نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۰

هفته نامه - قسمت ۲۹: از تازه‌های Mass Effect: Andromeda تا شایعات Half-Life 3

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

به روزهای آخر تابستان نزدیک می شویم و صفی طولانی از بازی های بزرگ را پیش رو داریم. انتظار برای این بازی‌ها واقعا سخت است و لحظات هیجان‌انگیزی را سپری می‌کنیم. سه روز دیگر شاهد انتشار Gears of War: Ultimate Edition برای ایکس‌باکس وان و Until Dawn برای پلی‌استیشن 4 خواهیم بود و این شروعی برای روزهای شلوغ گیمرها خواهد بود. روز اول سپتامبر امسال نیز با انتشار Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و Mad Max یکی از طوفانی‌ترین روزهای سال خواهد بود. در واقع این روزها بیشترین دغدغه‌ی ما تجربه‌ی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و انتظار برای این بازی است و همه جا صحبت از آخرین دستپخت کوجیما و ماجرای او و کونامی است. می‌توانید پیش نمایش این بازی را مطالعه کنید. در مرور اخبار این هفته نیز حتما به آخرین حواشی بازی خواهیم پرداخت. با هفته‌نامه و زومجی همراه باشید:

1

حتی با وجود این‌که اکثر اخبار مربوط به Remedy به بازی Quantum Break ختم می‌شوند، هنوز افرادی هستند که امیدوارند رمدیساخت ادامه بازی Alan Wake را تایید کند. این شرکت خبر‌های خوشی برای این افراد دارد. سم لیک در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده که حتی در زمان پیش بردن مراحل ساخت Quantum Break، او و تیمش همیشه گوشه چشمی به Alan Wake و ساخت ادامه‌ی آن داشته‌اند و او امیدوار است به زودی خبرهای خوبی در این رابطه اعلام کند. با توجه به صحبت‌های سم لیک و همچنین این واقعیت که ساخت یک بازی سال‌ها طول می‌کشد، اگر رمدی واقعا به فکر ساخت ادامه Alan Wake افتاده باشد، شاید این بازی در حال ساخت باشد و ممکن است در E3 ۲۰۱۷ شاهد رونمایی از دنباله این بازی باشیم.

مایکروسافت یک بروزرسانی برای سفت‌افزار (Firmware) کنسول ایکس‌باکس وان منتشر کرد. این بروزرسانی که شامل چند بهبود کوچک است، ایکس‌باکس وان را برای دریافت رابط کاربری جدیدی که اواخر امسال عرضه می‌شود آماده خواهد کرد. تمام دارندگان ایکس‌باکس وان با نصب این آپدیت می‌توانند سفت‌افزار کنسول خود را به نسخه‌ی ۶.۲.۱۳۳۲۶.۰ ارتقا دهند. به این ترتیب ایکس‌باکس وان برای دریافت بروزرسانی بزرگتری که در ماه نوامبر عرضه می‌شود آماده خواهد شد. مایکروسافت در مراسم گیمزکام ۲۰۱۵ رابط کاربری جدید ایکس‌باکس وان را به نمایش گذاشت. این رابط کاربری که با الگوگیری از کاشی‌های ویندوز ۱۰ طراحی شده است و ۵۰ درصد نسبت به رابط فعلی کنسول سریع‌تر عمل می‌کند.

2

قابلیت پشتیبانی از بازی‎های نسل قبل (Backwards Compatibility) کنسول ایکس‎باکس وان را می‎توان به نحوی برگ برنده جدیدمایکروسافت تلقی کرد. برگ برنده‎ای که با ویژگی‎های خود، بسیاری از کاربران را به طرف خود کشانده. به تازگی اعلام شده است که قرار است طی هفته جاری، بازی‎های جدیدی به این لیست اضافه شوند. پس از صحبت‌های فیل اسپنسر در این رابطه، خیلی از طرفداران راک‎استار حدس زدند که شاید بازی محبوب Red Dead Redemption هم در لیست بازی‎های Backwards Compatibility قرار گرفته باشد. همان‎گونه که به مرور زمان مشاهده کردیم، این قابلیت برای مایکروسافت بسیار سودآور بوده است؛ سودآور از این جهت که به فروش هرچه بیشتر کنسول ایکس‎باکس وان کمک شایانی کرده است.

استودیو بایوور  اقدام به انتشار اطلاعات جدیدی از داستان و گیم‌پلی بازی Mass Effect: Andromeda کرد و کمی عَطَشِ طرفداران را نسبت به این بازی موردانتظار کاهش داد. در سیستم مبارزات بازی خصوصیات جدیدی وجود خواهد داشت که آن را پویا خواهد کرد. با این حال این بخش شباهت زیادی به بازی Mass Effect 3 خواهد داشت.

3

وقایع سه‌گانه Mass Effect در کهکشان راه‌شیری جریان داشت، اما رویدادهای بازی Mass Effect: Andromeda در سیاره اَندرومِداکه ۲.۵ میلیون سال نوری با کهکشان راه‌شیری فاصله دارد رخ می‌دهد. داستان فرمانده شِپِرد و یاران او در قسمت سوم به اتمام رسیده است و بازیکنان در بازی Mass Effect: Andromeda با شخصیت‌ها و داستان کاملا جدیدی رو به رو خواهند شد. جدا از شخصیت‌های داستانی، مشخصه‌های بسیار دیگری وجود خواهد داشت که طرفداران قدیمی این سری حتی با وجود حضور شخصیت‌ها و محیط‌های کاملا جدید با دیدن آن‌ها به نوعی خود را کاملا در خانه احساس خواهند کرد. بازی Mass Effect: Andromeda در تعطیلات سال نوی میلادی ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

استودیو ایداس مونتریال به صورت رسمی تایید کرد که قابلیت «New Game+» به بازی Deus Ex: Mankind Divided اضافه خواهد شد. این قابلیت که بیش از همه مورد درخواست طرفداران بود پیش از این در نسخه‌ی Human Revolution وجود نداشت و تیم سازنده از اعلام این خبر بسیار خشنود است. همچنین اطلاعات دیگری نیز از بخش‌های مختلف بازی در این خبر منتشر شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به قابلیت‌های شخصی سازی و سیستم امتیاز گیری و ... اشاره کرد.

4

استودیو گوریلا گیمز، خالق سری بازی‌های Killzone و بازی جدید Horizon: Zero Dawn، کار ساخت بازی جدید و جهان‌آزاد خود را پیش از ساخت بازی Killzone: Shadow Fall که در زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شد آغاز کرده است. بازی Horizon: Zero Dawn شما را در نقش اِلوی، شخصیت مونثی که به دلایل نامشخص به شکار روبات‌هایی که شبیه حیوانات رفتار می‌کنند قرار می‌دهد. اگرچه وقایع بازی در یک دنیای پسا-آخرالزمانی اتفاق می‌افتد، اما این دنیا سرسبز و رنگارنگ خواهد بود. دنیای Horizon: Zero Dawn شامل چرخه کامل شبانه‌روز خواهد بود و جنگل‌ها، کوهستان‌ها و خرابه‌هایی که تمدن انسان‌ها در آن‌ها قرار دارد، برای کاوش بازیکنان قرار داده شده است. این بازی در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

در راستای اطلاع‌رسانی هر چه بهتر و بیش‌تر اخبار و به‌خصوص بازی‌های جشنواره، اپلیکیشن رسمی پنجمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران منتشر شد. به گزارش دبیرخانه دائمی جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، در این برنامه که برای سیستم عامل اندروید تولید شده است محتوای کاملی از جشنواره قابل مشاهده است.

در بازی Dishonored 2 می‌توانید از بین ۲ شخصیت اصلی کوروو و امیلی یکی را انتخاب کنید. رییس استودیو Arkane اعلام کرده است که دلیل حضور امیلی در این بازی احترام به نظر طرفداران بوده است. Bethesda ناشر بازی هم ویدیوی جدیدی که مربوط به شخصیت امیلی و توانایی‌های وی است، منتشر کرده است.

Dishonored 2 در سال ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

وب‌سایت JD، که معادل چینی وب‌سایت کیک‌استارتر است، اخیرا از پروژه‌ای به نام کنسول OUYE رونمایی کرده است که دارای ظاهرپلی‌استیشن 4 و کنترلر ایکس‌باکس وان است!

5

کنسول OUYE که به احتمال زیاد با ساختش قوانین کپی‌رایت زیادی را زیر پا خواهد گذاشت، با قیمت حدود ۷۰ دلار برای فروش قرار خواهد گرفت. چندی پیش نیز کشور چین پس از سال‌ها، به طور کامل ممنوعیت فروش کنسول‌های بازی را در این کشور برداشت.

Uncharted: The Nathan Drake Collection تاکنون نشان داده که با ویژگی‎هایش پتانسیل تبدیل شدن به مجموعه‌ای جذاب را دارد. در هفته‌ی گذشته  وبلاگ پلی‎استیشن تریلر داستانی جدیدی را از این مجموعه منتشر کرد.

Uncharted: The Nathan Drake Collection نتیجه سال‎ها کار سخت در استودیو بلوپوینت گیمز است که قرار است تجربه جذابی را به طرفداران هدیه دهد. مجموعه‌ی سه‌گانه‌ی نیتن دریک در تاریخ ۸ اکتبر (۱۶ مهر) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 منتشر می‌شود. هر سه‌بازی این مجموعه از لحاظ گرافیکی بهبود یافته‌اند و حالا در رزولوشن 1080p و بر روی نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند.  خریداران این مجموعه همچنین به نسخه‌ی آزمایشی بخش چندنفره‌ی Uncharted 4: A Thief’s End هم دسترسی پیدا می‌کنند.

استودیو سی‌دی پراجکت رد سرانجام  آخرین بسته الحاقی رایگان بازی The Witcher 3: Wild Hunt که حالت New Game Plus را به بازی اضافه می‌کرد را منتشر و کار خود را با محتویات اضافی رایگان این بازی به اتمام رساند. اما قبل از وارد شدن به این حالت جدید، بهتر است از طریق زومجی اطلاعات مربوط به ویژگی‌های حالت New Game Plus بازی The Witcher 3: Wild Hunt را مطالعه و با اطلاعاتی کامل به سراغ این بخش بروید. علاقه‌مندانی که هنوز خواستار محتویات بیشتر از دنیای این بازی هستند، پاییز امسال می‌توانند بسته الحاقی پولی Hearts of Stone که ده ساعت محتویات جدید را به بازیکنان ارائه خواهد داد را تجربه کنند.

پس از مشاهده فیلم Mad Max که سر و صداهای زیادی را هم برپا کرد، قطعا قرار گرفتن در دنیای این مجموعه دوست‌داشتنی در قالب یک بازی ویدیویی لذت زیادی خواهد داشت. تریلر جدید از این بازی منتشر شده  که راه‌های زیادی را برای ایجاد ویرانی نشان می‌دهد:

دانلود ویدیو با رزولوشن 380p | دانلود ویدیو با رزولوشن 720p

بازی Mad Max در تاریخ ۱۳ شهریور برای  پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی  منتشر خواهد شد. علاوه بر این ویدیو، اگر نمایش گیمزکام ۲۰۱۵ بازی Mad Max  که پر از انفجار بود را از دست دادید، می توانید از طریق زومجی به مشاهده تریلر جدید بازی Mad Max بپردازید.

مایکروسافت با تغییری که درتوافقنامه لایسنس (License Agreement ) ویندوز ۱۰ داده است اجازه شناسایی و غیر فعال کردن نسخه‌های غیر‌قانونی بازی‌ها را خواهد داشت. در حالی‌ ۳ هفته از انتشار ویندوز ۱۰ می‌گذرد که در طی این مدت بیش از ۵۳ میلیون نفر این نسخه از ویندوز را نصب کرده‌اند، ولی اضافه شدن بندهای جدیدی در License Agreement این شرکت که به مایکروسافت اجازه ورود به حریم خصوصی رایانه افراد را می‌دهد، کمی کاربران را نگران کرده است. از متن این بند این‌چنین به نظر می‌رسد که مایکروسافت می‌تواند در سیستم شما دنبال نسخه‌های غیر قانونی و کرک شده بازی‌هایی مثل FIFA و Call of  Duty بگردد. ولی از آنجایی که این توافقنامه مربوط به نرم‌افزارهای ایکس‌باکس می‌شود می‌توان تصور کرد که این بند به بازی‌هایی که از طریق این نرم‌ افزار‌ها اجرا خواهند شد اعمال می‌شود. شما می‌توانید نقد و بررسی ویدیویی زومیت را از ویندوز ۱۰ در زومجی تماشا کنید.

جدیدترین اطلاعاتِ منتشر شده از سوی Star Wars Battlefront حاکی از آن است که این بازی از حدود ۹ حالت و ۱۲ نقشه، در بخش چندنفره پشتیبانی خواهد کرد. بعد از تایید حالت‌هایی مثل Fighter Squadron، Co-op ،Walker Assault و Blast قرار است ۴ حالت دیگر برای بازی معرفی شود. در کنار حالت‎های گوناگون، در بخش چندنفره Star Wars Battlefront شاهد ۱۲ نقشه جذاب خواهیم بود که در هر کدام، ویژگی‎های گوناگون و جذابی وجود دارد.  بازی Star Wars: Battlefront در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۶ آبان سال ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4،ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

چندی پیش، برخی از اعضای سابق استودیو سی‌دی پراجکت رد و سازندگان بازی The Witcher 3: Wild Hunt برای خلق استودیو و اولین بازی خود این شرکت را ترک کردند. اخیرا از نام اولین بازی و استودیو آن‌ها رونمایی شده است. استودیو این افراد با نام فولز تئوری (Fool’s Theory) و اولین بازی آن‌ها با نام Seven شناخته می‌شود. این بازی در سبک نقش‌آفرینی است و دوربینی در سبک ایزومتریک (دوربین‌هایی که از سمت بالا بازی را نشان می‌دهند) دارد.  وقایع بازی چندین سال پس از وقوع آخرالزمان اتفاق می‌افتد و شخصیت اصلی بازی برای بالا رفتن از قسمت‌های مختلف، دارای قابلیت پارکور است.

6

بازی Seven در تاریخ نامشخصی به صورت انحصاری برای رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. هنوز هیچ خبری از نسخه کنسولی این بازی نیست.

Uncharted 4: A Thief’s End  یکی از مورد انتظارترین بازی های سال آینده است که بارها و بارها با نمایش‎های جذاب خود، دیگران را به تحسین وا داشته است. بر اساس جدیدترین اطلاعاتِ منتشر شده، بازیکنان تنها می‎توانند این بازی را با نِیتن درِیک تجربه کنند. با اینکه در این بازی شاهد اضافه شدن سَم، برادر نِیتن، خواهیم بود اما شما نمی‎توانید بازی را در قالب شخصیت سم یا هر شخصیت دیگرِ موجود در بازی تجربه کنید.  Uncharted 4: A Thief’s End که ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۵ عرضه شود، حداکثر تا پایان ماه مارس سال ۲۰۱۶ (اسفند-فروردین) به صورت انحصاری برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

اگر از رویداد The Game Awards 2014 که پاییز سال گذشته برگزار شد راضی بودید، خبرهای خوبی برای شما منتشر شده است. حساب توئیتر این مراسم اخیرا در خبری اعلام کرده پاییز امسال مجددا شاهد برگزاری مراسم The Game Awards خواهیم بود. متاسفانه به جز اعلام این خبر، هیچ اطلاعات دیگری از مراسم The Game Awards 2015 منتشر نشده است. با این حال مانند سال گذشته، باید انتظار انتشار تریلرهای جدید از بازی‌های بزرگ و البته معرفی چند بازی جدید را هم داشته باشیم.

یکی از کارمندان سابق کمپانی وَلو که اخیرا از این شرکت جدا شده، اقدام به انتشار اطلاعاتی حیاتی از دو بازی Half Life 3 و Left 4 Dead 3 کرده است. این کارمند که علاقه‌ای به فاش شدن نامش نداشته، اعلام کرده وَلو در حال تولید بازی Half Life 3 است و این بازی را در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۱۷ یا سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد کرد. این شخص اعلام کرده روند تولید Half Life 3 با جدیت تمام دنبال نمی‌شود، چراکه ولو قصد دارد ابتدا بازی Left 4 Dead 3 را عرضه کند. اطلاعات او از بازی Left 4 Dead 3 با جزئیات فراوانی همراه است و او حتی به نام شخصیت‌ها و تعداد مراحل داستانی بازی نیز اشاره کرده است. باری دیگر لازم است ذکر کنیم این اطلاعات هنوز در حد شایعه هستند و تا زمانی که کمپانی ولو اقدام به انتشار اطلاعات رسمی نکند، نمی‌توان آن‌ها را به صورت جدی در نظر گرفت. با این حال اگر به خاطر داشته باشید، بازی‌های زیادی بودند که پیش از معرفی آن‌ها، منابع مختلف اطلاعات زیادی از آن‌ها منتشر کردند و آن اطلاعات هم کم‌ و بیش درست از آب درآمد.

Metal Gear Solid V: Phantom Pain یکی از موردانتظارترین بازی‎های پیشِ رو و اثری جدید از هیدئو کوجیما است. در بازه زمانی چند هفته قبل از عرضه جهانی، به نظر می‎رسد نسخه پلی‎استیشن 4 بازی در دسترس بعضی کاربرانِ آلمانی قرار گرفته است.

8

با این وجود، هنوز هم نمی‎توان با اطمینان گفت که دیسک موجود در جعبه، همان دیسک بازی MGS V The Phantom Pain است. حتی ممکن است که پوستر موجود بر روی جعبه، تنها پوستری تبلیغاتی یا چیزی شبیه به آن باشد. بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain که آخرین ساخته کوجیما در کمپانی کونامی و سری پرطرفدار متال‎گیر است، در تاریخ ۱ سپتامبر (دهم شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و رایانه‎های شخصی عرضه خواهد شد.

به تازگی کودو سونودا، مدیر اجرایی ایکس‌باکس، در مصاحبه‌ای صحبت‌های جالبی به زبان آورده است و از قابلیت‌ها و توانایی‌هایی صحبت کرده است که به عقیده‌ی او باعث می‌شود تا ایکس‌باکس‌وان دست بالا را نسبت به رقیب ژاپنی‌اش داشته باشد. او در این مصاحبه در مورد پی‌سی گیمر‌ها و کنسول گیمر‌هایی صحبت کرده که نمی‌توانستند با یکدیگر بازی کنند و  حالا او پرداختن به چنین ایده‌ای را یک مزیت بزرگ ارزیابی کرده است.

بازی Forza Motorsport 6 شامل آخرین خودروی کمپانی Ford خواهد بود و بازیکنان این بازی قادرند این خودرو را در پیست Le Mans امتحان کنند. طبق گفته‌های سازنده فورزا ۶، افراد استودیو ترن ۱۰ اطلاعات رانندگی بازیکنان این بازی را جمع آوری می‌کنند و با ارسال آنها به کمپانی‌های سازنده خودرو باعث بهبود کیفیت خودرو‌های تولید شده توسط این کمپانی‌ها می‌شوند که این مساله نشان از دقت بالای شبیه سازی خودرو‌ها در بازی فورزا ۶ دارد. این بازی که امکان رانندگی با بیش از ۴۰۰ ماشین را در مسیر‌های مختلف فراهم می‌کند در تاریخ ۱۵ سپتامبر (۲۹ شهریور) به صورت انحصاری برای کنسول ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد و حجمی در حدود ۴۵ گیگ خواهد داشت. چندی پیش هم سازندگان بازی تعدادی تصویر از خودروهای بازی منتشر کردند و این بازی را بزرگ‌ترین و واقعی‌ترین بازی سری فورزا معرفی کردند.

9

ظاهراً بلیزارد قصد دارد حالت همکاری دو-نفره را به بازی کارتی پرطرفدارش اضافه کند. بازی Hearthstone هواداران زیادی را به خودش جلب کرده و به‌سرعت به یکی از بهترین سرگرمی‌های کارتی دیجیتال تبدیل شده است. اما همچنان یک محدودیت در هارت‌استون دیده می‌شود و آن گروهی نبودن بازی است؛ محدودیتی که هم در حالت PvP و هم در زمان بازی مقابل هوش مصنوعی احساس می‌شود. اما به نظر می‌رسد که بلیزارد تصمیم گرفته این وضعیت را تغییر دهد. هارت‌استون در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین بازی‌های آنلاین در دنیا است که با وجود رایگان (Free to Play) بودن، سود سرشاری را نصیب سازنده‌اش کرده است. بلیزارد چندی پیش اعلام کرد که هارت‌استون ماهانه ۲۰ میلیون دلار سود عاید این کمپانی می‌کند.

مجله ژاپنی فامیتسو در آخرین شماره خود تصاویری از بازی Attack on Titan که به صورت انحصاری برای کنسول‌های سونی عرضه می‌شود، منتشر کرده است.12

چندی پیش کوئی تکمو از بازی مرتبط با انیمیش Attack on Titan رونمایی کرد، این بازی که توسط استودیو امگا فورس در حال ساخت است برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن ویتا عرضه خواهد شد.

اطلاعات حاکی از آن است که قرار است اوایل سال ۲۰۱۶ بازی Republique، که تا پیش از این بر روی پلتفرم پی‎سی و دستگاه‎های مبتنی بر سیستم عامل IOS و اندروید منتشر شده بود، برای کنسول پلی‎استیشن 4 هم عرضه شود. Republique یک بازی اپیزودیک است که مضمون آن ماجراجویی و مخفی کاری است. به گزارش وب‎سایت گیم‎اسپات گانگ‎هو، ناشر بازی Republique، می‎خواهد این بازی را وارد دنیای کنسول‎ها کند.

هنگامی‌ که در اوایل تابستان استودیو بتسدا بازی Fallout 4 را معرفی‌ کرد، تعدادی از طرفداران این مجموعه انتقاداتی از گرافیک و گیم‌پلی بازی داشتند. رئیس بازار‌یابی بتسدا، پیت هاینز به این انتقادات پاسخ داده است. او اعتقاد دارد که نمی‌توان نظر مثبت همه را جلب کرد و  در انتها هر کسی‌ می‌تواند نظر خود را در مورد گرافیک، گیم‌پلی و فضای بازی داشته باشد. او مدعی شده که بازی باید برای طرفداران آشنا به نظر برسد. اگر شما Fallout 3 را بازی کرده باشید، باید مواردی را در قسمت چهارم ببینید که برای شما آشنا باشد. ما نمی‌خواستیم یک بازی کاملا متفاوت بسازیم. وقتی‌ شما در حال انجام بازی Fallout 4 هستید، پی‌ می‌برید که بازی تلفیقی است از المان‌های آشنا و المان‌های جدید. مواردی در بازی وجود دارند که کاملا شبیه قسمت قبلی‌ هستند و مواردی نیز وجود دارد که کاملا جدید هستند.

شرکت راک‌استار، سازنده بازی GTA V در جریان مسابقه فیلم‌سازی Ill Gotten اعلام کرد که ویرایشگر ویدیوی نسخه رایانه‌های شخصی‌ این بازی به زودی برا کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر می‌شود. این ویرایشگر قابلیت ساخت ویدیوهای بسیار زیبایی‌ را از قسمت‌های مختلف بازی به بازیکنان می‌دهد.

10

همچنین راک‌استار در ادامه خبر افزود که آنها پس از انتشار این ویرایشگر برای کنسول‌ها، مسابقه فیلم‌سازی دیگری برگزار خواهند کرد که دارندگان نسخه کنسول‌های نسل هشتمی این بازی نیز می‌توانند در آن‌ شرکت کنند.

شرکت انویدیا روز پنج شنبه ۲۹ مردادماه دومین کارتِ گرافیک خود بر اساس تراشه‌ی GM206 را معرفی کرد. کارت GeForce GTX 950 ارزان قیمت‌ترین محصول از نسل دومِ معماری مَکسوِل است که مجموعه‌ای از ویژگی‌های مدرن را شامل می‌شود و راندمان مناسبی را در اکثر بازی‌ها در رزولوشنِ Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ ارائه می‌کند. قیمت این کارت برای مدلِ پایه ۱۵۹ دلار تعیین شده و بنا به بررسی‌های صورت گرفته راندمانی بالاتر از GTX 760/ R9 270X/R7 370 و در عین حال پایین‌تر از GTX 960 /R9 285 عرضه می‌کند .

سازنده‌ی بازی Star Citizen عقیده دارد که فناوری ذخیره‌سازی جدید اینتل می‌تواند نقشی تاثیرگذار در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایفا کند و نیاز به صفحه‌های بارگذاری را از میان بردارد. رابرتس با اشاره به سرعت بسیار بالای 3D Xpoint عنوان کرد که با وجود این حافظه‌ها، دیگر ضرورتی نسبت به بارگذاری اطلاعات مراحل بازی‌ها در حافظه‌ی موقت وجود ندارد؛ چرا که اکنون امکان دسترسی فوری به داده‌ها، از طریق ارتباط مستقیم با اس‌اس‌دی، فراهم شده است. در نتیجه، دیگر نه‌تنها نیازی به صفحه‌های بارگذاری نخواهد بود، بلکه وقفه‌هایی که گه‌گاه در زمان جابجایی بین محیط‌های بازی روی می‌دهند نیز از میان برداشته خواهند شد.

11

بازی Star Citizen اثری در سبک شبیه‌سازی فضا همراه با المان‌های تیراندازی اول شخص است که بازیکن در آن قادر خواهد بود به هدایت سفینه، اکتشاف و نبرد بپردازد. سازندگان این بازی تا به اینجا بیش از ۸۷ میلیون دلار سرمایه برای ساخت آن جمع‌آوری کرده‌اند.

 

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده