// دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰

دفاع مدیر اجرایی سونی از تعداد کم بازی‌های انحصاری برای سال جاری میلادی

سال ۲۰۱۵ میلادی به نظر می‌رسد که برای هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت بسیار پربار باشد. ردموندی‌ها با تدارک دیدن لاین آپی فوق العاده قوی قصد دارند با دست پر به استقبال پایان سال بروند اما از طرف دیگر ژاپنی‌ها آنچنان که باید بازی‌های انحصاری با کیفیت ساخت AAA آماده نکرده‌اند. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

از بازی‌های پیش روی دارندگان ایکس‌باکس وان می‌توان به Forza Motorsport 6، Halo 5 Guardians و تعداد بسیار دیگری اشاره کرد. کنسول رقیب یعنی پلی‌استیشن 4 نیز تعداد بازی‌های زیادی در دست ساخت دارد مانند Horizon: Zero Dawn یا Uncharted 4 اما درحال حاضر برای چند ماه آینده که طبق تقویم بازیکنان بسیار شلوغ خواهد بود، هیچ کدام از آن‌ها آماده‌ی عرضه نیستند.

وبسایت گیمینگ‌بولت اخیرا با آتیندریا بوز رئیس نمایندگی سونی در کشور هندوستان مصاحبه‌ای ترتیب داده که طی آن در رابطه با وضعیت پلی‌استیشن 4 و تعداد بازی‌های انحصاریِ کمی که قرار است عرضه شود نیز بحث شده. البته باید در نظر داشت که صحبت‌های بوز از دیدگاه بازار هندوستان گفته می‌شود ولی از آنجایی که اکثر بازی‌های بزرگ بازار غرب در هندوستان نیز عرضه می‌شوند می‌توان گفت دیدگاه او به نوعی بر روی بازار کلی بازی‌های پلی‌استیشن 4 هم تاثیر دارد.

Uncharted The Nathan Drake Collection

بوز اعتقاد دارد که دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 به هیچ وجه نباید نگران چیزی باشند چرا که استراتژی‌های سونی در رابطه با سرمایه گذاری در بخش ساخت IPهای جدید، ساخت نسخه‌های ریمستر و قراردادهای خارجی باعث خواهد شد تا طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ میلادی جریانی بسیار متداوم از بازی‌های مختلف روانه‌ی این کنسول نسل هشتمی شود. بوز در ادامه گفت:

ما در گذشته نیز بازی‌های انحصاری مختلف و موفقی را عرضه کرده‌ایم مانند نسخه‌ی ریمستر شده‌ی بازی The Last of Us که از لحاظ فروش بسیار هم موفق بود. در کنار آن استودیوی ناتی‌داگ بر روی توسعه‌ی بازی Uncharted 4: A Thief’s Endنیز کار می‌کرده است. به طور کلی قرار است طی ماه‌های پیش رو سه یا چهار عدد بازی انحصاری بسیار خوب برای پلی‌استیشن 4 عرضه شوند.

از طرفی دیگر هم طی روزهای آتی ما قرار است بازی Until Dawn را عرضه کنیم. پس از آن تا زمان عرضه‌ی Uncharted 4 نیز چندین بازی انحصاری دیگر منتشر خواهند شد که شاید برای بازار هندوستان زیاد مناسب نباشند مانند بازی Tearaway Unfolded، این بازی مفهوم خیلی خاصی دارد که شاید بازیکنان هندوستانی زیاد با آن ارتباط برقرار نکنند. ما این بازی را در هندوستان عرضه کرده و خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.

Until Dawnاو در ادامه گفت:

بنا بر این طی ماه‌های آینده سونی قرار است سه یا چهار عدد بازی انحصاری جدید عرضه کند، در کنار آن نیز ما بر روی بازی‌های ریمستر شده حساب ویژه‌ای باز کردیم. برای مثال می‌توان به بازی Uncharted Collection اشاره کرد که هم اکنون می‌توانید آن را پیش خرید کنید. در کنار این‌ها نیز اگر نگاهی به قراردادهای خارجی‌مان بیندازید برای مثال بازی Batman Arkham Knight توانست بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 بسیار موفق ظاهر شود، آمار فروش بازی با فراهم کردن یک باندل مخصوص هم بسیار افزایش یافت. بنا بر این من احساس می‌کنم که از لحاظ قراردادهای تجاری در موقعیت بسیار قدرتمندی قرار گرفته‌ایم.

بازی Destiny آنچنان مورد علاقه‌ی بازیکنان هندی نیست اما تیم ما برنامه‌های ویژه‌ای برای نسخه‌ی جدید سری Call of Duty تدارک دیده است. با توجه به تمامی این مسائل من کاملا معتقدم که دارندگان کنسول پلی‌استیشن 4 به خوبی خواهند توانست تا از وجود بازی‌های انحصاری و محتویات انحصاری برای بازی‌های مولتی پلتفرم استفاده برده و تجربه‌ای بسیار لذت بخش بر روی این کنسول داشته باشند. در حقیقت باید گفت استراتژی قراردادهای خارجی بسیار خوب بروی پلتفرم ما جواب داده است به همین خاطر نسبت به آن بسیار امیدواریم. من باور دارم که با وجود IPهای جدید و نسخه‌های ریمستر شده به علاوه‌ی قراردادهای انحصاری خارجی طرفدار پلی‌استیشن خواهند توانست برای پایان سال بار خود را ببندند.

بوز عقیده دارد که طرفداران پلی‌استیشن به هیچ وجه نباید ذهن خود را با این مسائل درگیر کنند چرا که مطمئن باشند تعداد بازی‌های انحصاری موجود بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 با مرور زمان بیشتر و بزرگ‌تر خواهند شد.

طرفداران کنسول‌های پلی‌استیشن نبایند اصلا نگران باشند. در رابطه با ساخت IPهای انحصاری جدید ما برنامه‌های بسیار عظیمی داریم. وقتی که من به کنفرانس خبری E3 امسالمان نگاه می‌کنم با رونمایی از تعداد بسیار زیادی از انحصاری‌های جدید مواجه می‌شوم که به نوعی لاین آپ ما برای سال آینده میلادی را نیز تضمین می‌کنند. بنا بر این من فکر می‌کنم که در رابطه با تجربه‌ی کلی با کنسول پلی‌استیشن 4 چیز خاصی برای نگرانی وجود ندارد. بازی‌های پیش رو با گذشت زمان بهتر و بزرگ‌تر خواهند شد.

Bloodborne

بوز همچنین به بازی بسیار موفق Bloodborne  اشاره کرد که با توجه به سبک آن انتظار نمی‌رفت بتواند آنچنان در بازار هندوستان موفق عمل کند اما در اتفاقی شگفت انگیز این بازی توانست به خوبی در هند بدرخشد. بوز با دیدن این موفقیت آنچنان متعجب و شگفت زده شد که طولی نکشید تا باندل مخصوصی از بازی را نیز در کشور هندوستان عرضه کرد.

شما پیش از این عرضه‌ی بسیار موفق بازی Bloodborne را مشاهده کردید که بر خلاف انتظارات در بازار هندوستان نیز به شدت درخشان ظاهر شد. من پیش از عرضه کمی نسبت به آن نگران بودم بخاطر همین موفقیت بازی بسیار برایم عجیب بود. من کاملا بخاطر این اتفاق غیر منتظره اما خوب خوشحال بودم چرا که با توجه به سبک بازی انتظار نداشتم هر کسی با آن ارتباط برقرار کند اما بازار هندوستان کاملا مرا در این زمینه غافل گیر کرد. ما حتی سریعا تصمیم گرفتیم تا باندلی مخصوص هم عرضه کنیم. راستش را بخواهید در ابتدا اصلا همچین قصدی نداشتیم اما به محض دیدن موفقیت بازی سریعا تصمیم گرفتیم تا برای تابستان باندلی مخصوص از بازی تدارک ببینیم.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: Gamingbolt


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده