. اولین آن‌ها این است که احساس می‌کنم برخی از آن مشکلات قابل پیش‌بینی و پیشگیری بودند. طی پنج تا هشت سالِ گذشته، بازار کنسول‌ها نشان داد که چگونه باید در آن عمل کرد.

با این حال فکر می‌کنم ایکس‌باکس وان اکثر این مشکلات را پشت‌ِ سر گذاشته است. مایکروسافت برای تعطیلات سال نوی میلادی بازی‌های خوبی دارد. اتفاق بسیار خوبی که این روزها در صنعت افتاده این است که بازار کنسول‌ها بسیار بزرگ‌تر از گذشته شده است. دو کمپانی رقیب بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنند فروش کرده‌اند.

باک در صحبت‌های خود گفته اگرچه ایکس‌باکس وان برخی از مزیت‌ها و فرصت‌های خود نسبت به ایکس‌باکس‌ 360 را از دست داده، اما سرویس‌هایی مانند ایکس‌باکس لایو نقطه قوت این کنسول است:

مدیران فعلی کارهای بیشتری را نسبت به فرصتی که ما داشتیم انجام می‌دهند. ایکس‌باکس لایو یکی از مزیت‌های ایکس‌باکس است که تعادلی را در این بین ایجاد کرده است.

با این حال باید بگویم ما هر کاری که در توانمان بود را انجام دادیم. مدیران فعلی مشکلات بزرگ را رفع و این روزها در راه ایجاد یک بازار رقابتی با رقیبان خود هستند.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده