// سه شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۷

چهارم شهریور، جشن بزرگ بازی‌سازان ایران برگزار می‌شود

جشن اختتامیه‌ی پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران روز چهارشنبه، چهارم شهریور ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود و مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شعار این دوره از جشنواره را «بلوغ صنعت بازی‌های رایانه‌ای» گذاشته است.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نشست خبری پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت: در یک سال گذشته شاهد رشد تعداد بازی‌های ساخته شده در ایران بوده‌ایم که این مساله نشان می‌دهد پس از گذشت بیش از هفت سال صنعت بازی‌سازی ما به بلوغی رسیده است. به همین دلیل شعار پنجمین دوره از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران را «بلوغ صنعت بازی‌های رایانه‌ای» گذاشته‌ایم.

نشست خبری پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران مورخ ۲ شهریور ماه در سالن کنفرانس خبری بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این نشست با حضور مدیر عامل این بنیاد و دبیر پنجمین دوره جشنواره برگزار شد.
حسن کریمی‌قدوسی مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه امروزه بازی‌های رایانه‌ای سودآورترین صنعت سرگرمی در دنیا هستند، گفت: گردش مالی این صنعت در سال به ۸۱ میلیارد دلار رسیده که این مهم نشان می‌دهد آینده صنعت سرگرمی به بازی‌های رایانه‌ای گره خورده است.
کریمی‌قدوسی به ایفای نقش کشورهای غیرصنعتی در صنعت بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: کشورهایی مانند فنلاند، لهستان و حتی ترکیه در سال‌های اخیر توانسته‌اند سهمی از این صنعت را در اختیار خود بگیرند. این کشورها با برنامه‌ریزی دقیق، تدوین راهبردهای مشخص و حمایت‌های مناسب توانسته‌اند جایگاه مناسبی برای خود ایجاد کنند.
کریمی قدوسی به تدوین برنامه ملی بازی‌های رایانه‌ای در کمیسیون ارتقای محتوای شورای عالی مجازی اشاره کرد و گفت: با تصویب نهایی این برنامه در شورای عالی مجازی مشکلات قانونی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در کشور رفع یا کمتر خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای ادامه داد: با همه این شرایط در یک سال گذشته شاهد رشد تعداد بازی‌های ساخته شده بوده‌ایم که این مساله نشان می‌دهد پس از گذشت بیش از هفت سال صنعت بازی‌سازی ما به بلوغی رسیده است که می‌تواند بدون حمایت بنیاد یا نهاد خاصی پای خودش بایستد و در این بازار نابرابر به حیات خود ادامه دهد. به همین دلیل شعار پنجمین دوره از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران را «بلوغ صنعت بازی‌های رایانه‌ای» گذاشته‌ایم.
در ادامه این نشست متین ایزدی، دبیر پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران گفت: در راستای بلوغ صنعت تلاش کردیم تا این دوره از جشنواره را نیز به بلوغ برسانیم. یکی از مهم‌ترین حلقه‌های گم‌شده صنعت بازی، عدم اتصال آن به بازار بود که در این دوره تلاش کردیم تا این زنجیره ناقص را به کمک جشنواره کامل کنیم.
وی ادامه داد: جهت دست‌یابی به این هدف، سه کار مهم ارتباط با فروشگاه‌های دیجیتالی، معرفی بازی‌ها به مخاطبان از تمام کانال‌های اطلاع‌رسانی و تعیین جوایز عملیاتی انجام شد که مکملی برای جوایز نقدی این جشنواره خواهند بود.
ایزدی با اشاره به کاربردی بودن جوایز عملیاتی گفت: فکر می‌کنیم این جوایز برای بازی‌سازان مفید و کاربردی خواهد بود. از جمله این جوایز می‌توان به بسته‌های حمایتی طلایی، نقره‌ای و برنزی تبلیغات و اطلاع‌رسانی بنیاد، حضور بازی‌های برتر در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مرتبط بین‌المللی، استفاده رایگان از آزمایشگاه موبایل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و بهره‌مندی از بنرهای تبلیغاتی فروشگاه‌های دیجیتال اشاره کرد.
دبیر پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به نبود حمایت‌های ریالی از بازی‌سازان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌کردیم تعداد آثار ارسالی نسبت به سال گذشته کاهش یابد که این اتفاق نیفتاد و با افزایش تعداد آثار روبه‌رو شدیم. ۱۴۹ اثر به این دوره از جشنواره ارسال شد که ۲۰ اثر، بازی‌نامه و ۱۲۹  اثر نیز بازی بودند.
ایزدی به برنامه‌های کلی اختتامیه اشاره کرد و گفت: ما به اختتامیه این جشنواره به عنوان جشن بزرگ بازی‌سازان نگاه می‌کنیم در نتیجه قصد داریم کمی از فضای خشک فاصله گرفته و این مراسم را بیش‌تر به یک جشن تبدیل کنیم. از جمله برنامه‌های ویژه این دوره می‌توان به معرفی تعدادی بازی برای اولین بار اشاره کرد.
لازم به یادآوری است آیین اختتامیه پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، روز چهارشنبه مورخ ۴ شهریور ماه راس ساعت ۱۸ در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد.

منبع: روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده