با تکنولوژی بازتاب Mirror’s Edge: Catalyst، دنیای بازی شفافتر به نظر می رسد
طی مصاحبه اخیری که با سارا جَنسِن، تهیهکننده ارشد بازی Mirror’s Edge: Catalyst انجام شده، وی در رابطه با موتور فراستبایت و خلق یک تکنولوژی جدید برای سیستم انعکاس و بازتاب در دنیای بازی صحبت کرده است:
با موتور فراستبایت، تلاش زیادی برای تولید تکنولوژی جدیدی برای سیستم انعکاس در بازی کردیم. احتمالا در بازیهایی که در آینده با موتور فراستبایت ساخته خواهند شد شاهد این تکنولوژی باشیم، اما این ما بودیم که این سیستم را خلق کردیم. این سیستم تلفیقی از سه تکنولوژی انعکاس است که نحوه بازتاب تمام چیزهایی که در دنیای بازی وجود دارد را شفافتر میکند. بدلیل اینکه دنیای Mirror’s Edge: Catalyst بسیار شفاف و مجعد است و در این حین باید حس واقعی بودن هم بدهد، این مسئله برای ما بسیار حیاتی بود. در بازیهای دیگر ما میتوانیم برخی از چیزها را با گرد و خاک و کثیفی بپوشانیم، اما در Mirror’s Edge: Catalyst همه چیز تمیز و شفاف است.
جنسن در ادامه در رابطه با سیستم استریم بازی ( در ادامه به صورت مفصل در رابطه با این تکنولوژی توضیح خواهیم داد) صحبت کرده است:
از آنجایی که تمرکز اصلی ما به جای فیزیک روی انیمیشنهای بازی است، بازی Mirror’s Edge: Catalyst تقریبا تفاوت زیادی با بازیهای دیگری که با فراستبایت ساخته میشود دارد. برخلاف سری Battlefield که درآن شاهد محیطهای وسیع هستیم، در Mirror’s Edge: Catalyst به دلیل اینکه گیمپلی همهچیز بازی است، شاهد ساختمانهای بسیار بزرگ خواهیم بود که تمام آنها با بازیکن قابل تعامل خواهند بود. بنابراین فکر میکنم تکونولوژی استریم فراستبایت برای تولید یک چشمانداز بزرگ در شهر بازی مهم بود. تمام چیزهایی که در دنیای Mirror’s Edge: Catalyst مشاهده خواهید کرد اشیا و قابل تعامل هستند. بدون تکنولوژی استریم فراستبایت، نمیتوانستیم جا به جایی در شهر را بدون صفحه بارگذاری پیادهسازی کنیم. موتور فراستبایت بیشتر برای خلق محیطهای وسیع تولید شده است، بنابراین خلق یک شهر بزرگ با میلیونها اشیا که با شخصیت اصلی بازی تعامل خواهند داشت برای این موتور یک پیشرفت محسوب میشود. انجام این کار برای ما یک چالش بسیار بزرگ بود. برای تولید این شهر بزرگ که تمام گوشه و نقاط آن گیمپلی ای را درخود جای داده است، کارهای زیادی با فراستبایت انجام دادیم.
تکنولوژی استریم که بیشتر در بازیهای جهانآزاد کاربرد دارد، به موتور بازی اجازه میدهد محتویاتی که بازیکن درحال رفتن به سمت آن است را در حافظهی رم بارگذاری کند. درحین انجام این کار، موتور بازی محتویاتی که در قبل بارگذاری شدهاند و بازیکن دیگر در آنها حضور ندارد را از حافظه رم حذف میکند. بارگذاری محتویات یک بازی جهانآزاد در حافظهی رم، بدون انجام این کار امکانپذیر نخواهد بود، چراکه محدودیت رمها اجازه نمیدهد موتور بازی تمام محتویات یک دنیای وسیع را به صورت یکجا بارگذاری کند.
Mirror’s Edge Catalyst در تاریخ ۲۳ فوریه ۲۰۱۶ (۴ اسفند ۹۴) برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. شما همچنین میتوانید از طریق زومجی، نمایش شگفتانگیز گیمپلی بازی Mirror’s Edge Catalyst در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ را هم مشاهده کنید.
منبع: Dualshockers