نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۰۴

هفته نامه – قسمت ۲۷:‌ پرهیاهوتر از همیشه همراه با گیمزکام ۲۰۱۵

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

هفته‌ی گذشته با شروع رویداد گیمزکام ۲۰۱۵،شاهد یکی از شلوغ‌ترین هفته‌های گیمینگ سال بودیم که به همراه خود، اتفاقات و بازی‌های زیادی را آورد. در این قسمت هفته نامه سعی داریم تا تمام این اتفاق‌ها را به صورت خلاصه مرور کنیم و اگر در هفته‌ی گذشته موفق به دنبال کردن اخبار و رویدادهای مهم هفته نشدید فرصت خوبی است تا از تمامی آن‌ها آگاه شوید. نمایشگاه گیمزکام از تاریخ ۱۳ مرداد در شهر کلن آلمان آغاز شد و استودیوهای بازی سازی بار دیگر برای معرفی بازی‌های خود گرد هم جمع شدند. ایران هم به عنوان تنها نماینده‌ی خاورمیانه در این نمایشگاه حضور پیدا کرد.  البته در این بین و قبل از شروع نمایشگاه نیز مثل همیشه اخبار در جریان بود و در این مطلب به مرور آن‌ها نیز خواهیم پرداخت. پس با زومجی همراه باشید:

1

درحالی که بازی No Man’s Sky قرار است تا چند ماه آینده منتشر شود، شان موری، رئیس استودیو هلو گیمز و کارگردان این بازی اخیرا اطلاعاتی را از ستاره‌های مختلف در بازی، بلایای طبیعی، حزب‌ها و بخش‌های دیگر No Man’s Sky منتشر کرده است. وسعت بازی No Man’s Sky به حدی بزرگ است که اگر تا انتهای عمر خود این بازی را تجربه کنید، شاید نتوانید تمام سیارات آن را کشف کنید! در بازی حدود ۱۸ کوانتیتون سیاره وجود دارد که تمام آن‌ها به صورت داینامیک طراحی شده‌اند. موری در مصاحبه اخیر خود گفته است نه تنها در بازی شاهد سیارات مختلفی خواهیم بود، بلکه در No Man’s Sky ستاره‌های زیادی هم وجود دارد. کشف کردن برخی از این ستاره‌ها ساده و یافتن برخی دیگر که جوایز بی‌نظیری در آن‌ها نهفته است، مشکل‌تر است. بازی No Man’s Sky در سال ۲۰۱۵ به صورت همزمان برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. موری در صحبت‌های اخیر خود گفته بود تیم آن‌ها عرضه No Man’s Sky برای هدست‌های واقعیت مجازی را در نظر گرفته است.

 میکا ویپِل، مدیر ارتباطات شرکت نام‌آشنای بلیزارد که در میان مردم با نام مستعار «بَشیوک» معروف است، پس از ۱۲ سال از سِمَت خود استعفا داد. ویپل از سال ۲۰۰۳ به بلیزارد پیوست و از آن زمان رهبری بخش ارتباطات بلیزارد با مردم را در دست گرفت. مدیر ارتباطات سابق بلیزارد در صحبت‌های خود اعلام نکرد مقصد بعدی او کدام استودیو یا شرکت خواهد بود. ضمنا این جدایی درست چند روز قبل از حضور بلیزارد در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ صورت گرفت!‌

mobarak_poster

همزمان با نزدیک شدن به مراحل پایانی ساخت بازی ایرانی مستقل مبارک، گروه سازنده این بازی به نام آسمان آبی اقدام به انتشار و رونمایی از بازی مبارک و نخستین پوستر رسمی این عنوان جدید کرده‌است. بازی مبارک به صورت دنباله‌دار یا همان اپیزودیک است و قرار است بر روی سیستم عامل اندروید عرضه شود. نخستین قسمت از بازی مبارک مراحل پایانی تولید خود را سپری کرده و به زودی منتشر خواهد شد. بازی مبارک در مرحله نخست، بر روی تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند اندرویدی عرضه می‌شود، اما می‌توان انتظار انتشار این بازی برای رایانه‌های شخصی را نیز داشت.

خبر دیگر از دنیای بازی‌های موبایل ایرانی، خبر انتشار بازی «موتوری» بود که حال و هوایی دهه شصتی با خود به همراه دارد! گلیم‌گیمز،‌ استودیوی بازیسازی ایرانی تازه‌ترین بازی اندرویدی خود با نام «موتوری» را در سبک رانر(Runner)  برروی کافه بازار منتشر کرد.

2

لایی کشیدن در خیابان‌ها و کسب پول و امتیاز برای تغییر چهره شخصیت اصلی از امکانات جالب این بازی دوبعدی هستند. وظیفه‌ی شما در بازی «موتوری» عبور از موانع و کسب امتیازات بیشتر برای بالا رفتن در رده‌بندی است. شما همچنین قادر به شخصی‌سازی کامل شخصیت اول بازی هستید. تغییر مدل مو، ریش و سیبیل، کفش و موتور از جمله خصوصیات جذاب این بازی محسوب می‌شوند. بازی موتوری به صورت رایگان (Free-to-Play)  اکنون از طریق کافه بازار قابل دانلود است.

درست از زمانی که بازی GTA V برای رایانه‌های شخصی منتشر شد، طرفداران بازی دست به ساخت مادهای مختلفی برای بازی زدند. یکی از جالب‌ترین این مادها، مادی است که GTA V را تبدیل به یک بازی نقش آفرینی می‌کند! ماد نقش آفرینی بازی GTA V توسط کاربری با نام لاجیک اسپاون ساخته شده است و بخش داستانی بازی را تبدیل به یک بازی کامل نقش آفرینی می‌کند. لازم به ذکر است که این ماد کماکان در حال طی‌ کردن مراحل اولیه ساخت خود است و باگ‌های زیادی در آن‌ وجود دارد. در چند ماه گذشته مادهای بسیار جالبی‌ برای بازی GTA V منتشر شد. یکی‌ از این مادها توانایی بازی در نقش مرد آهنی را به شما می‌داد و مادی دیگر فرصت تجربه بازی در Vice City را برای شما فراهم می‌کرد.

AngryBirds

Angry Birds 2 این روزها شروع آتشینی را تجربه می‌کند. به گفته‌ی روویو، توسعه‌دهنده‌ی سری پرندگان خشمگین، شماره دوم این بازی تا هشتمین روز انتشار خودموفق شده است تا از مرز ۱۰ میلیون بار دانلود برروی موبایل و تبلت عبور کند. البته این مربوط به هفته‌ی گذشته بود و در این لحظه که مشغول خواندن هفته‌نامه هستید، دانلود بازی از مرز ۲۰ میلیون بار نیز گذشته است!‌ این موفقیت غیر قابل پیش‌بینی نبود شماره قبلی این بازی بعد از عرضه در سال ۲۰۰۹ تاکنون به رقم فوق‌العاده یک میلیارد بار دانلود رسیده است. Angry Birds 2 به صورت رایگان (free-to-play) عرضه شده در نتیجه این رقم بالا مورد انتظار همگان بود. برای اطلاع از تمامی جزئیات و ویژگی‌های جدید ساخته‌ی روویو به شما پیشنهاد می‌کنم بررسی بازی را در زومجی مطالعه کنید.

همزمان با اعلام خبر انتشار همزمان نسخه رایانه‌های شخصی بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain با کنسولی، کمپانیکونامی در اقدامی دیگر اطلاعات مربوط به حداقل و حداکثر سیستم موردنیاز برای اجرای این بازی را هم اعلام کرد. بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain در تاریخ ۱ سپتامبر (دهم شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4،ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

خبر دیگر از کونامی، اعلام تاریخ انتشار دموی بازی PES 2016 بود. بر این اساس این دمو در تاریخ ۲۲ مرداد منتشر می‌شود. بازی PES 2016 یک هفته پیش از عرضه‌ی بازی FIFA 16 یعنی در ۲۷ شهریور برای پلتفرم‌های پی‌سی، پلی‌استیشن‌3، پلی‌استیشن‌4، ایکس‌باکس‌360 و ایکس‌باکس‌وان منتشر خواهد شد.

3

همچنین نسخه‌ی دموی بازی FIFA 16 نیز در راه خواهد بود و در تاریخ در تاریخ ۹ و ۱۰ سپتامبر (۱۸ و ۱۹ شهریور) برای ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس 360،پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 3 و رایانه‌های شخصی‌ منتشر می‌شود. محتویات این دمو نیز اعلام شده است.

چند روز قبل از شروع نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵، سازندگان بازی Fallout 4 اعلام کرده‎اند که به لطف بسته‎های الحاقی، این بازی مرز ۴۰۰ ساعت گیم‎پلی را هم رد خواهد کرد. بازی Fallout 4 در تاریخ ۱۰ نوامبر (نوزدهم آبان) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد. شما همچنین می‌توانید اطلاعات منتشرشده از بازی Fallout 4 در نمایشگاه Quakecon ۲۰۱۵ را هم در زومجی مطالعه کنید.

در حالی که قرار است سری پردازنده‌های Skylake-S اینتل رسما در تاریخِ ۱۴ مردادماه (۵ آگوست) معرفی شوند، قیمتِ تمام مدل‌های آن در آستانه‌ی نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ فاش شد. قبلا در زومجی از زمانبندی عرضه‌ی این پردازنده‌ها، مشخصاتِ نسل جدید و راندمان احتمالی آنها گفته بودیم.

imgpsh_fullsize-790x527

دانلود کنفرانس با کیفیت 480Pدانلود کنفرانس با کیفیت HD

دانلود کنفرانس با کیفیت FULL HD

با شروع نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ و کنفرانس مایکروسافت در این نمایشگاه، شاهد نمایشی از گیم‌پلی بازی Quantum Break بودیم. بازی Quantum Break ساخته‌ی استودیوی فنلاندی رمدی که در نمایشگاه E3 2015 حضور نداشت، در Gamescom 2015 یکی از مهم‌ترین برگ برنده‌های مایکروسافت محسوب می‌شد و انصافا نمایش خوبی داشت. د. شاون اشمور را طرفداران فیلم‌های X-Men به راحتی می‌شناسند. از حق نگذریم اشمور از چهره‌ی خوبی برخوردار است و سازندگان QB او را به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی بازی در اختیار گرفته‌اند.

| دانلود ویدیو با کیفیت 720p

همچنین تصاویر جدیدی از این بازی نیز منتشر شد. بازی Quantum Break اوایل سال آینده برای کنسول ایکس‌باکس‌وان منتشر خواهد شد. استودیو‌ی رِمِدی سازنده‌ی بازی Quantum Break در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه گیمز‌کام 2015 اعلام کرد که این عنوان در تاریخ 17 فروردین منتشر خواهد شد.

در ادامه تریلر‌هایی از بازی‌های مختلف را مشاهده کنید که در جریان کنفرانس یا در روز اول نمایشگاه به نمایش درآمدند:

1 2 3 4 5 6 7 8 9

در جریان کنفرانس کمپانی مایکروسافت در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵، ردموندی‌ها تاریخ انتشار قابلیت backwards comparability (پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 در کنسول ایکس‌باکس وان) را اعلام کرد. قابلیت پشتیبانی از بازی‌های ایکس‌باکس 360 در کنسول نسل هشتمی مایکروسافت، پاییز امسال (مهر-آبان) با صدها بازی به صورت رایگان دراختیار تمام کاربران ایکس‌باکس وان قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت آخرین دقایق کنفرانس گیمزکام خود را به یک سورپرایز اختصاص داد که شاید هیچ کس احتمالش را هم نمی‌داد. بازی استراتژیک Halo Wars 2 توسط استودیو کریتیو اسمبلی، سازنده‌ی مجموعه Total War برای ایکس‌باکس وان و ویندوز 10 ساخته می‌شود. استودیو کریتیو اسمبلی را همه‌ی استراتژیک بازها با مجموعه‌ی پرقدرت Total War می‌شناسند.

دانلود با رزولوشن HD720p |

این بازی  علاوه بر کنسول نسل هشتمی ایکس‌باکس وان، برای سیستم عامل ویندوز 10 به قصد رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

مایکروسافت در جریان  نمایشگاه گیمزکام اعلام کرد که دنیا و محیط دنباله جدید سری Crackdown کاملا تخریب پذیر خواهد بود. ما در ویدئوی نشان داده شده شاهد افسر پلیسی با قابلیت‌های ابرانسانی بودیم که قصد داشت یک ساختمان را به صورت کامل ویران کند. با نابود شدن ساختمان مذکور باقی‌مانده‌های آن بر روی ساختمان‌های دیگر ریخته شده و در نتیجه شاهد بوجود آمدن یک فرایند دومینو مانند بودیم که در اثر آن دیگر ساختمان‌های اطراف نیز تخریب شدند. البته دموی نشان داده از مراحل ساخت ابتدایی بازی گرفته شده بود و برای دیدن نتیجه‌ی نهایی هنوز باید تا سال ۲۰۱۶ میلادی صبر کنیم.

در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵، این کمپانی دو تریلر جدید را از بازی انحصاری خود با نام Rise of the Tomb Raider را منتشر و گوشه‌هایی از خصوصیات مختلف این بازی را به نمایش گذاشت.

دانلود تریلر با کیفیت SD

دانلود تریلر با کیفیت HD

دنیای Rise of the Tomb Raider سه برابر بزرگ‌تر از نسخه قبلی این سری شده است و در این دنیا، دشمنان زیادی اعم از حیوانات وحشی و اهل جزیره لارا را تهدید می‌کنند. بازی Rise of the Tomb Raider پاییز امسال برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان، اوایل سال ۲۰۱۶ برای ویندوز ۱۰ و شبکه استیم و در انتها اواخر سال ۲۰۱۶ برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

1

پس از پایان کنفرانس مایکروسافت،  نیل دراکمن (کارگردان بازی‌هایی مثل The Last of Us و Uncharted 4)، در صفحه‎ی رسمی خود در توییتر با ستودن بازی، گفت که نمی‎تواند تا زمان انتشار بازی صبر کند. به نظر می‎رسد دراکمن با این کار خود، سعی دارد تشکر سَم لیک را درE3 2015 بابت نمایش عالی Uncharted 4 پاسخ دهد.

4

پس از کنفرانس مایکروسافت و در اولین اطلاعات منتشرشده از بازی Scalebound، اطلاعاتی کلی از این بازی دراختیار ما قرار داده شده است. در بازی Scalebound، ماجراجویی جدید استودیو پلاتینوم گیمز و هیدِکی کامیا، خالق با سابقه این بازی، با شخصیتی با نام درو و همراهش که اژدهایی با نام ثوبان است، وارد سرزمین ناشناس، خطرناک و بسیار زیبای دِراکونیس خواهید شد. این دو دوست که سرنوشت آن‌ها را درکنار یکدیگر قرار داده، باید برای مبارزه با دشمنان دراکونیس، زمین و دنیاهای دیگر به یک نفر تبدیل شوند.

مایک ایبرا، از مسئولین مایکروسافت در خبری که بلافاصله پس از تمام شدن کنفرانس روز اول مایکروسافت در گیمز کام ۲۰۱۵ در توییتر خود منتشر کرد، از قابلیت‌ها و تاریخ انتشار نسخه آزمایشی ویندوز ۱۰ برای ایکس باکس وان خبر داد. طبق گفته‌های آقای ایبرا ظاهر داشبورد جدید ایکس باکس وان کاملا تغییر یافته و ظاهر ساده تری خواهد داشت که کار با آن را لذت بخش تر میکند و مانند ویندوز ۱۰ از رابط کاشی های زنده فاصله گرفته و بیشتر به حالت مدیا سنتر نزدیک شده است و باید در اواخر ماه آگوست منتظر آن باشیم.

در فاصله‎ی چند قدمی کنفرانس الکترونیک آرتز در گیمزکام ۲۰۱۵، کونامی تریلری جدید از بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain منتشر کرد. این تریلر جدید «حماسه‎ای» به نظر می‎رسد و لازم است ذکر کنیم که ممکن است بسیاری از جاهای بازی را برای شما لو دهد. در تریلر E3 هم شاهد همین موضوع بودیم؛ با این تفاوت که این تریلر، بیشتر بر روی MB بازی تمرکز دارد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 720p 

بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain  که آخرین ساخته کوجیما در کمپانی کونامی و سری پرطرفدار متالگیر است، در تاریخ ۱ سپتامبر (دهم شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360، ایکس‌باکس وان و رایانه‎های شخصیعرضه خواهد شد.

نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ ادامه پیدا کرد و نوبت به کنفرانس مطبوعاتی کمپانی الکترونیک آرتز رسید. در گیمزکام ۲۰۱۵ برخلاف سال‌های گذشته شاهد کنفرانس‌های کمتری بودیم.  الکترونیک آرتز هم مانند مایکروسافت که درنبود سونی در این نمایشگاه حضور پررنگی داشت، در غیاب رقیب‌های خود اقدام به برگزاری کنفرانس مطبوعاتی کرد و بازی‌های خود را به نمایش گذاشت.

ea-press-conference-gc15-790x527

دانلود کنفرانس الکترونیک آرتز در گیمزکام ۲۰۱۵

کنفرانس با نمایش Need for Speed آغاز شد و رفته رفته شاهد نمایش دیگر بازی‌های الکترونیک آرتز نیز بودیم. یکی از این نمایش‌های مهم Mirror's Edge: Catalyst که می‌توان آن را قدرتمندترین نمایش این کنفرانس دانست.

| دانلود ویدیو با کیفیت 720p

نمایش بازی در شب و نشان دادن فیث روی پشت‌بام یکی از ساختمان‌های شهر آغاز شد. روند بازی بسیار سریع و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد و در این پنج دقیقه کمتر شاهد توقف فیث بودیم.

در ادامه‌ی کنفرانس شاهد نمایش بازی‌های دیگری نیز بودیم. برای دیدن تریلر این بازی‌ها روی تصاویر زیر کلیک کنید:

1 2 3 41

یکی دیگر از نقاط قوت کنفرانس الکترونیک آرتز، نمایش بازی StarWars: Battlefront بود.

| دانلود ویدیو با کیفیت 720p

یک مبارزه‌ی نفس‌گیر و سریع را در آسمان شاهد بودیم و هدایت ایکس-وینگ‌ها را دیدیم. به این موضوع اشاره شد که در این حالت ۲۰ بازیکن به صورت همزمان می‌توانند به رقابت با یکدیگر بپردازند. البته همان‌طور که در این نمایش مشاهده کردید، در Battlefront مبارزه‌های فضایی وجود ندارد و این‌‌گونه نبردها در آسمان انجام می‌شوند و انصافا هم جذابیت بالایی دارند. بازی Star Wars: Battlefront در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۶ آبان سال ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4،ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

2

همین که الکترونیک آرتز در این رویداد مهم حضور پیدا کرد یک نکته‌ی مثبت برای این کمپانی به شمار می‌رود و به نفع آن‌ها است و از طرفی به بالا بردن کیفیت گیمزکام ۲۰۱۵ در غیاب کمپانی‌های دیگر کمک کرد. پس از دیدن این نمایش‌ها باید منتظر انتشار بازی‌های الکترونیک آرتز در ماه‌های آینده باشیم.

جدیدترین تریلر بازی Final Fantasy XV در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ با نام «طلوع» به دید همگان گذاشته شد. این ویدیو جدید پدر نوکتیس، شخصیت اصلی Final Fantasy XV را به ما نشان می‌دهد و اگرچه هنوز زیاد با او آشنایی نداریم، می‌توان با موسیقی بسیار زیبای تریلر، رابطه‌ای را میان پدر قهرمان بازی و خودمان احساس کرد.

دانلود ویدیو با کیفیت SD

دانلود ویدیو با کیفیت HD

بازی Final Fantasy XV در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

بازی مورد انتظار Mafia 3 به طور رسمی با انتشار تریلری رونمایی شد و قرار است در سال آینده‌ی میلادی برای پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر شود. قبل از گیمزکام ۲۰۱۵ کمپانی 2K اعلام کرده بود که قرار است از بازی Mafia 3 در این رویداد رونمایی کند که به وعده‌ی خود هم عمل کرد. داستان مافیا این بار به سال ۱۹۶۸ میلادی و شهر New Orleans در ایالت Louisiana رفته است.

5

قهرمان بازی شخصیتی به نام لینکلن کلی، سرباز بازنشسته‌ی جنگ ویتنام است که حالا سعی دارد یک زندگی جدید را پس از مشقت‌هایی که کشیده بسازد. لینکلن که پس از بازگشت از جنگ، به دنبال آرامش و زندگی با خانواده‌اش است، ناگهان در مخمصه‌ای بزرگ و انتقام‌جویانه گرفتار می‌شود. بنا به دلایل نا معلوم، خانواده‌ی جدید لینکلن توسط مافیای ایتالیایی شهر به طرز وحشیانه‌ای قتل‌عام می‌شوند. لینکلن حالا جنگ بزرگی را علیه ایتالیایی‌ها راه انداخته و تعادل دنیای خلاف‌کاران زیرزمینی New Orleans را بر هم زد. لینکلن با خلافکاران دیگر متحد می‌شود و امپراطوری خود را برای مبارزه علیه مافیای ایتالیایی تشکیل می‌دهد که باعث می‌شود چهره‌ی کلی شهر تغییر کند.

دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720 | دانلود ویدیو با رزولوشن 480p

همچنین قسمت‌هایی از گیم‌پلی بازی Mafia III  به همراه تصاویر جدیدی از این بازی نیز به تصویر کشیده شد.

در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ شاهد نمایش بازی‎های بسیاری بودیم؛ اما در این بین، جای Sniper Ghost Warrior جدید واقعا احساس می‎شد؛ اما حال استودیو ‎سی‎تی اینتِراَکتیو با انتشار تصاویری جدید از این بازی، این جالی خالی را پر کرده است.

6

بازی Sniper: Ghost Warrior 3 قرار است در سال ۲۰۱۶ برای پلی‎استیشن 4، ایکس‎باکس وان و رایانه‎های شخصی عرضه شود.

کمپانی بلیزارد در جریان برگزاری همایش گیمزکام ۲۰۱۵ به بسته‌ی الحاقی جدید را با نام Legion برای بازی محبوب World of Warcraft معرفی کرد. با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی سازندگان، این بسته الحاقی قرار است داستان بازی را تا حدودی به Warcraft 3 متصل کند. قرار است داستان بازی در همان «جزایر کوچک» معروفِ موجود در وارکرفت ۳ جریان پیدا کند. این جزیره، یک تمدنِ به تمام معنا محسوب می‎شود. منطقه‎ای که شلوغی آن زبان‎زد همه است. این جزیره، به اصطلاح «قبرستان» هم نامیده می‎شود. در این محتوا قرار است بازیکنان «بزرگترین تهاجم شیطانی» را کشف کرده و آن را مهار کنند.

شرکت راک‌استار گیمز چندان اعتقادی به نمایشگاه‌های بازی ندارد و کمتر دیدیم که حضور پررنگی در آن‌ها داشته باشد. اما غرفه‌ی این شرکت در بخش غیرعمومی کسب و کار در گیمزکام ۲۰۱۵ دیده شده و حدس و گمان‌ها در مورد دلیل حضور آن‌ها بالا گرفته است. سوال بزرگ این است که راک‌استار چه چیزی را پشت درهای بسته در گیمزکام ۲۰۱۵ نشان داده است؟ آیا خبرنگاران شاهد یک بازی جدید بودند یا بسته‌ی الحاقی داستانیGTA V معرفی شده است؟ شواهد نشان می‌دهند که احتمال گزینه‌ی اول بیشتر است. البته آن بازی کاملاً هم جدید نبوده، بلکه شاید راک‌استار بالاخره بازی Agent را از زیر خاک بیرون کشیده است.

ما در زومجی آیتمی جدید را آماده کردیم که در سه قسمت به بررسی سه کنفرانس مطبوعاتی انجام شده در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ پرداختیم. حتما به تماشای «زوم‌کست»های ما بنشینید:

1 2 3

کمتر از یک ماه دیگر به عرضه بازی Mad Max زمان باقی مانده است و استودیو اَوَلانچ برای آماده کردن طرفداران نسخه رایانه‌های شخصی، اقدام به انتشار حداقل و حداکثر سیستم موردنیاز برای اجرای این بازی کرده است. بازی Mad Max در تاریخ ۱۳ شهریور برای  پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی  منتشر خواهد شد. اگر ویدیو گیمزکام ۲۰۱۵ این بازی که پر از انفجار بود را از دست دادید، می توانید از طریق زومجی به مشاهده تریلر جدید بازی Mad Max بپردازید.

سرویس Games for Windows Live به تاریخ پیوسته و مایکروسافت با ویندوز ۱۰ و ایجاد هماهنگی بین پی‌سی و ایکس‌باکس وان، آغازی دوباره داشته است. اما یکی از رقبای قدرتمند آن‌ها در این زمینه، سرویس استیم است که ظاهراً مایکروسافت آن را به چشم رقیب نمی‌بیند. او در مصاحبه‌ای که با وبسایت پی‌سی گیمر داشته، اظهار کرده آن‌ها با برنامه‌های خود برای ورود به دنیای پی‌سی گیمینگ تحت نام ایکس‌باکس، قصد ندارند رقیبی برای استیم باشند.

Eidos Montreal  با انتشار تصاویر جدیدی از دنیای بازی Deus Ex:Mankind Divided جزییات بیشتری از دشمنان و محیط بازی ارایه کرد. در حالی که بسیاری از هواداران سری Deus Ex انتظار داشتند تا در گیمزکام ۲۰۱۵ شاهد ویدیویی جدید از Deus Ex:Mankind Divided باشند، ایداس مونتریال فقط به انتشار تصاویری از بازی بسنده کرد که محیط و برخی دشمنان بازی را نشان می‌دهند.

5

در تصاویر منتشر شده محیط‌هایی مانند شهر پراگ، مرکز جمهوری چک دیده می‌شوند. در حالی که تصاویر محیط‌های بیرونی کمی غمگین و تیره به نظر می‌رسند، محیط های داخلی دنیای پیشرفته تکنولوژیکی را نمایش می‌دهند. در برخی از تصاویر منتشر شده هم می‌توان دشمنان بازی را دید.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4

در پایان نیز شما را به سومین مرحله از مسابقه زومجی دعوت می‌کنیم. در سومین دوره‌ی مسابقه‌ی زومجی شرکت کنید، گل‌های زیبای خود را ارسال کرده و شانس خود را برای برنده شدن یک دستگاه مانیتور گیمینگ BenQ امتحان کنید.

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده