نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

مدل جدید کنسول ایکس‌باکس وان ۲۰ درصد سریع‌تر راه‌اندازی می‌شود

شب گذشته کمپانی مایکروسافت از مدل جدید کنسول ایکس‌باکس وان با نام اِلایت (Elite) رونمایی کرد. با زومجی و اطلاعاتی از خصوصیات و محتویات این باندل همراه شوید.

این باندل که مایکروسافت آن را با نام «بهترین تجربه برای بازی‌کردن» توصیف می‌کند، شامل یک کنسول ایکس‌باکس وان با هارد یک ترابایت و یک مدل کنترلر جدید با نام اِلایت (همان کنترلری که در نمایشگاه E3 2015 از آن رونمایی شد) خواهد بود و با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

هارد این کنسول با بهینه‌سازی‌هایی که درآن انجام شده، قادر است کنسول را بیست درصد سریع‌تر راه‌اندازی کند. البته این بیست درصد به شرطی است که کنسول روی حالت ذخیره انرژی باشد. همان‌طور که حتما اطلاع دارید،

از خصوصیات کنترلر الایت ایکس‌باکس وان می‌توان به پدال‌های آن اشاره کرد.این پدال‌ها به همراه دکمه‌های جهت‌نما (D-Pad) و همچنین جوی‌استیک‌های دوگانه (شوک‌ها) قابل جداسازی و تعویض هستند؛ حتی این امکان وجود دارد که بازیکن‌ها بتوانند از جوی‌استیک‌های مقعر (دارای سر فرورفته) یا محدب (دارای سر برآمده) استفاده کنند.

کنترل جدید ایکس‌باکس با سه سر مختلف برای جوی‌استیک‌ها، دو نوع پدال با طول‌های متفاوت و دو جور کلید جهت‌نما عرضه می‌شود. تمام این‌ها به همراه یک کابل USB با سرعت بالا درون یک کیف کوچک و شیک جاسازی شده‌اند. این کنترلر همچنین از یک جک ۳.۵ میلی‌متری برای هدست بهره می‌برد. از دیگر خصوصیات این کنترلر می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی دکمه‌های آن اشاره کرد.

مدل جدید کنسول ایکس‌باکس وان که با نام الایت شناخته می‌شود، در ماه نوامبر امسال با قیمت ۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد. در ماه اول عرضه، این کنسول تنها از طریق فروشگاه مایکروسافت و خرده‌فروش گیم‌استاپ در دسترس خواهد بود. در این حین، کنترلر الایت هم در ماه اکتبر با قیمت ۱۵۰ دلار به‌صورت جداگانه عرضه خواهد شد.

درانتها، مایکروسافت شب گذشته از مدلد جدید کنترلر معمولی ایکس‌باکس وان رونمایی کرد. این کنترلر که شامل بهینه‌سازی‌های جدید در طراحی آن می‌شود و رنگ سفید هم دارد، اواخر تابستان امسال با قیمت ۶۵ دلار عرضه خواهد شد. درادامه می‌توانید تصویری از این کنترلر را هم مشاهده و نظرات خود را در رابطه با این دو محصول جدید مایکروسافت با ما درمیان بگذارید:

xbox one

 

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده