نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

استریم صفحه نمایش موبایل و تبلت با کمک اپلیکیشن Mirrativ

کمپانی DeNA غول تولیدکننده‌ی بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موبایل ژاپن که در حال همکاری با نینتندو برای تولید بازی موبایل نیز است، نرم‌افزار جدیدی را برای استریم محتوا از دستگاه‌های موبایل عرضه کرده که چیزی شبیه به توییچ اما برای موبایل‌ها را ارا‌ئه می‌دهد. در ادامه با زومجی همراه باشید.

کمپانی ژاپنی DeNA، که در زمینه‌ی پلتفرم‌های موبایل و سایت‌های تجارت الکترونیک فعالیت می‌کند، اپلیکیشن جدیدی به نام Mirrativ را برای دستگاه‌های موبایل منتشر کرد. این اپلیکیشن به کاربران امکان می‌دهد که محتواهای مختلف را از روی تبلت‌ها و اسمارت‌فون‌های‌شان بر روی اینترنت استریم کنند.

برخلاف اپ‌های محبوبی مانند Periscope و Meerkat، نرم‌افزار Mirrativ قادر است علاوه بر ویدئوی بازی‌ها و دوربین، محتواهای دیگری را هم پوشش دهد. به‌طور خلاصه، اپلیکیشن فوق می‌تواند هرچه را که بر روی صفحه‌نمایش موبایل یا تبلت به نمایش درمی‌آید استریم کند. در این میان، کاربران این امکان را دارند که صدای خود و تصویر چهره‌ی‌شان را به محتوای در حال پخش اضافه کنند. از این جهت، Mirrativ می‌تواند به گزینه‌ای مناسب برای گیمرهای موبایل تبدیل شود؛ چیزی شبیه به سرویس Twitch برای سایر گیمرها.

Mirrativ streaming app screenshot

جونیچی آکاگاوا، تهیه‌کننده‌ی شاغل در DeNA، می‌گوید:

گیمرهای موبایل با استفاده از Mirrativ قادر خواهند بود تا ترفندهای شخصی‌شان در آخرین بازی‌ها را با دنبال‌کنندگان حساب‌کاربری‌شان به اشتراک بگذارند. کاربران غیر گیمر هم می‌توانند با آن به کارهایی نظیر ارائه‌ی مشاوره‌ی خرید در حین جستجو در سایت‌های فروش اینترنتی، بپردازند.

او این‌طور ادامه می‌دهد:

در همین حال، کاربرانی که در حال تماشای محتوا هستند می‌توانند به‌طور فوری با ارائه‌دهنده‌ی محتوا به تعامل بپردازند و با استفاده از سیستم نظردهی و به‌کارگیری استیکرها، تجربه‌ای مشترک و دو-طرفه را فراهم کنند.

اپلیکیشن Mirrativ برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در نظر گرفته شده است. نسخه‌ی اندروید Mirrativ هم‌اکنون از گوگل‌پلی قابل دریافت است، ولی دارندگان سیستم‌عامل iOS باید تا عرضه شدن آن مقداری صبر کنند. ضمناً درحالی‌که اندروید ۴.۱ جهت مشاهده‌ی محتواهای Mirrativ کفایت می‌کند، ولی برای استریم محتوا دست‌کم به نسخه‌ی ۵.۰ اندروید نیاز خواهد بود.

منابع: Gamasutra ،PCWorld و CNet


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده