نویسنده: آرش رستمی
// شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۵

سازنده‌ی Star Citizen: حافظه‌های جدید اینتل نقشی «انقلابی» در صنعت بازی‌ خواهند داشت

سازنده‌ی بازی Star Citizen عقیده دارد که فناوری ذخیره‌سازی جدید اینتل می‌تواند نقشی تاثیرگذار در صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایفا کند و نیاز به صفحه‌های بارگذاری را از میان بردارد. در جزئیات این خبر با زومجی همراه باشید.

دو کمپانی اینتل و میکرون مدتی پیش معماری جدیدی از حافظه‌های غیرفرار را به نام 3D XPoint معرفی کردند که به گفته‌ی آن‌ها امکان انتقال داده‌ها را با نرخی معادل هزار برابر سرعت حافظه‌های NAND کنونی فراهم می‌سازد. کمی بعد، اینتل نسل جدیدی از درایوهای وضعیت جامد (SSD)، تحت برند Optane، را رونمایی کرد؛ درایوهایی که بر پایه‌ی 3D XPoint ساخته شده‌اند و بنا به شنیده‌ها تا هفت برابر سریع‌تر از اس‌اس‌دی‌های فعلی عمل می‌کنند. در این میان و طی اولین واکنش‌های رسمی صورت‌گرفته، یکی از بازی‌سازان به تعریف و تمجید از معماری جدید اینتل پرداخته و عنوان کرده که این نوآوری نقشی «انقلابی» در صنعت بازی‌های رایانه‌ای خواهد داشت.

کریس رابرتز (Chris Roberts)، رئیس صنایع فضایی رابرتز و خالق بازی Star Citizen، اخیراً در گردهمایی امسال توسعه‌دهندگان اینتل (IDF) اعلام کرد که فناوری 3D XPoint، که در محصولات سری Optane به کار گرفته شده، می‌تواند به خلق بازی‌هایی با فضاهای بسیار گسترده و بدون نیاز به صفحه‌های بارگذاری (Loading Screen) بینجامد. این در حالی است که معمولاً وجود این صفحه‌ها در بازی‌های بزرگ کاملاً محسوس است.

کریس رابرتس، سازنده‌ی بازی Star Citizen کریس رابرتس در GDC 2012

رابرتس با اشاره به سرعت بسیار بالای 3D Xpoint عنوان کرد که با وجود این حافظه‌ها، دیگر ضرورتی نسبت به بارگذاری اطلاعات مراحل بازی‌ها در حافظه‌ی موقت وجود ندارد؛ چرا که اکنون امکان دسترسی فوری به داده‌ها، از طریق ارتباط مستقیم با اس‌اس‌دی، فراهم شده است. در نتیجه، دیگر نه‌تنها نیازی به صفحه‌های بارگذاری نخواهد بود، بلکه وقفه‌هایی که گهگاه در زمان جابجایی بین محیط‌های بازی روی می‌دهند نیز از میان برداشته خواهند شد.

وی در میان صحبت‌های‌اش گفت:

فناوری 3D Xpoint تفاوتی بزرگ را ایجاد خواهد کرد؛ تفاوتی بزرگ در سطح جزئیاتی که می‌توانیم در دنیاهای مجازی‌مان داشته باشیم. داشتن چنین ابزارهایی که با آن‌ها می‌توان تجربه‌ای واقعی‌تر و ژرف‌تر را فراهم کرد، در نوع خودش هیجان‌انگیز است.

رابرتز همچنین اعلام کرد که نسخه‌ی کامل Star Citizen در سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهد شد.

بازی Star Citizen اثری در سبک شبیه‌سازی فضا همراه با المان‌های تیراندازی اول شخص است که بازیکن در آن قادر خواهد بود به هدایت سفینه، اکتشاف و نبرد بپردازد. سازندگان این بازی تا به اینجا بیش از ۸۷ میلیون دلار سرمایه برای ساخت آن جمع‌آوری کرده‌اند.

منابع: TrustedReviews - VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده