// یکشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۱

اختصاصی زومجی: سونی برنامه‌ای برای تولید بازی موبایل ندارد

در سال‌های اخیر شاهد رشد روزافزون تولید بازی‌های موبایل بودیم و این امر هم سبب شده تا شرکتی مانند نینتندو هم به این سمت کشیده شود. اما در مصاحبه‌ی اختصاصی زومجی با مدیر کل خاورمیانه سونی موبایل، وی تایید کرد که سونی فعلا یک چنین برنامه‌ای نخواهد داشت.

سونی یکی از شرکت‌هایی است که به غیر از بخش سرگرمی‌ و تولید کنسول‌های بازی، در بخش گوشی‌های هوشمند نیز حضور طولانی و تاثیر گذاری دارد. همین امر باعث شده تا بسیاری تصور کنند سونی در آینده برنامه‌ای برای روی آوردن به تولید بازی‌ برای پلتفرم‌هایی نظیر اندروید خواهد داشت. به تازگی در مصاحبه‌ای که مسعود یوسف‌نژاد، مدیرمسئول زومیت و زومجی با رودیگر آدنباخ، مدیر کل سونی-موبایل در خاورمیانه و افریقا داشته است، وی از آدنباخ در مورد احتمال حضور سونی در عرصه‌ی ساخت بازی‌های موبایلی سوالاتی کرد:

زومجی: بخش سرگرمی‌های سونی بسیار قوی است و شاید اگر بخش موبایل سونی با بخش سرگرمی این شرکت برای ساخت بازی‌های موبایل مشارکت کند، نتیجه‌ی خوبی به همراه داشته باشد، روشی که نینتندو نیز به سمت آن گرایش پیدا کرده است. آیا سونی به دنبال برنامه‌ای مشابه است؟

آدنباخ: ما در حال حاضر نیز چنین کاری را انجام می‌دهیم و با بخش پلی استیشن سونی ارتباط نزدیکی داریم و از طریق ریموت پلی می‌توان بازی‌های پلی استیشن را بر روی موبایل استریم کرده و اجرا کرد.

زومجی: من درباره‌ی بازی‌های موبایل صحبت کردم و منظورم ریموت پلی نبود.

آدنباخ: آن‌ها نیز به نوعی بازی موبایل هستند. اما برای ساخت بازی‌های اختصاصی اندرویدی ما نیازی احساس نمی‌کنیم چرا که بازی‌های پلی‌استیشن نیاز گیمرهای حرفه‌ای و عادی را برآورده می‌کند. کاربران نیز از بازی‌های متنوع و با کیفیت پلی‌استیشن راضی هستند و از اجرای آن‌ها لذت می‌برند. در خاورمیانه نیز ما در حوزه‌ی گیمینگ، رهبر بازار هستیم.

Sony-Mobile-zoomg-2 مسعود یوسف نژاد و رودیگر آدنباخ

با این حال، نمی‌توان به خاطر شرایطی که بازار متغیر بازی‌های ویدیویی دارد، تصمیم سونی را قطعی دانست. نینتندو هم تا چند سال قبل نسبت به ساخت بازی‌های موبایلی روی خوشی نشان نمی‌داد اما حالا با یک تغییر رویه‌ی اساسی، سعی دارد تا حضوری قدرتمند را در پلتفرم‌های موبایلی به خصوص اندروید داشته باشد.

به نظر شما بخش موبایل سونی می‌تواند از طریق همکاری با بخش سرگرمی‌های کامپیوتری این شرکت، به سراغ تولید بازی‌های موبایلی رود و به موفقیت دست پیدا کند؟

تهیه شده توسط زومیت


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده