نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۰

هفته نامه – قسمت ۳۱: از انتشار بازی ایرانی ارتش‌های فرازمینی تا خداحافظی کوجیما

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

هفته‌ی گذشته هفته‌ی پر کاری برای تیم زومجی بود. کار بررسی هفت بازی توسط ما آغاز شد و این شلوغی بازار در انتهای فصل تابستان را نشان می‌دهد. از طرفی نیز فصل پاییز را پیش رو داریم و این شلوغی در آن فصل بیشتر از هم خواهد بود. نسبت به ماه‌های قبل سعی داریم تا بررسی‌ها را زودتر از تمام سایت‌های فارسی زبان منتشر کنیم و کم‌کم به این هدف نزدیک می‌شویم. ولی با توجه به انتشار هم‌زمان چند بازی به صورت هم‌زمان، برای بهتر دیده شدن تمام بررسی‌ها ناچار به انتشار آن‌ها در روز‌های مخلتف هستیم و به طور مثال نمی‌توانیم بررسی دو بازی را در یک روز منتشر کنیم. ذکر چند نکته هم در مورد مقاله‌های سایت ضروری است. اول این‌که نقدها بدون تعصب و احساسات انجام می‌شوند. شاید این ادعا را عده‌ای باور نکنند و یا نپذیرند، اما تیم زومجی همیشه پاسخگو است. در نتیجه کسانی که با دلایل خود می‌توانند نقدها را نقض کنند، حتما در مورد بازی صحبت کنند تا با هم بحث کنیم. در نهایت یا شما قانع می‌شوید یا ما! به شخصه در بعضی مطالب خودم کاربرانی را دیدم که بدون تجربه‌ی بازی و فقط از روی تعصب خود وارد بحث می‌شوند و حتی مستنداتی که در قالب ویدیو ارائه شده را نمی‌پذیرند یا افرادی که حاضر نیستند تمام مقاله را به طور کامل بخونند و سپس وارد بحث شوند. گرچه تیم زومجی پاسخ تمام انتقادها را می‌دهد، اما ما نیز خوشحال می‌شویم تا مسائل مهم و چالش برانگیزی در کامنت‌ها مطرح شود تا بحث‌های جدی و خوبی شکل بگیرد.

نکته‌ی دیگر در مورد بخش نیم‌نگاه زومجی است. این بخش صرفا برای نشان دادن یک بازی و گپ زدن بچه‌های تحریریه در مورد آن در نظر گرفته شده است. ما در بررسی ویدیویی و متنی بازی‌ها به صورت مفصلی به تمام بخش‌های بازی می‌پردازیم و قرار نیست برای بار سوم در نیم‌نگاه مشغول صحبت‌های فنی و باز کردن تمام نکات ریز مربوط به بازی شویم. ممکن است اشاره‌هایی به بعضی از قسمت‌های بازی شود و در کنار تعریف‌ها به نقاط ضعف هم بپردازیم، اما هدف اصلی گپ زدن در مورد آن بازی است. در این ویدیوها سعی می‌شود تا فضای جذابی به وجود بیاید و تیم زومجی بیشتر به عنوان یک گیمر در آن حضور پیدا کنند نه یک کارشناس! در نقطه‌ی مقابل آیتم زوم‌کست را داریم که در آن معمولا به تحلیل و گفتگوهای جدی‌ می‌پردازیم. در کل زومجی مدت کوتاهی است که بخش‌های ویدیویی خود را آغاز کرده و ما در هر قسمت سعی می‌کنیم که نقص‌های ویدیوهای قبلی را برطرف کنیم و در کنار ان همیشه منتظر پیشنهادات و انقادهای شما نیز برای بهبود این بخش‌ها هستیم.

مسلما مهم‌ترین بازی این روزها Metal Gear Solid V: The Phantom Pain است و سرانجام توانستیم به بررسی ویدیویی این بازی بپردازیم:

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD720p

در ادامه به مرور مهم‌ترین اخبار و وقایع هفته‌ای که گذشت می‌پردازیم:‌

1

بازی جدید سازندگان Dying Light یک بازی شبیه‌ساز موتور‌سواری است که برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. این بازی توسط استودیو ورشو تک‌لند ساخته می‌شود و مجوز استفاده از موتور‌های رسمی مسابقات Speedway را دارد. در این بازی  رانندگان مشهور مسابقات Speedway، مثل نیکی پدرسون، یاروسلاو هامپل، تای ویفیندن، کریک هانکوکو بیشتر حضور دارند که می‌توانید در استادیوم‌ها و محیط‌های مختلف این مسابقات با آن‌ها مشغول رانندگی شوید.

در حالی که هاجیما‌ تاباتا، سازنده بازی Final Fantasy 15 وعده داده بود که در نمایشگاه PAX Prime 2015 تاریخ انتشار بازی خود را مشخص خواهد کرد، در جریان این نمایشگاه وی از قطعیت عرضه بازی در سال ۲۰۱۶ سخن گفت و جزییاتی جدید از روند ساخت بازی ارائه داد. او اعلام کرد که  روند ساخت جزییات گیم‌پلی بازی، از جمله دوربین‌های مختلف، هوش‌مصنوعی بازی، دشمنان و رابط کاربری بازی هریک بین ۳۰ تا ۸۰ درصد کامل شده است.

اسکوئرانیکس به تازگی ویدیویی ۱۵ دقیقه‌ای را از تازه‌ترین بازی Hitman منتشر کرد. این ویدیو شامل برخی از جزئیات مهمی از یک ماموریت بزرگ می‌شود. در این ماموریت که «Showstopper» نامگذاری شده و در شهر پاریس روایت می‌شود مانند همیشه مامور ۴۷ قصد شکار هدف خود را دارد. از همان ابتدا بازه‌ی بزرگ گزینه‌های اتمام ماموریت و موانع موجود برای از بین بردن هدف، خودمایی می‌کند. وجود ۳۰۰ان‌پی‌سی فعال و البته هوشیار (شخصیت‌های غیر قابل کنترل) که براساس عملکرد شما امکان تغییر حرکتشان وجود دارد، از جمله نکات ویدیوی نمایش داده شده است:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود با رزولوشن 720p

بازی Hitman برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی ویندوزی در تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) منتشر می شود. این بازی اکنون در مرحله آلفا بوده و توسط آی‌او اینتراکتیو تولید می‌شود. ویدیوی منتشر شده نیز از نسخه‌ی آلفا بازی است.

در جریان برگزاری نمایشگاه PAX Prime 2015، وب‎سایت IGN موفق به کسب اطلاعات جدیدی درمورد آخرین بسته‎الحاقی داستانی بازی Dragon Age: Inquisition شد. TRESPASSER نام آخرین بسته‎الحاقی داستانی بازی است که داستان‎های جذاب و نهفته‎ای را در خود گنجانده؛ این بسته‎الحاقی قرار است در آینده‎ای نه‎چندان دور برای بازی موفق سبک نقش‎آفرینی استویدو بایوور یعنی Dragon Age: Inquisition عرضه شود. TRESPASSER بعد از Jaws of Hakkon و  The Descent، سومین و آخرین بسته‎الحاقی داستانی بازی Dragon Age: Inquisition محسوب می‎شود. این بسته‎الحاقی، قرار است در روز ۱۷ شهریورماه سال جاری (۸ سپتامبر ۲۰۱۵) عرضه شود.

2

ارتش‌های فرازمینی یا E.T.Armies که از آن می‌توان به عنوان موردانتظارترین بازی ایرانی نام برد، سرانجام پس از سال‌ها تاخیر، برای پلتفرم رایانه‌های شخصی منتشر شد. ارتش‌های فرازمینی در سبک تیراندازی اول شخص علمی-تخیلی، توسط استودیو راسپینا تولید شده و از زمان معرفی خود افتخارات زیادی را هم در داخل و هم در رویدادهای خارجی کسب کرده است. علاقه‌مندان برای خرید این بازی می‌توانند به فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی سراسر کشور مراجعه کرده و این بازی را با قیمت ۸ هزار تومان خریداری نمایند.  در ویدیوی پایین می‌توانید دقایقی از گیم‌پلی بازی را که به صورت اختصاصی در زومجی تهیه شده را مشاهده کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

آیا باورتان می‌شود که این بازی یک محصول ایرانی باشد؟

گیگابایت از کارت گرافیک GTX950 با معماری ۲۸ نانومتری و پردازنده گرافیکی اورکلاک شده انویدیا رونمایی کرده است.  این کارت گرافیک که یک محصول جدید و جایگزین کارت گرافیک GTX750Ti است دارای ۷۶۸ هسته پردازشی بر اساس معماری Maxwell است. حافظه ۲ گیگابایتی GDDR5 تعبیه شده برای این کارت گرافیک به گیمر ها این امکان را می‌دهد تا بازی های خود را در ابعاد Full HD به راحتی به اجرا در آورند. فرکانس هسته GTX950 به صورت پایه ۱۰۲۴ مگاهرتز است که توسط گیگابایت به ۱۱۰۸ مگاهرتز افزایش پیدا کرده است و فرکانس حافظه این کارت گرافیک نیز بر روی ۱۱۸۰ مگاهرتز تنظیم شده است. این کارت گرافیک ۱۷۰ دلاری به زودی با گارانتی آواژنگ در بازار ایران عرضه خواهد شد.

در طی روزهای گذشته کلیف بلیزینسکیِ و تیم همراهش در باس‌کی پروداکشنز از بازی جدید خود با نام LawBreakers رونمایی کردند که از مدت‌ها پیش تحت نام رمز BlueStreak ساخته می‌شد. حال در مصاحبه‌ای که در جریان نمایشگاه PAX Prime 2015 با بلیزینسکیِ صورت گرفته، وی جزییات جالبی از بازی را فاش کرده است. در نمایش گیم‌پلی این بازی نکته‌ای که به چشم می‌آمد استفاده جالب از مفهوم حرکت عمودی و قابلیت‌های پروازی دیگر بود و از این جهت با بازی‌هایی مثل Titanfall  و Call of Duty: Advanced Warfare مقایسه می‌شود که چنین امکانی را فراهم می‌کنند. ولی بلیزینسکیِ اعتقاد دارد که این قابلیت‌ها در LawBreakers بسیار وسیع‌تر و بهتر از بازی‌های مذکور خواهد بود.

LawBreakers در تاریخ نا‌معلومی از سال ۲۰۱۶ برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. چندی پیش هم فیل‌اسپنسر، اعلام کرده بود که امیدوار است این بازی برای ایکس‌باکس وان هم عرضه شود.

در صنعت خودروسازی معمولا بوگاتی را برای ساخت ماشین‌های کم  تعداد و در عین حال لوکس می‌شناسند. حال این کمپانی سعی در ساخت یک خودرو همگانی دارد که البته فقط در بازی انحصاری پلی‌استیشن، Gran Tourismo، امکان رانندگی آن فراهم خواهد بود. البته این اولین بازی نیست که بوگاتی به دنیای بازی‌های رایانه‌ای وارد می‌شود و قبلا هم شاهد خودرو Veyron در بازی فورزا ۳ بودیم که پس از‌ آن هم همواره در سری فورزا حضور دارد.

3

طبق اعلام رسمی سی‌دی پراجکت رد، بازی ویچر ۳ از زمان انتشار تا کنون بیش از ۶ میلیون نسخه فروش داشته است. همچنین این استودیو بودجه‌ی اولیه این بازی را ۵۳ میلیون پوند اعلام کرد. مدیر استودیو سی‌دی پراجکت رد در نامه‌ای به طرفداران بازی ویچر ۳ از تمام افرادی که با خرید بازی از این استودیو حمایت کرده‌اند تشکر کرده و فروش عالی این بازی را باعث سنگین‌تر شدن مسئولیت این استودیو در قبال طرفداران می‌داند و امیدوار است که بتوانند در آینده با بازی‌های بهتر، موجبات خوشحالی طرفداران را فراهم کنند.

بالاخره به انتظار طرفداران پایان داده شد و با انتشار اطلاعاتِ جدید نسخه‎های ویژه Uncharted 4، تاریخ انتشار رسمی بازی اعلام شد و در ۲۷ اسفند امسال انتظار برای تجربه‌ی این بازی به پایان می‌رسد.

4

برای کسانی که می‎خواهند غنیمتی دوچندان را به خانه خود ببرند (!) ناتی‎داگ نسخه‎های ویژه‎ای را ترتیب داده است؛ نسخه‎هایی که از میان آن‎ها می‎توان به نسخه مخصوص Uncharted 4: A Thief’s End و همچنین نسخه کلکسیونرِ لایبِرتالیا این بازی اشاره کرد.

همچنین طی مصاحبه اخیری که با آرن مِیِر، مدیر ارتباطات استودیو ناتی داگ انجام شده، اطلاعات جدید دیگری از بازی منتشر شده است. میر در صحبت‌های خود اعلام کرده تیم آن‌ها برای اتمام روند تولید آنچارتد ۴، هنوز کارهای زیادی باید انجام دهد. با این حال ناتی داگ نگران تاریخ انتشار بازی نیست و اطمینان دارد تا آن زمان این بازی برای عرضه بدون مشکل آماده خواهد شد. وجود بسته‌ی الحاقی داستانی برای بازی نیز تایید شد.

زمان زیادی تا انتشار بازی Halo 5: Guardians، یکی‌ از مورد انتظارترین بازی‌های انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان باقی‌ نمانده است. آیا تا به‌حال به این موضوع که وارد شدن به میدان جنگ به عنوان یک اسپارتان چگونه است، فکر کرده‌اید؟ اگر می‌خواهید این حس را تجربه کنید و نمی‌توانید تا ۲۷ اکتبر (۵ آبان)، زمان انتشار بازی Halo 5 منتظر بمانید، نگران نباشید. در ویدیویی که در وب‌سایت یوتیوب منتشر شد،  ابتدای بازی برای طرفداران به نمایش در آمده است:

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

ویدیو منتشر شده، جوخه‌ ازیریس را نشان می‌دهد که وارد میدان جنگ می‌شوند و به مبارزه با دشمنان می‌پردازند. پس از دیدن ویدیو، شما هم مانند ما مطمئنا به قدرت این جوخه پی‌ خواهید برد.

کمپانی مایکروسافت  اقدام به انتشار نسخه دمو بازی Forza Motorsport 6 کرد. بنابراین اگر از دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان هستید و به بازی‌های مسابقه‌ای علاقه دارید، در حال حاضر بهترین فرصت برای تجربه نسخه قابل‌بازی Forza 6 است. این نسخه شامل برخی از ۴۶۰ ماشین و ۲۶ مسیر مسابقه‌ای است که در نسخه کامل بازی مشاهده خواهید کرد. بازیکنانی که این نسخه را تجربه و بازی کامل را هم خریداری کنند، به صورت خودکار ماشین Ford GT را به صورت رایگان هدیه خواهند گرفت. بازی Forza Motorsport 6 در تاریخ ۱۰ سپتامبر (۲۴ شهریور) به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

سرانجام کمپانی الکترونیک آرتز تاریخ انتشار تقریبی نسخه آزمایشی بازی Star Wars: Battlefront و اطلاعاتی از محتویات آن را اعلام کرد. نسخه آزمایشی بازی Star Wars: Battlefront «اوایل پاییز» امسال منتشر خواهد شد و شامل حالت Walker Assault که ۴۰ بازیکن را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد و یک حالت کاملا جدید با نام Drop Zone خواهد بود. بازی Star Wars: Battlefront در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۶ آبان سال ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4،ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

5

ایسر حضور پررنگی در نمایشگاه IFA 2015 آلمان داشت و و علاوه بر معرفی یک تبلت جدید، به رونمایی از گوشی هوشمند گیمینگ خود با پردازنده‌ای ۱۰ هسته‌ای پرداخت. ایسر نام گیمینگ را روی این محصول گذاشته است. این محصول که طراحی جالب با رنگ قرمز دارد، از یک پردازنده ۱۰ هسته‌ای ساخت مدیاتِک و ۴ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. علاوه بر این موارد، گوشی جدید ایسر دارای موتورهای لرزش دوگانه و نمایشگر ۶ اینچی است. سیستم عامل این گوشی هوشمند اندروید خواهد بود و از یک دوربین ۲۱ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

سونی اولین اطلاعات رسمی‌ از بروزرسانی نسخه ۳ نرم‌افزار سیستمی‌ پلی‌استیشن 4 موسوم به «کنشین» را منتشر کرد. همچنین در ادامه سونی اعلام کرد که به زودی نسخه آزمایشی‌ این بروزرسانی که نامش «کنشین» است، برای کسانی‌ که در برنامه تست نسخه‌های آزمایشی‌ سونی ثبت‌نام کرده‌اند، در دسترس قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های مهم این بروزرسانی می‌توان به افزایش حجم فضای آنلاین برای کاربران پی‌اس پلاس از ۱ گیگابایت به ۱۰ گیگابایت، یوتوب لایو،  به اشتراک گذاشتن ویدیو روی توییتر و ... اشاره کرد.

هیدئو کوجیما، با انتشار یک ویدیو، خداحافظی با شکوهی با سری متال‌گیر داشته است. وی در این ویدیو خانواده نوجوانی هوادار سری متال گیر را ملاقات کرده که اخیرا فوت کرده است:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

قسمت اول این ویدیو مربوط به ستایش از هیدئو کوجیما، خالق سری متال‌گیر، توسط افراد مختلف است که به ستایش از شخص کوجیما و بازی متال‌گیر می‌پردازند. قسمت دوم این ویدیو هم مربوط به حضور کوجیما در خانه یکی از طرفدارن سری متال‌گیر به نام سن پاول جیلسپی، است که چند ماه پیش بر اثر بیماری سرطان در گذشت و خانواده وی در ملاقات با کوجیما از علاقه وافر پسرشان به این بازی و انگیزه‌ای که متال گیر به او برای ادامه مراحل درمانی می‌داد، صحبت می‌کنند. در پایان ویدیو هم کوجیما ضمن تشکر از تمامی کسانی که در طی این مدت منتظر این بازی مانده‌اند، طرفداران را بزرگ‌ترین انگیزه شخصی خود برای ساخت بازی می‌داند و به این دلیل که طولانی شدن روند ساخت بازی، باعث شد تا جیلسپی نتواند آن را تجربه کند، احساس تاسف می‌کند.

بروزرسانی جدید نسخه پی‌سی بازی Batman: Arkham Knight به صورت اتفاقی در اختیار برخی از کاربران شبکه استیم قرار گرفت. براساس اطلاعات منتشرشده از سوی کاربرانی که این آپدیت را انجام داده‌اند، ظاهرا با این بروزرسانی بسیاری از مشکلات بازی رفع شده است.  دلیل مشکلات فراوان نسخه رایانه‌های شخصی بازی Batman: Arkham Knight، تا زمان انتشار بروزرسانی و رفع آن‌ها، کمپانیوارنر فروش فیزیکی و دیجیتالی این بازی را متوقف کرد. مشکلات نسخه پی‌سی بازی تا حدی زیاد بود که حتی انویدیا هم مهندسان حرفه‌ای خود را برای کمک به سازندگان به استودیو راک‌استدی فرستاد.

6

بازی Batman: Arkham Knight هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس است. تاکنون دو بسته الحاقی با نام‌های Batgirl: A Matter of Family و Crime Fighter برای این بازی منتشر شده است. در بسته اول بازیکنان در نقش بَت‌گرل یا باربارا گوردون و در بسته الحاقی دوم با شخصیت‌های مانند بتمن، نایت‌وینگ، رابین و زن گربه‌ای وارد چالش‌های جدید خواهند شد.

کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت اخیرا تریلر جدید و هیجان‌انگیزی را از بازی Assassin’s Creed: Syndicate منتشر کرده است. این ویدیو که حدود دو دقیقه است، محیط‌های بسیار زیبای شهر لندن، ویژگی‌های بصری چشم‌نواز بازی و قسمت‌هایی از گیم‌پلی Assassin’s Creed: Syndicate را به شما نشان می‌دهد:

دانلود ویدیو با کیفیت SD| دانلود ویدیو با کیفیت HD

بازی Assassin’s Creed: Syndicate که داستان جیکوب و ایوی فِرای، خواهر و برادر دوقلویی که در دوران ویکتوریا لندن زندگی می‌کنند را بیان می‌کند، در تاریخ ۲۳ اکتبر (یکم آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و در تاریخ ۱۹ نوامبر (بیست و هشتم آبان) برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده