نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰

مایکروسافت خواهان موفقیت استیم روی ویندوز ۱۰ است

سرویس Games for Windows Live به تاریخ پیوسته و مایکروسافت با ویندوز ۱۰ و ایجاد هماهنگی بین پی‌سی و ایکس‌باکس وان، آغازی دوباره داشته است. اما یکی از رقبای قدرتمند آن‌ها در این زمینه، سرویس استیم است که ظاهراً مایکروسافت آن را به چشم رقیب نمی‌بیند.

مایکروسافت از این ترسی ندارد که به شکست Games for Windows Live اعتراف کند. آن‌ها برنامه‌ای بلندمدت برای ویندوز ۱۰ و اپلیکیشن ایکس‌باکس دارند و اولین قدم خود را هم خیلی محکم برداشته‌اند. صحبت‌های کوین اونانگست، مدیر ارشد بخش بازی‌های رایانه‌ای در تیم ایکس‌باکس هم این گفته را تأیید می‌کند اما اظهار نظرهای بسیار جالبی در مورد رقیبشان دارد.

او در مصاحبه‌ای که با وبسایت پی‌سی گیمر داشته، اظهار کرده آن‌ها با برنامه‌های خود برای ورود به دنیای پی‌سی گیمینگ تحت نام ایکس‌باکس، قصد ندارند رقیبی برای استیم باشند.

ما قصد نداریم با استیم رقابت کنیم. تلاش ما این است که استیم حتی موفق‌تر از گذشته شود. آن‌ها با داشتن تنها یک فروشگاه بازی رایانه‌های شخصی، کارهای بسیار خوبی برای گیمرهای پی‌سی انجام داده‌اند.

او ادامه می‌دهد:

آیا در آینده ما می‌خواهیم که توسعه‌دهندگان بیشتری به فروشگاه ما [ویندوز استور] بیایند و علاوه بر استیم، بازی‌های خود را آنجا هم عرضه کنند؟ قطعاً. آیا این رقابت به سود کاربران خواهد بود؟ قطعاً.

اما جالب‌ترین قسمت‌های صحبت‌های او اینجا است:

اما در حال حاظر هدف ما چیزی نیست جز این که استیم را پشتیبانی کنیم و به آن کمک کنیم تا به بهترین شکل ممکن روی ویندوز ۱۰ اجرا شود.

کسانی که سرویس شکست‌خورده و فراموش‌شده‌ی Games for Windows Live را ساخته‌اند، قصد دارد به وَلو کمک کنند؛ شرکتی که انتخاب اول پی‌سی گیمرها است و با پلتفرم آنلاین خود این امکان را فراهم می‌آورد که ماهیانه میلیون‌ها کاربر در بازی‌های مورد علاقه‌ی خود با یکدیگر بازی کنند و دیگر همه می‌دانیم که اگر استیم نبود، چه اتفاقی برای صنعت بازی‌های رایانه‌ای می‌افتاد.

اما جنبه‌ی مثبت قضیه این است که مایکروسافت به شکست گذشته‌ی خود اعتراف کرده و از آن درس گرفته است. شاید همه‌ی این صحبت‌ها تنها برای جلب نظر کاربران استیم باشد، اما مایکروسافت هرچقدر هم که از رقابت دوری کند به هر حال باید قبل از هرچیز از پلتفرم خود پشتیبانی کند و با در اختیار داشتن میلیون‌ها کاربر ایکس‌باکس، آن را به پلتفرم‌ شماره‌ی یک بازی‌های رایانه‌ای ویندوزی تبدیل کند.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده