// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۷

تحلیل‌گر آمریکایی: کنسول‌های دستی در غرب نهایتا سه سال دیگر عمر دارند

یکی از مدیران ارشد اجرایی کمپانی ان‌آی‌اس آمریکا عقیده دارد که هر دو کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا و نینتندو 3DS نهایتا تا دو یا سه سال دیگر در بازار غرب عمر خواهند کرد و سپس فراموش می‌شوند. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.

تاکورو یاماشیتا، مدیر ارشد اجرایی کمپانی ان‌آی‌اس آمریکا این هفته طی مصاحبه‌ای با وبسایت ام‌سی‌وی در نمایشگاه گیمزکام توضیح داد که به عقیده‌ی او درحال حاضر برای ناشران نقل مکان از نسل قبلی کنسول‌های خانگی به پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان حرکت بسیار هوشمندانه‌ای به حساب می‌آید اما هنوز هم پتانسیل‌های بیشتری در دنیای کنسول‌های دستی وجود دارد و نباید این پتانسیل رها شود. یاماشیتا در ادامه گفت:

اگر بخواهیم عموما راجع به بازار غرب صحبت کنیم، باید گفت که برای ناشران بزرگ زمان مناسب فرا رسیده است تا لاین آپ بازی‌های خود را کاملا به کنسول‌های نسل جدید منتقل کنند. در رابطه با بازار کنسول‌های دستی در این منطقه نیز می‌توان گفت که کنسول‌های پلی‌استیشن ویتا و نینتندو 3DS حداکثر ظرف دو تا سه سال آینده محو خواهند شد.

3DS

یاماشیتا همچنین عقیده دارد که این فرصت بسیار مناسبی برای ناشران کوچک‌تر خواهد بود چرا که با افزایش سرمایه گذاری توسط ناشران بزرگ بر روی ساخت بازی برای کنسول‌های خانگی  و کمبود بازی‌های بزرگ جدید برای کنسول‌های دستی، بازار رقابت سردتر شده و بهتر می‌توان با بازی‌های کوچک سود برد. او در ادامه توضیح داد که:

البته هنوز شانسی برای ادامه حیات پلی‌استیشن ویتا و نینتندو 3DS وجود دارد. اگر ناشرین کوچک‌تر بتوانند با وجود تمرکز بالای ناشران بزرگ بر روی بازار کنسول‌های خانگی، به درستی بر روی بازار کنسول‌های دستی سرمایه گذاری کنند و از کمبود رقیبان قدرتمند بهره ببرند مطمئنا سود زیادی خواهند برد.

من با شما شرط می‌بندم که با وجود کمبود رقابت در این بازار ناشرین کوچک‌تر می‌توانند موقعیت‌های طلایی زیادی برای خود بسازند اگر به عرضه‌ و ساخت بازی‌های بیشتر برای این کنسول‌ها ادامه دهند.

کمپانی نینتندو اولین بار کنسول 3DS را در سال ۲۰۱۱ میلادی منتشر کرد، یک سال بعد نیز نسخه‌ای بهتر و بزرگ‌تر تحت عنوان 3DS XL به بازار فرستاده شد. پس از موفقیت عظیم این کنسول دستی، سال گذشته نوبت به مدل‌های جدیدتر و بهتری با نام New 3DS و New 3DS XL برای عرضه در بازار اروپا و با تاخیری یک ساله در بازار آمریکا رسید. سونی نیز کنسول دستی نه چندان موفق خود را اولین بار در بازار غرب طی اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی عرضه کرد.

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده