نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

هفته نامه – قسمت ۳۰: از غوغای Metal Gear Solid V تا جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

به قسمت ۳۰ هفته‌نامه رسیدیم و این افتخاری برای من است که با مرور و تحلیل مهمترین اخبار هفته‌ در خدمتتان باشم. اگر وقفه‌ای یک ماهه در ابتدای فروردین امسال گریبان‌گیر بخش هفته‌نامه نشده بود، شماره‌ی هر قسمت بیانگر تعداد هفته‌های شروع فعالیت زومجی بود و افسوس که آن چهار پنج هفته در خدمت همراهان همیشگی زومجی نبودم. هفته‌نامه از اولین هفته‌ی شروع به کار وب‌سایت زومجی کار خود را شروع کرد و امیدواریم افرادی که به هر دلیلی در طول هفته نمی‌توانند اخبار را دنبال کنند را از آخرین رویدادهای صنعت بازی‌های ویدیویی آگاه کنیم. قسمت ۳۰ هفته نامه مصادف شده با هفته‌ای بسیار هیجان انگیز و طوفانی که در آن آخرین ساعات انتظار برای تجربه‌ی دو بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain  و Mad Max را می‌گذرانیم. اگرچه به لطف خرده فروش‌ها و اتفاقاتی که هر از چندگاهی رخ می‌دهد، بازی MGSV زودتر از تاریخ رسمی لیک شده و در برخی فروشگاه‌ها در دسترس است. جالب است بدانید که در ایران هم بازی را مشاهده کرده‌ایم و انتظار داریم در همین یکی دو روز پخش بازی در فروشگاه‌های مختلف سراسر کشور گسترش پیدا کند و دسترسی به این بازی برای تمام طرفدارها راحت‌تر از الان باشد. اما دوستانی که نسخه‌ی دیجیتالی بازی را پیش خرید کرده‌اند، باید تا ۱۱ شهریور و تاریخ رسمی انتشار بازی صبر کنند. تب و تاب بازی آن‌در بالا بود که در زومجی مشغول تجربه‌ی Ground Zeroes شدیم و در آیتم نیم‌نگاه چند دقیقه‌ای در مورد آن گپ زدیم:

1

دانلود ویدیو با کیفیت 360p | دانلود ویدیو با کیفیت HD 720p

بماند که همه چیز دست به دست هم داد تا از روش مخفی کاری بازی فاصله گرفته و چیزی شبیه به یک Call of Duty را از دید سوم شخص تجربه کنیم و برای شما به تصویر بکشیم! مطمئنا این تجربه‌ی کوتاه نمی‌تواند عطش ما و شما طرفدارهای بازی را کم کند. سعی کردیم در این روزهای آخر مانده به انتشار بازی، در قالب بخش ویدیویی زوم‌کست و یک مقاله‌ی دو قسمتی، مروری بر داستان سری Metal Gear Solid داشته باشیم تا هم دوستانی که موفق به تجربه‌ی بازی‌های این سری نشده‌اند و قصد انجام دادن بازی MGSV را دارند با داستان این سری عظیم آشنا شوند، و هم طرفدارهای قدیمی سری مروری خاطره‌انگیز به اتفاقات مهم داستانی داشته باشند:

0

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

2

با توجه به مشکلاتی که کوجیما با کمپانی کونامی، ناشر بازی پیدا کرده، در حال حاضر می‌دانیم که وی از این شرکت به زودی خارج می‌شود و MGS V آخرین بازی او در این شرکت به حساب می‌آید. MGS V: Phantom Pain توانست امتیازات بالایی را از محافل مختلف تحلیل و بررسی بازی‌های ویدیویی دنیا کسب کند و به یکی از برترین بازی‌های تاریخ تبدیل شود. اما با همه‌ی این تفاسیر، هیچ تغییری در رفتار کونامی دیده نمی‌شود و ظاهرا خروج کوجیما حتمی است. در ادامه تریلر زمان عرضه‌ی MGS V: Phantom Pain را تماشا کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 320p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

از طرفی هم بازی Mad Max را داریم که دقیقا در همان روز عرضه‌ی MGSV منتشر می‌شود. نگاه‌ها به این بازی متفاوت است و حضور بازی بزرگی چون MGSV بر روی آن سایه افکنده است. نمی‌دانیم دلیل انتخاب این روز برای انتشار بازی از سوی ناشر چه بوده، اما می‌توان پیش بینی کرد که فروش ضعیفی نسبت به MGSV در روزهای اول داشته باشد و حتی خطر دیده نشدن نیز این بازی را تهدید می‌کند. اگر Mad Max همانند فیلم خود که چند ماه پیش اکران شد، تحسین منتقدها را به دنبال داشته باشد، می‌تواند همان‌طور که فیلم در باکس‌آفیس موفق بود در بازار حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. اما ذکر این نکته بسیار مهم است که داستان بازی با فیلم بسیار متفاوت است. در واقع بر خلاف بسیاری از بازی‌-فیلم‌ها، این بازی یک محصول تبلیغاتی که در کنار فیلم منتشر شود نیست. استودیوی آوالانچ مسیر کاملا تفاوتی را پیش گرفته و داستانی متفاوت با فیلم را به نمایش می‌کشد. تنها در ابتدای راه ساخت بازی از جورج میلر (که حدود ۳۰ سال قبل سه گانه‌ی Mad Max را خلق کرد و اخیرا با اکران فیلم جدید Mad Max بازگشت شکوهمندی به دنیای سینما داشت) برای خلق دنیای بازی کمک گرفته شده تا بازی بتواند به فیلم‌ها وفادار باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد Mad Max حتما پیش نمایش بازی را مطالعه کنید:‌

00

در هفته‌ای که گذشت شاهد انتشار بازی Until Dawn بودیم. این بازی توانست تا حدود زیادی منتقدها را راضی کند و خوشبختانه با یک بازی نا امید کننده طرف نبودیم. اگرچه ادعای سازندگان در مورد متحول کردن سبک بازی‌های ترسناک از ابتدا نیز بسیار شک برانگیز بود و بیشتر جنبه‌ی تبلیغاتی داشت، اما به هر حال نقص‌های بازی آن‌قدر زیاد نبود که ما را از تجربه‌ی آن منصرف کند. به زودی منتظر بررسی بازی Until Dawn توسط تیم زومجی باشید.

کمپانی بتسدا نیز چند روز پیش با به نمایش گذاشتن تریلر انتشار بازی Dishonored: Definitive Edition، رسما این بازی را برای کنسول‎هایایکس‎باکس وان و پلی‎استیشن 4 عرضه کرد:

| دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

Dishonored: Definitive Edition حاوی نسخه بازی سال استودیو آرکِین در سال ۲۰۱۲ است؛ همچنین با پیاده‎سازی پیشرفت‎های گرافیکی بسیار، به نظر می‎رسد قرار است تجربه جذابی به کاربران القا شود. البته این تمام ماجرا نیست؛ تمامی بسته‎های الحاقی بازی نیز به همراه خود بازی عرضه می‎شوند. بسته‎های الحاقی که از بین آن‎ها می‎توان به Dunwall City Trials ،The Knife of Dunwall ،The Brigmore Witches ،Void Walker’s Arsenal اشاره کرد.

در ادامه مروری خواهیم داشت به مهم‌ترین اخبار و رویدادهای هفته‌ی گذشته:

پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران نیز پایان یافت و برندگان مشخص شدند:

3

در انتهای این مراسم بازی شمشیر تاریکی آخرین جنگاور توانست غزال زرین بهترین بازی سال ایران را از آن خود کند. تیم زومجی هم در این مراسم حضور داشت و به پوشش زنده‌ی آن پرداخت. به عنوان یکی از اعضای تیم زومجی به دست‌اندکاران این مراسم‌ها توصیه می‌کنم تا با برنامه ریزی بهتر، سعی کنند مراسمی مختصر، مفید و جذاب‌تر را برگزار کنند تا باعث خستگی تماشاگران حاضر در سال نشود!

در حالی که در روزهای گذشته فیل اسپنسر اعلام کرده بود که این هفته تعدادی بازی جدید که از قابلیت Backward Compatibility کنسول ایکس‌باکس وان پشتیبانی می‌کنند، معرفی خواهد شد، ولی به نظر می‌رسد که این اقدام مایکروسافت با تاخیر مواجه شده است و این هفته شاهد رونمایی از این بازی‌ها خواهیم بود. به نظر می‌رسد که قابلیت Backward Compatibility ایکس‌باکس وان یکی از قابلیت‌هایی است که مایکروسافت تبلیغات زیادی روی آن انجام می‌دهد و حتی چندی پیش کودو سونودا، مدیر اجرایی ایکس‌باکس، گفته بود که این ویژگی برگ برنده آنها در رقابت با کنسول پلی‌استیشن 4 خواهد بود.

1

خرده فروشی معتبر گیم‌استاپ، تاریخ انتشار احتمالی بازی بسیار مورد انتظار مافیا ۳ را مشخص کرد. بنابه گفته این وب‌سایت، قسمت سوم مجموعه بازی‌های جهان-آزاد مافیا در تاریخ ۲۶ آوریل ۲۰۱۶ (۷ اردیبهشت ۱۳۹۵) منتشر خواهد شد. مافیا ۳ توسط هنگر ۱۳، تیمی جدید متشکل از اعضای سابق بخش چک استودیو توکی (که وظیفه ساخت Mafia: The City of Lost Heaven و Mafia 2 را بر عهده داشت) ساخته می‌شود. اگر تاریخ منتشر شده توسط وب‌سایت گیم‌استاپ درست باشد، طرفداران این مجموعه نباید مدت زمان زیادی برای تجربه قسمت سوم این سری پرطرفدار صبر کنند.

بعضی از بازی‌های موبایل ارقامی نجومی را روانه‌ی جیب تولیدکنندگان‌شان می‌کنند. یکی از این بازی‌ها Monster Strike است؛ اثری که در ماه‌های اخیر، روزانه بیش از ۴ میلیون دلار را نصیب سازندگان‌اش کرده است. این بازی اکشن-نقش‌آفرینی که توسط دست‌اندرکاران شبکه‌ی اجتماعی Mixi ساخته شده، در فاصله‌ی یکم آپریل تا سی‌ام ژوئن امسال حدود ۳۸۷ میلیون دلار درآمدزایی داشته است؛ یعنی به‌طور میانگین نزدیک به ۴.۲ میلیون دلار در هر روز. قرار است در آینده نسخه‌ای از بازی فوق برای کنسول دستی Nintendo 3DS منتشر شود؛ ضمن اینکه ساخت یک انیمه (انیمیشن ژاپنی) از آن در دستور کار قرار دارد. Monster Strike در حال حاضر برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS قابل دریافت است.

اخیرا سوالی‌ که ذهن بسیاری از طرفداران بازی‌های ویدیویی را مشغول کرده این است که آیا واقعیت مجازی آینده بازی‌های ویدیویی خواهد بود؟ با تماشای گیم‌پلی بازی London Heist که به تازگی منتشر شده، می‌توانید درباره  این موضوع تصمیم گیری کنید!

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

در این ویدیو می‌توانید قسمتی‌ از بازی را مشاهده کنید که در شهر لوس آنجلس اتفاق می‌افتد. با دیدن این ویدیو، بدون شک شما هم مانند ما به این نتیجه می‌رسید که بازی London Heist که در حال ساخته شدن برای هدست واقعیت مجازی سونی (پراجکت مورفیوس) است یکی‌ از جالب‌ترین و بهترین بازی‌های ساخته شده برای هدست‌های واقعیت مجازی به نظر می‌رسد.

نسخه بازیسازی شده مجموعه بازی‌های کوانتیک دریم که شامل دو بازی Heavy Rain و Beyond: Two Souls می‌شود، قرار است پیش از تابستان سال آینده میلادی عرضه شود. خرده فروش آمازون و شعبه فرانسه آن اخیرا دست‌ به‌ کار شده و در لیست بازی‌های خود اعلام کرده کالکشن بازی‌های کوانتیک دریم با قیمت ۴۰ دلار عرضه خواهد شد. اگر این قیمت به صورت رسمی تایین شود و براساس وعده‌های سازندگان گرافیک بازی هم دست‌خوش تغییرات فراوانی شود، ارزش این مجموعه برای خرید بیشتر و بیشتر می‌شود.

پس از پایان رای‌گیری از بین ۱۰ گل برتر سومین دوره مسابقه بهترین گل زومجی، گل شماره چهار برنده این مسابقه و مانیتور گیمینگ BenQ شد. هومن معتمد نیا برنده این مسابقه با حضور در دفتر زومجی، جایزه خود را دریافت کرد. در این دوره از مسابقه‌ی فوتبالی زومجی، بیش از ۴۰۰ گل برای ما ارسال شد که سرانجام یکی از این ویدیوها توانست با آرای شما کاربران، به عنوان بهترین گل سومین دوره‌ی مسابقات زومجی انتخاب شود. در نهایت گل شماره ۴ توانست با کسب ۳۸ درصد آرا برنده این مسابقه شود که این موفقیت را به ایشان تبریک می‌گوییم. این جایزه از طرف BenQ به ایشان اهدا شد.

2

سازنده سری مشهور Gears of War از ساخته جدید خود با نام LawBreakers رونمایی کرده که یک بازی تیمی ۵ در برابر ۵ است که تقابل بین جنایتکاران و پلیس‌ها را نشان خواهد داد. طبق سخنان بلیزینسکی وی ایده ساخت این بازی را برای سال‌ها در ذهن داشته و LawBreakers را یک بازی اکشن سریع که روی همکاری تیمی تمرکز دارد و از تغییر جاذبه برای ایجاد تنوع استفاده می‌کند، معرفی کرده است.

در جریان نمایشگاه سیگراف ۲۰۱۵، اعضای استودیو رمدی روی استیج حضور پیدا کردند و اطلاعاتی را از نحوه نورپردازی پیشرفته در بازی Quantum Break و تکنولوژی Global Illumination (سیستمی که با آن نوری که برای بازی طراحی شده در قسمت‌ها و سطح‌های مختلف محیط پخش می‌شود) با علاقه‌مندان درمیان گذاشتند. نورپردازی یکی از بهترین عناصر بازی Quantum Break است و با این تصاویر، حتما توجه شده‌اید که سازندگان برای تولید این بخش در بازی چه چالش‌هایی را تجربه کرده‌اند. بازی Quantum Break که محصول جدید استودیو رمدی است، در تاریخ ۱۷ فروردین سال ۱۳۹۵ به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. شما همچنین می‌توانید تریلر گیمزکام ۲۰۱۵ بازی Quantum Break را هم از طریق زومجی مشاهده کنید.

مدیا مولکول، سازنده بازی Dreams که به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر خواهد شد، تصاویری از مراحل ساخت مدل‌های گرافیکی بازی منتشر کرده‌ که جالب به نظر می‌رسد. پس از نمایش هیجان انگیز Dreams در نمایشگاه E3 امسال، افراد زیادی منتظر انتشار این بازی هستند. دلیل این امر هم وجود خلاقیت در گیم‌پلی بازی و جلوه‌های بصری منحصر به فردی است که در تریلر شاهد آن بودیم.

3

همچنین می‌توانید اولین نگاه به این بازی را در زومجی بخوانید.

کمپانی فرانسوی یوبی‌سافت که قصد نداشته زیاد طرفداران نسخه پی‌سی قسمت جدید سری بازی‌های Assassin’s Creed را منتظر بگذارد، اقدام به اعلام تاریخ انتشار نسخه رایانه‌های شخصی بازی Assassin’s Creed: Syndicate کرد. نسخه رایانه‌های شخصی بازی Assassin’s Creed: Syndicate قرار است در تاریخ بیست و هشتم آبان و تقریبا با تاخیر یک ماهه نسبت به نسخه‌های کنسولی این بازی عرضه شود. بازی Assassin’s Creed: Syndicate که داستان جیکوب و ایوی فِرای، خواهر و برادر دوقلویی که در دوران ویکتوریا لندن زندگی می‌کنند را بیان می‌کند، در تاریخ ۲۳ اکتبر (یکم آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان و در تاریخ ۱۹ نوامبر (بیست و هشتم آبان) برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

تک‌لند، توسعه‌دهنده‌ی بازی Dying Light اقدام به انتشار ویدیویی ۱۵ دقیقه‌ای از گیم پلی بسته‌ی الحاقی The Following کرده است.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن 720p

داستان این بسته مربوط به فرقه‌ای می‌شود که به نظر می‌رسد در برابر شیوع زامبی‌ها دارای مصونیت هستند. اما چگونگی این ایمنی در برابر زامبی‌ها روشن نیست در نتیجه شما وظیفه‌ی تحقیق در رابطه با این موضوع را دارید. از جمله افزوده‌های قابل توجه می‌توان به خودرو‌های قابل ارتقا،‌ کمان، مسلسل خودرو و موارد بیشتر اشاره کرد. تک‌لند همچنین سیستم کارما (Karma) را برای بازی معرفی کرده‌اند که براساس آن بنا به عملکرد شما مردم محلی به شما اعتماد کمتر یا بیشتری خواهند کرد.

4

کمپانی الکترونیک آرتز  تاریخ انتشار دقیق دموی قابل بازی FIFA 16 و محتویات کامل آن را را اعلام کرد. نسخه دموی بازی FIFA 16 قرار است در تاریخ ۸ سپتامبر (هفده شهریور) برای پلتفرم‌های  ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360،پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3 و رایانه‌های شخصی‌ منتشر شود. نسخه دمو فیفا ۱۶ به شما اجازه امتحان مسابقات دوستانه، حالت FIFA Ultimate Team Draft، بخش تمرینی و انجام مهارت‌های جدید پیش از شروع مسابقات را می‌دهد. علاوه براین محتویات، بازیکنان همچنین می‌توانند با تیم فوتبال بانوان هم مسابقه دهند.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

20npes

4 5 6 7 8 10

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده