نویسنده: سعید نیکبخت
// دوشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵

بازی Deep Down می توانست به یکی از برگ برنده‌های سونی در سال ۲۰۱۵ تبدیل شود

بازی Deep Down که دو سال گذشته در شب رونمایی کنسول پلی‌استیشن 4 معرفی شد، با تاخیرهای پی در پی که در عرضه آن ایجاد شد، هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد. با این حال اگر کپ‌کام می‌توانست این بازی را برای تعطیلات سال نوی میلادی برای پلی‌استیشن 4 آماده کند، Deep Down می‌توانست به یکی از برگ‌های برنده سونی تبدیل شود.

Deep Down که یک بازی رایگان است، شباهت زیادی به سری Dark Souls، محصول شناخته‌شده‌ی استودیو فرام سافت‌ور دارد و همین مساله، این بازی نقش‌آفرینی که بازیکنان را به اعماق سیاه‌چاله‌ها می‌برد را خواستنی‌تر کرده است.

بازی Deep Down که توسط موتور نسل هشتمی کپ‌کام با نام پَنتا رِی ساخته شده، قرار بود قدرت کنسول نسل هشتمی سونی را به نمایش بگذارد. با این حال از زمان معرفی این بازی، تاخیرهای زیادی در عرضه آن ایجاد شده و دیگر مانند گذشته، صحبت‌های زیادی از این بازی نمی‌شود.

اگرچه چندوقتی است که از این بازی خبری منتشر نمی‌شود، کپ‌کام همچنان با اطمینان خاطر به طرفداران قول داده بازی Deep Down هنوز زنده است و روند تولید آن ادامه دارد. در این چندوقت اخیر تنها خبری که از این بازی منتشر شد، ثبت مجدد نشان‌ تجاری آن در آمریکای شمالی بود.

براساس قوانینی که در زمان ثبت نشان تجاری وجود دارد، کپ‌کام باید تا ۱۸ ماه آینده بازی Deep Down را عرضه کند. اگر این اتفاق رخ ندهد، این کمپانی برای نگه داشتن این بازی به عنوان دارایی‌های خود، باید مجددا نشان تجاری آن را ثبت کند.

DeepDown-4

 

از زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن 4، بازی‌های انحصاری بسیار خوبی مانند Bloodborne, inFAMOUS: Second Son و چند بازی دیگر برای این کنسول منتشر شد. با این حال تعطیلات سال نوی میلادی امسال، سونی در قیاس با مایکروسافت بازی‌های انحصاری زیادی ندارد و با این اتفاق اگر کپ‌کام می‌توانست Deep Down را برای عرضه در این زمان از سال آماده کند، سونی می‌توانست از آن به عنوان یک برگ برنده برای پلی‌استیشن 4 استفاده کند.

البته این احتمال هم وجود دارد سونی با ارائه زمان بیشتر به کپ‌کام، قصد دارد در سال ۲۰۱۶ با بازی‌های بزرگی مانند Uncharted 4: A Thief's End, The Last Guardian, Horizon: Zero Dawn, نسخه بازسازی شده Final Fantasy 7 و Deep Down با دستی پر به استقبال رقیبان خود برود.

در نمایشگاه بازی‌های توکیو (Tokyo Game Show) که به زودی در کشور ژاپن برگزار خواهد شد، احتمالا اخباری از بازی Deep Down منتشر خواهد شد و سرانجام در آن زمان خواهیم دید این بازی در تعطیلات سال نوی میلادی امسال منتشر خواهد شد یا خیر.

نظر شما در این رابطه چیست؟ اگر بازی Deep Down برای عرضه در اواخر سال ۲۰۱۵ آماده شود، آیا سونی می‌تواند ازآن به عنوان یک برگ برنده برای پلی‌استیشن 4 استفاده کند؟

منبع: Segmentnext


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده