نویسنده: سعید نیکبخت
// شنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۰

بر خلاف قسمت های قبلی، بازی Halo 5: Guardians رده بندی سنی «نوجوانان» را دریافت کرد

سازمان ESRB روز گذشته در خبری عجیب اعلام کرد بازی Halo 5: Guardians رده‌بندی سنی «نوجوانان» را از سوی آن‌ها دریافت کرده است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

تمام قسمت‌های قبلی سری هیلو که در سبک اول‌شخص بودند، تا به امروز درجه‌سنی »بزرگسالان» را از ESRB دریافت کرده بودند.

این نهاد در توضیحات خود در رابطه با این بازی گفت:

بازیکنان از کُلت، سلاح‌های سنگین، نارنجک‌ انداز و سلاح‌های علمی-تخیلی برای کشتن موجودات فضایی و انسان‌ها استفاده می‌کنند. مبارزات با سیستم تیراندازی واقعی، انفجار و پخش شدن خون در محیط تولید شده‌اند. بازیکنان می‌توانند گردن برخی از شخصیت‌ها را بشکنند و با شمشیر خود، از نزدیک به آن‌ها صدمه وارد کنند.

مانند قسمت‌های قبلی این سری، استفاده از الفاظ رکیک و ناسزا در بازی Halo 5: Guardians هم وجود خواهد داشت.

تمام نسخه‌های قبلی سری Halo همین توضیحات را از این سازمان دریافت کرده بودند، اما درجه‌سنی تمام آن‌ها «بزرگسال« نام‌گذاری شده بود. توضیحاتی که این بار در رابطه با بازی Halo 5: Guardians ارائه داده شده است، هیچ تفاوتی با بازی Halo: Combat Evolved Anniversary که درجه‌سنی بزرگسال را دریافت کرده بود ندارد.

در گذشته تنها دو نسخه از این سری درجه سنی نوجوانان را دریافت کرده بودند. این دو بازی که با نام‌های Halo Wars و Halo: Spartan Assault شناخته می‌شوند، به دلیل سبک خاص خود، از دوربین ایزومتریک (دوربینی که بازی را از بالا نمایش می‌دهد) بهره می‌بردند.

بازی Halo 5: Guardians در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۵ (۵ آبان ۱۳۹۴) به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. اگر اخبار مربوط به این بازی در جریان کنفرانس مایکروسافت را از دست دادید، می توانید از طریق زومجی به مشاهده دو تریلر جدید Halo 5: Guardians در گیمزکام ۲۰۱۵ بپردازید.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده