سازندگان بازی Star Citizen از مشکلات پروژه و امیدواریهایی در مورد آینده آن میگویند
کلاد ایمپریوم گیمز، سازنده بازی مورد انتظار Star Citizen، تا به حال سال چندان خوبی را پشت سر نگذاشته است. از مشکلات ساخت بازی گرفته تا صحبتهای درک اسمارت، یکی اعضای سابق استودیو، در مورد اینکه Star Citizen به هیچوجه نخواهد توانست به وعدههای خود عمل کند، همه و همه باعث شده که بسیاری از طرفداران نسبت به بازی بدبین شوند. استودیو و اعضای آن تا به حال در باره این صحبتها سکوت اختیار کرده بودند اماکریس رابرتز و دیگر اعضای استودیو اخیرا در مصاحبه مفصلی که با وبسایت پالیگان انجام دادند، اعلام کردند که مراحل ساخت بازی بر طبق برنامهریزی پیش میرود و اگر بعضی اوقات اوضاع داخلی استودیو بی نظم به نظر میرسد به این خاطر است که تمامی اخبار فرایند ساخت بازی در اختیار عموم قرار گرفته است. رابرتز در این مصاحبه گفت:
ما در فرایند ساخت بازی با مردم بسیار روراست هستیم و تمامی اطلاعات را در اختیار آنها قرار میدهیم. ما هیچگونه فیلتری نداریم و به همین دلیل هر اتفاقی را که در استودیو میافتد، به طرفداران میگوییم. باور کنید که خود من خیلی دوست داشتم که بخش تیراندازی اول شخص بازی را تا امروز منتشر میکردیم. من خیلی دوست داشتم که بسیاری از قسمتهای دیگر بازی را نیز زودتر در اختیار طرفداران قرار بدهیم. اما طرفداران بسیار به این بازی امیدوارند و سرمایهگذاریهای زیادی چه از نظر مالی و چه از نظر معنوی بر روی بازی کردهاند. من خودم شخصا زمان بسیار زیادی صرف ساخت بازی کردهام. به همین دلیل ما باید مطمئن شویم نسخهای که در اختیار طرفداران قرار میگیرد، بهترین محصولی است که ما توانستهایم بسازیم. ما فرایند ساخت بازی و تحقیق و توسعه آن را به طور موازی به جلو میبریم. در حال حاضر با اینکه قسمتهایی از بازی در اختیار طرفداران قرار گرفته است، ما هنوز در حال ساختن قسمتهایی از بازی اصلی هستیم. این کار، کار بسیار دشواری است.
در ادامه این مصاحبه صحبتهایی در مورد عدم توانایی استودیو در انتشار بازی در زمان مقرر، اخراج برخی از کارکنان استودیو ایلفانیک (که کلاد ایمپریوم گیمز قراردادی برای ساخت بخش شوتر اول شخص بازی با آنها بسته بود) و دیگر مشکلات مربوط به بازی با اعضای استودیو زده شد. در مقطعی از مصاحبه حتی در باره سخنان درک اسمارت از رابرتز سوالاتی پرسیده شد که رابرتز در پاسخ گفت که با اینکه سخنان اسمارت وی را کمی اذیت کرده است اما ادعاهای وی کاملا بی پایه و اساس است. وی افزود:
من فکر میکنم هنگامی که Star Citizen و Squadron 42 منتشر شوند، دیگر نیازی به هیچ توضیح اضافهای نخواهد بود زیرا خود بازی تمام آن چیزی را که باید بدانید، به شما نشان میدهد. تمام این اتهاماتی که در حال حاضر ما با آنها روبرو هستیم در هنگام انتشار بازی از بین خواهند رفت. تمام کسانی که از ابتدا در این پروژه بودند و تمام کسانی که از بازی حمایت مالی کردند خوشحال خواهند شد و من مطمئنم که این افراد از اینکه در ساخت این پروژه سهیم بودهاند به خودشان افتخار خواهند کرد. همچنین من مطمئن هستم که اگر این حمایتها نبود، بازی به هیچوجه ساخته نمیشد.
شما میتوانید در صورت تمایل به خواندن متن کامل مصاحبه، به وبسایت پالیگان مراجعه کنید.
نظر شما در اینباره چیست؟ آیا شما به بازی Star Citizen خوشبین هستید؟
منبع: PC Gamer