نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۵۳

اولین اطلاعات رسمی‌ از بروزرسانی شماره ۳ پلی‌استیشن 4 به نام «کنشین» منتشر شد

امروز سونی اولین اطلاعات رسمی‌ از بروزرسانی نسخه ۳ نرم‌افزار سیستمی‌ پلی‌استیشن 4 موسوم به «کنشین» را منتشر کرد. همچنین در ادامه این خبر تعدادی اسکرین‌شات از این بروزرسانی جدید منتشر شد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

کمپانی سونی، امروز اولین جزئیات رسمی از بروزرسانی نسخه ۳ نرم‌افزار سیستمی‌ کنسول نسل هشتمی خود را همراه با تعدادی اسکرین‌شات منتشر کرد. همچنین در ادامه سونی اعلام کرد که به زودی نسخه آزمایشی‌ این بروزرسانی که نامش «کنشین» است، برای کسانی‌ که در برنامه تست نسخه‌های آزمایشی‌ سونی ثبت‌نام کرده‌اند، در دسترس قرار می‌گیرد. در زیر باهم نگاهی‌ به ویژگی‌های جدید این بروزرسانی می‌اندازیم:

  • افزایش حجم فضای آنلاین - حجم فضای آنلاین پلی‌استیشن 4 برای کاربران پی‌اس پلاس از ۱ گیگابایت به ۱۰ گیگابایت افزایش پیدا می‌کند. همچنین در این بروزرسانی یک نوار اطلاعات از مقدار فضای مصرف شده آنلاین برای کاربران قرار می‌گیرد. منو آپلود خودکار هم به قسمت مدیریت داده‌های ذخیره شده برنامه‌ها (Application Saved Data Management) اضافه خواهد شد.
  • یوتیوب لایو - دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 با استفاده از این قابلیت می‌توانند بازی خود را به صورت زنده بر روی یوتیوب استریم کنند. این استریم‌های زنده در تمام اکوسیستم یوتیوب، از جمله سرویس جدید یوتیوب گیمینگ قابل مشاهده هستند.
  • رویدادها - بخش جدیدی با نام رویدادها به پلی‌استیشن 4 اضافه خواهد شد که یک نمای کلی‌ از اتفاقاتی که درون بازی‌هایی که گیمر بیشتر بازی می‌کند در اختیار وی قرار می‌دهد. به طور مثال، اگر در یکی‌ از بازی‌هایی که گیمر زیاد انجام می‌دهد، قرار است دشمن خاصی‌ در زمان مشخصی‌  حضور پیدا کند، وی از طریق این قسمت می‌تواند از این اتفاق مطلع شود. همچنین به گیمر در هنگام شروع این رویدادها یا در صورت تغییر در زمان‌بندی آنها خبر داده می‌شود .
  • گروه‌های مورد علاقه - بخش جدیدی به نام گروه‌های مورد علاقه به برنامه دوستان پلی‌استیشن 4 اضافه خواهد شد. این بخش به گیمر این امکان را می‌دهد که به سرعت بتواند به کسانی‌ که بیشتر با آنها بازی می‌کند دسترسی‌ داشته باشد. بخش گروه‌های مورد علاقه شروع بازی با دوستان را بسیار راحت‌تر می‌کند.
  • جوامع - جوامع یا Communities به کاربران پلی‌استیشن 4 این امکان را می‌دهد که انجمن‌هایی بر اساس علایق مشترک با دیگر بازیکنان بسازند. در این بخش علاوه بر امکان پیام دادن به یکدیگر، کاربران می‌توانند اسکرین‌شات‌های بازی‌های خود را نیز با یکدیگر به اشتراک بگذراند. همچنین بازیکنان توانایی  وارد شدن به بازی‌های یکدیگر را از طریق این بخش پیدا خواهند کرد. این بخش به خصوص هنگامی که بازیکن می‌خواهد در یک مبارزه آنلاین چندنفره شرکت کند اما تعداد دوستانش کم است، بسیار کارآمد خواهد بود.
  • به اشتراک گذاشتن ویدیو بر روی توییتر - در این بروزرسانی، کاربران قابلیت به اشتراک گذاشتن ویدئوهای ضبط شده از روند بازی خود برروی توییتر را به دست می‌آورند. حداکثر زمان این ویدئوها ۱۰ ثانیه است اما گیمرها این قابلیت را دارند که از طریق این بخش ویدئوهای طولانی‌ خودرا کوتاه کنند.
  • بخش‌های Now Playing و What's New - در صفحه Now Playing کاربران می‌توانند اطلاعات بیشتری از فعالیت‌هایی که دوستانشان در حال انجام هستند، به دست بیاورند. همچنین از طریق این بخش گیمرها می‌توانند به سرعت وارد بازی دوستانشان شوند، درخواست به اشتراک گذاری صفحه بازی را به دوستانشان بدهند یا مستقیما به پلی‌استیشن استور وارد شده و بازیی را که دوستشان در حال انجام است، خریداری کنند.
  • زنده از پلی‌استیشن - پیدا کردن و مشاهده ویدئوهای محبوب در برنامه زنده از پلی‌استیشن (live from Playstation) بسیار راحت‌تر شده است.
  • درخواست تماشا کردن گیم‌پلی - کاربرانی که دوست دارند گیم‌پلی دوستانشان را به صورت زنده مشاهده کنند، از طریق این بخش جدید می‌توانند با فرستادن درخواستی، تقاضای مشاهده گیم‌پلی آنها را بکنند.
  • اسکرین‌شات‌ها - توانایی ذخیره کردن اسکرین‌شات‌ها با فرمت PNG به این بخش اضافه شده است.

این بروزرسانی ویژگی‌های بسیار دیگری نیز به کنسول پلی‌استیشن 4 اضافه خواهد کرد اما موارد ذکر شده در بالا، مهم‌ترین ویژگی‌های جدید این بروزرسانی بودند. در زیر نیز می‌توانید تعدادی عکس از بروزرسانی کنشین مشاهده کنید.

منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده