نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

گیلرمو دل‌تورو: «هرگز دوباره به صنعت بازی‌های رایانه‌ای برنمی‌گردم»

فیلمساز صاحب‌نام سینما هیچ دل خوشی از بازی‌های رایانه‌ای ندارد. گیلرمو دل‌تورو گفته کارش با ساختن بازی‌ها تمام شده و دیگر به این عرصه بازنخواهد گشت. با حرف‌های او در این رابطه همراه زومجی باشید.

این خبر بدی برای طرفداران فیلم‌های Pacific Rim ،Pan’s Labyrinth، سری Hellboy و بسیاری از آثار عالی دیگر است که دیگر قرار نیست نبوغ خاص دل‌تورو را در قالب بازی‌های رایانه‌ای شاهد باشیم. قضیه این نیست که دل‌تورو از بازی‌ها خوشش نمی‌آید، بلکه چند تجربه‌ی گذشته‌ی او (بازی InSane کمپانی THQ و همکاری با کونامی در بازی Silent Hills) اصلاً عاقبت جالبی نداشتند و او دیگر از کار کردن در این زمینه زده شده است. دل‌تورو در مصاحبه‌ی اخیر خود گفته است:

دیگر به همه ثابت شده که من مظهر بدشانسی در بازی‌های رایانه‌ای هستم. به THQ ملحق شدم و این شرکت ورشکست شد. با کوجیما همکاری کردم و او کونامی را ترک کرد. به خاطر این که دیگر زندگی کسی را نابود نکنم، تصمیم گرفتم دیگر هرگز سمت ساخت بازی‌های رایانه‌ای نروم. در غیر این صورت اگر با کسی همکاری کنم، احتمالاً خانه‌اش منفجر خواهد شد یا اتفاق دیگری خواهد افتاد.

او البته در مصاحبه‌اش اشاره کرده که در زمان دو ساله‌ی کار بر روی InSane در THQ، بخش زیادی از پروژه پیش رفت و کارهای زیادی انجام شد و از همکاری با خالق سری Metal Gear Solid روی  Silent Hills، درس‌های زیادی آموخته است.

اما دل‌تورو به طور کامل به بازی‌های رایانه‌ای پشت نکرده و اظهار کرده است از ساخت بازی‌ها بر اساس آثارش خوشحال شده و قطعاً همچنان به عنوان یکی از دوستان کوجیما، از او مسائل مختلف را می‌آموزد اما دیگر خبری از پروژه‌ای مربوط به بازی‌های رایانه‌ای با حضور شخص او نخواهد بود. او در آخر اضافه کرد:

اگر به یک بازی‌ رایانه‌ای دیگر ملحق شوم، جنگ جهانی سوم شروع می‌شود.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده