نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

استودیو Rovio به زودی ۲۶۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند

روویو، سازنده سری بازی‌های Angry Bird اعلام کرده که زمینه‌های فعالیت این استودیو بیش از حد گسترده شده و به همین دلیل تغییراتی ایجاد خواهد کرد که به موجب آن ۲۶۰ نفر از کارکنان خود را اخراج می‌کند. با ادامه خبر همراه زومجی باشید.

به نظر می‌رسد که حتی فروش خوب بازی‌های پرندگان خشمگین هم نتوانسته مشکلات مالی روویو را حل کند، چون با وجود اینکه قسمت دوم این سری بازی‌ها نزدیک به ۵۰ میلیون بار دانلود شده است ولی برای پیشرفت، این استودیو فنلاندی نیاز دارد تا حدود ۲۶۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کند تا بتواند به هدف خود که کسب عنوان بهترین استودیو مخصوصا در زمینه ساخت بازی‌های موبایل است، برسد. حتی عرضه بازی‌های فرعی ازسری پرندگان خشمگین مثل جنگ ستارگان هم نتوانسته به سود‌دهی بیشتر این استودیو منجر شود و میزان سود روویو ۹ درصد کاهش یافته و به همین دلیل هم در ماه اکتبر سال قبل این شرکت ۱۳۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کرد. پکا رانتالا، مدیر عامل روویو، گستردگی بیش‌از حد فعالیت‌ها را عامل اصلی کاهش بازده مالی این استودیو می‌داند:

اشتیاق بیش‌ از حد روویو برای کشف زمینه‌های جدید فعالیت اقتصادی در سال‌های اخیر بی‌نظیر بوده است و به همین دلیل هم ما کار‌های بسیاری انجام دادیم، ولی به دلیل شرایط مالی خاصی که امروز با آن روبرو هستیم، باید فعالیت‌های خود را به زمینه‌هایی که بهترین بازده را دارند متمرکز کنیم که این زمینه‌ها ساخت بازی، انیمیشن و ارایه محصولاتی است که می‌تواند طرفداران را خوشحال کند. البته اخراج کارکنان برای ما بسیار دشوار است ولی برای این‌که بتوانیم به هدف‌های خود برسیم و شاهد پیشرفت روویو باشیم باید این مرحله سخت را پشت سر بگذاریم.

حال روویو تلاش می‌کند تا بررسی‌های لازم را انجام دهد و ۲۶۰ نفر از کارکنان خود را اخراج کند تا بتواند تمام تمرکز خود را روی ۳ زمینه بازی، انیمیشن و محصولات مصرفی قرار دهد. البته این بررسی‌ها شامل سازندگان انیمیشن در حال ساخت پرندگان خشمگین با حضور پیتر دینکلیج نمی‌شود و تمام سازندگان این انیمیشن به کار خود ادامه خواهند داد. نظرات خود را در مورد سیاست‌های روویو با زومجی در میان بگذارید.

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده