هفته نامه - قسمت ۲۶: از معرفی قسمت سوم مافیا تا انتشار ویندوز ۱۰
اگر رویدادهای مهم هفتهی قبل را دنبال کرده باشید باید بدانید که چند اتفاق مهم اتفاق افتاد. احتمالا مشغول بهروزرسانی ویندوز خود به نسخهی ۱۰ هستید، چرا که این هفته سرانجام Windows 10 منتشر شد و میلیونها کاربر در سراسر جهان از آن استقبال کردند. شاید هم مشغول انجام یکی از دو بازی مهم منتشر شده در هفتهی گذشته هستید. اپیزود چهارم بازی Life is Strange منتشر شد. در اپیزود چهارم، مکس تحقیقاتش را دربارهی ناپدید شدن ریچل امبر و اتفاقات عجیب شهر آرکیدیا بی پیش میبرد و از مناطق دورافتاده و ترسناکی سر در میآورد. هرچه که به جشن «پایان دنیا» نزدیکتر میشویم، مکس باید قدرت خودش را به کار گیرد تا تکههای پازل را کنار هم قرار دهد.
دانلود ویدیو
بازی Angry Birds 2 نیز منتشر شد و بعد از شش سال شاهد دومین نسخهی رسمی این بازی بودیم. در مجموع بیش ۱۰ نسخه از این سری بازی محبوب منتشر شده بود و حالا زمان آن رسیده که روویو سازندهی بازی اقدام به انتشار نسخهی دوم Angry Birds کند.
بار دیگر شاهد جدال پرندگان خشمگین و خوکهای سبز رنگ هستیم. مثل همیشه پرندگان را کمی به عقب بکشید و با زاویهی مناسب به سمت خوکها و سازههایی که در لابهلای آن سنگر گرفتهاند پرتاب کنید تا از بین بروند! یک مکانیزم ساده و در عین حال جذاب که در طی سالهای گذشته طرفداران بسیار زیادی را به سمت سری Angry Birds کشانده است. بازی Angry Birds 2 دارای ۲۴۰ مرحله است و احتمالا به زودی شاهد مراحل بیشتری نیز برای بازی خواهیم بود. شما میتوانید بررسی این بازی را در زومجی مطالعه کنید.
سرانجام پس از مدتها انتظار، نسخهی نهایی ویندوز 10 رسما منتشر شد و پیسیهای بسیاری به تدریج به این سیستمِ عامل جدید ارتقا خواهند یافت. در این میان گیمرها هم مشتاق هستند تا ببینند آیا سیستم عامل جدید برای بازیهایشان مناسب هست یا خیر. برای پاسخ به این سوال حتما مقالهی ما در این رابطه را مطالعه کنید. امکانات جدید ویندوز مواردی مانند استارت منوی جدید، کورتانا وشیوهی جدیدِ جستجوی ویندوز، Task View و دسکتاپهای مجازی، مرکزِ اعلانات جدید ویندوز، مرورگر پیشرفتهی Edge و مهمتر از همه برای ما، پشتیبانی از دایرِکت ایکس ۱۲ و یکپارچگیِ بیشتر با پلتفرم XBOX را در بر میگیرد. برنامهی جدیدی با نام Xbox در ویندوزِ ۱۰ امکان دیدنِ دوستان و امتیازات بازیها، ارسالِ پیام و حتی ضبط و ذخیره سازی بازی را روی پیسی میدهد.
در ادامه نگاهی میاندازیم به مهمترین اخبار هفتهای که گذشت:
بنا بر گزارش کانال یوتیوب The Know بازی Half-Life 3 توسط تیم کوچکی در استودیو ولو در حال ساخت است. کانال The Know که به خاطر شایعه عرضه بازی The Rise Of The Tomb Raider بر روی پلیاستیشن 4 و رایانههای شخصی در سال ۲۰۱۶ معروف است این شایعه را منتشر کرد. البته هنوز هیچ چیزی به صورت رسمی تایید نشده است و همانطور که میدانید خبرها و شایعهها پیرامون ساخت نسخهای جدیدی از بازی Half-Life سالهاست در بین دوستداران این بازی مطرح میشوند.
مارتی استراتن تهیه کننده اجرایی استودیو سازنده Doom در جریان نمایشگاه کوایک-کان در مصاحبهای گفت ایدی سافتوربازی Doom را بدون توجه به مسابقات ورزشهای الکترونیکی میسازد. او در مصاحبهی خود با وبسایت گیماسپات گفت:
این درست است که لحظات بسیاری در بخش چند نفره بازی وجود دارد که کاملا به ذات این مسابقات نزدیک است و این واقعیت را نشان میدهد که چگونه این پتانسیل میتواند به واقعیت تبدیل شود اما ما واقعا داریم به این فکر میکنیم که چطور بازی بسازیم که بتواند میلیونها نفر از بازیکنان را در خانه خودشان سرگرم کند. تمرکز اصلی ما رسیدن به این هدف است.
او در ادامه به این موضوع اشاره کرد که برای استودیوی آیدی سافتور سازندهی بازی Doom، رسیدن به نرخ ۶۰ فریم به همراه رزولوشن 1080p مهمترین هدف گرافیکی ممکن شناخته میشود.
در خبری دیگر اعلام شد که با وجود محبوب شدن حالت co-op در بخش داستانی بازیهای امروزی، بازی DOOM به بازیکنان اجازه نخواهد داد بخش داستانی را با دوستان خود تجربه کنند. پایان اخبار مربوط به DOOM در جریان نمایشگاه Quakecon 2015، مربوط به توصیف تجربهی شیرین ساخت بازی توسط اعضای id Software بود. هوگو مارتین، طراح هنری DOOM در صحبتهای خود گفته است بازیکنان در زمان تجربه بازی، احساس «بروسلی بودن با یک شاتگان بر روی یک تخته اسکیت» به آنها دست میدهد! اگر از گیمرهای قدیمی باشید و نسخههای قبلی سری DOOM را هم تجربه کرده باشید، حتما میدانید که تمرکز بر روی «سرعت» یکی از ویژگیهای اصلی این سری قدیمی است. بازی Doom که توسط استودیو آیدی سافتور تولید و توسط شرکت بتسدا عرضه خواهد شد، بهار سال ۲۰۱۶ برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.
در نسخه جدید سری بازیهای Deus Ex با نام Mankind Divided، میتوانید در زمان مبارزه با باسفایتها با آنها مبارزه و با صحبتهای خود، باعث از بین رفتن آنها شوید! سازندگان بازی Mankind Divided همچنین در گذشته گفته بودند قابلیت مبارزه با باسفایتها به صورت مخفیکاری را از قسمت اول این سری به این بازی بازمیگردانند. Deus Ex: Mankind Divided در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. اگر هنوز موفق به تماشای «اولین تریلر» گیمپلی این بازی نشدید، میتوانید از طریق زومجی به مشاهده گیمپلی بازی Deus Ex: Mankind Divided در E3 2015 بپردازید.
براساس اطلاعات منتشرشده در نمایشگاه QuakeCon 2015، دو حزب Dark Brotherhood و Thieves Guild در سال ۲۰۱۶ به بازی The Elder Scrolls Online اضافه خواهند شد. همچنین براساس صحبتهای مَت فیرور، کارگردان بازی The Elder Scrolls Online، جدیدترین بسته الحاقی این بازی با نام Imperial City، طی چند ماه آتی منتشر خواهد شد. در طرفی دیگر، در پنل زنیمکس همچنین مشخص شد بسته الحاقی The Orc City Orsinium هم در چهار ماه انتهایی سال ۲۰۱۵ برای بازی The Elder Scrolls Online عرضه خواهد شد. بازی The Elder Scrolls Online هماکنون برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی در دسترس است.
ویدیویی ۱۰ دقیقهای از گیمپلی بازی Bombshell در کوئِیککان ۲۰۱۵(QuakeCon) پخش شده است که قابلیتهای مختلف بازی و گرافیک زیبای Bombshell را در کنار گیمپلی روان به نمایش میگذارد:
Bombshell، بازی تیراندازی ایزومتریک ساختهی اینترسِپتور و 3D رِلمز که قرار است برای سه پلتفرم رایانههای شخصی، پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان در پایان امسال منتشر شود.
شرکت صاحبنام بلیزارد، سازنده بازی های بزرگی مانند World Of Warcraft و Diablo، قرار است در تاریخ ۵ آگوست (چهارده مرداد) کنفرانس اختصاصی خود را در نمایشگاه Gamescom 2015 برگزار کند. متاسفانه هنوز مشخص نشده این کنفرانس به صورت استریم برای کاربران عادی هم پخش خواهد شد یا خیر. تنها اقدامی که بلیزارد در این زمینه انجام داده، ارسال دعوتنامه به اهل رسانه برای حضور در کنفرانس خود بوده است. نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ از تاریخ چهارده الی هجده مرداد در شهر کُلن آلمان برگزار خواهد شد.
با پشت سر گذاشتن نیمهی اول سال ۲۰۱۵ به مرور گزارشات مالی و میزان فروش شرکتها منتشر میشود. اکنون طبق گزارشات گروه انپیدی بازی Mortal Kombat X به بیشترین فروش در میان سایر بازیهای ویدیویی دست یافته است. این بازی موفق به کسب رکورد بهترین فروش در بین سایر بازیهای سری مورتال کامبت در طول ۲۵ سال گذشته شد. دیدن نام دو بازی Dying Light و The Witcher 3 در این لیست نیز نشان از عملکرد موفق این دو بازی دارد.
بالاخره انتظارها به پایان رسید و کمپانی توکی گیمز به طور رسمی از بازی Mafia 3 رونمایی کرد. البته در حال حاضر اطلاعات موجود بسیار کم است و بایدتا ۵ آگوست (۱۴ مرداد) و انتشار اولین تریلر بازی صبر کنیم.
این تاریخ دقیقا مصادف است با همایش گیمزکام که کمپانیهای بزرگی در آن حضور خواهند داشت.
بازی Halo 5: Guardians با تمرکز بر روی بخش co-op طراحی شده است. به همین دلیل، در این نسخه از سری بازیهای هیلو شاهد محیطهای بزرگتر و دشمنهایی سرسختتر خواهیم بود. به دلیل آزادی بیشتر بازیکنان برای کاوش در محیط، میتوان صدها دشمن را در دنیای بازی برای مواجه شدن با بازیکنان پراکنده کرد. اینجاست که خصوصیت سندباکس سری هیلو خود را به خوبی نشان میدهد. بازی Halo 5: Guardians در تاریخ ۲۷ اکتبر ۲۰۱۵ (۵ آبان ۱۳۹۴) به صورت انحصاری برای ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.
استودیوی گوریلا گیمز خالق مجموعهی Killzone اخیرا طی مصاحبهای از الهامات تیم سازنده مبنی بر خلق شخصیت اصلی بازی جدیدشان که Horizon: Zero Dawn نام دارد سخن گفته است. متیس د جانگ کارگردان اصلی این بازی توضیح داد که تیم آنها هنگام خلق شخصیت آلوی از شخصیتهای مونث قویِ مجموعههای دیگر مانند Game of Thrones و Terminator الهام گرفته بود.
بازی Horizon ابتدا در طی کنفرانس خبری سونی در همایش E3 امسال رونمایی شد. از ویژگیهای جذاب این بازی جاه طلبانه میتوان به چرخهی کامل شب و روز اشاره کرد. شما همچنین در بازی میتوانید به کاوش و جستجو در مناطق جنگلی، کوهستانی یا خرابههای به جا مانده از تمدن نابود شدهی بشریت بپردازید. البته یادتان نرود که دشمن اصلی شما دایناسورهای رباتی عظیم الجثه هستند. Horizon قرار است در تاریخی نامعلوم طی سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت انحصاری بر روی کنسول پلیاستیشن 4 عرضه شود.
با نگاه کردن به بازی No Man’s Sky، متوجه خواهیم شد که تجربه این بازی با هدستهای واقعیت مجازی بسیار لذتبخش میشود. بنابراین چرا استودیو هِلو گیمز، هنوز در رابطه با عرضه این بازی برای این تکنولوژی صحبتی نکرده است؟ طی مصاحبه اخیری که با شان موری، رئیس هلو گیمز و کارگردان بازی No Man’s Sky انجام شده، زمانی که از وی در رابطه با عرضه این بازی برای هدستهای واقعیت مجازی پرسیده شد، وی عکسالعمل عجیبی نشان داد:
نمیدانم میتوانم در این رابطه صحبت کنم یا خیر، اما مدتی است که در این رابطه فکر میکنیم. یا برای تجربه بازیهای علمی-تخیلی ساخته شدهاند. فکر کنم برای کسانی که عاشق جست و جو در محیط و مبارزات فضایی هستند هدستهای واقعیت مجازی بسیار عالی هستند.
بازی No Man’s Sky اواخر سال ۲۰۱۵ و دو هدست واقعیت مجازی ذکرشده در سال ۲۰۱۶ عرضه خواهند شد.
طی مصاحبه اخیری که با کوری بارلوگ و شَنون اِستاداِستیل، کارگردان و مدیر استودیو سانتا مونیکا انجام شده، اطلاعات جالب و هیجانانگیزی از محصولاتی که این استودیو روی آنها کار میکند منتشر شده است. بارلوگ در رویداد Playstation Experience تایید کرده بود سانتا مونیکا در حال ساخت قسمت بعدی سری بازیهای God of War است و خود او هم وظیفه کارگردانی آن را برعهده دارد. بارلوگ در گذشته وظیفه کارگردانی قسمت دوم این سری را هم برعهده داشت. کارگردان قسمت جدید سری بازیهای خدای جنگ برای نسخه سوم این بازی سانتا مونیکا را به مقصد کریستال داینامیک و بازسازی مجدد سری Tomb Raider ترک کرد. وی نقش بسیار بزرگی در بازسازی مجدد این سری قدیمی داشت و پس از انجام این کار، باری دیگر به سانتا مونیکا بازگشت و رهبری پروژه تولید قسمت جدید God of War را در دست گرفت.
بازی Until Dawn، قرار است تابستان امسال علاقهمندان را با ترس و وحشت خود هیجانزده کند. اگر به این بازی علاقه دارید، اخیرا ۹ دقیقه از روند گیمپلی آن در دسترس عموم قرار گرفته است:
دانلود ویدیو
با مشاهده این تریلر، متوجه ردپای فیلمهای دهه ۹۰، صداگذاری بینظیر، لحظات استرسآور و خصوصیات دیگر بازی خواهید شد. همچنین اعلام شده که که کار ساخت این بازی به اتمام رسیده است. بازی Until Dawn که در سبک وحشت-بقا است و توسط استودیو سوپرمَسیو گیمز ساخته شده، قرار است در سوم شهریور ماه سال جاری در آمریکای شمالی و دور بعد در روز پنجم شهریور ماه، در انگلستان و ایرلند منتشر شود. کاربرانی که این بازی را پیشخرید کنند، میتوانند ۲۵ دقیقه گیمپلی اضافی را نسبت به بازیکنان دیگر تجربه کنند.
بسته الحاقی بزرگ The Following برای بازی Dying Light معرفی شد. مهمترین ویژگی این بستهی الحاقی که تنوع زیادی در گیمپلی بازی ایجاد میکند، افزوده شدن ماشینهای آفرود کوهستانی است. نقشهی جدیدی هم برای بازی در نظر گرفته شده که به گفتهی تکلند، بزرگتر از مجموع تمام نقشههای قبلی Dying Light است. این بستهی الحاقی به صورت جداگانه برای خرید موجود خواهد بود اما برای کسانی که سیزن پس بازی را در اختیار دارند، رایگان است. The Following هفتهی آینده در نمایشگاه گیمزکام پشت درهای بسته به نمایش گذاشته خواهد شد و مدت کوتاهی بعد از آن، به صورت عمومی رونمایی میشود.
بعد از اینکه بازی PES 2016 معرفی شد، همگی شاهد سیل اطلاعاتی از این بازی تاکنون بودهایم. حال، کونامی تصویری را به اشتراک گذاشتهاست که نشان میدهد تکنولوژی جدیدی در این نسخه به کار گرفته شده است.
این تصویر، ستارهی برزیلی تیم بارسلونا، یعنی نیمار داسیلوا را از زوایای مختلف نشان میدهد. تصویری که در آن، به لطف تکنولوژی «اسکن سه بعدی سر»، جزئیات خودنمایی میکنند.
بازی بسیار بزرگ جهان آزاد اکتشافی و جنگی بین سیارهای Prevail که ۴ سال پیش برای iOS معرفی شد و ۱۸ ماه از آن هیچ خبری نبود، بالاخره ساخته میشود. Prevail که تقریبا ۴ سال پیش معرفی شده بود و بیش از یک سال و نیم از آن هیچ خبری نبود امسال منتشر میشود. جانی توو شوز، تیم سازنده بازی فوقالعاده زیبای Plunderland یک سال پس از عرضه این بازی برای بازی بسیار جاه طلبانه خود با نام Prevail تریلری منتشر کرد. بازی Prevail شباهتهای بسیاری اما در مقیاسی بسیار بزرگتر به Plunderland داشت.
بنا به گفته جاش، وی در حال کار بر روی بازی است تا بتواند آن را در سال جاری میلادی عرضه کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا وی میتواند به تنهایی یکی از جاه طلبانهترین بازیهای iOS را بسازد یا خیر.
شرکت الکترونیک آرتز که قبلاً از احتمال بازگشت سری Need For Speed به عرضه سالانه صحبت کرده بود، حالا نسخهی جدیدی از مجموعهی Battlefield را برای عرضه سال آینده تأیید کرده است. بازی Star Wars: Battlefront توسط استودیوی دایس در حال ساخت است، استودیویی که وظیفهی ساخت و توسعهی نسخههای اصلی سری Battlefield را بر عهده داشته است. پیتر مور، مدیر ارشد اجرایی الکترونیک آرتز در اعلامیهی میزان درآمد شرکت، اظهار کرد که بازی Star Wars: Battlefront پیشخریدهای بسیار زیادی داشته اما آماری از آنها اعلام نکرد. علاوه بر این، مور از نمایش بازی در نمایشگاه گیمزکام ۲۰۱۵ گفت و آن را موقعیتی اساسی برای EA دانست و انتظار دارد که بازخورد بسیار زیادی بین طرفداران داشته باشد. الکترونیک آرتز حساب زیادی روی Battlefront باز کرده و پیشبینی کرده که تا پایان ماه مارس سال آینده، ۹ تا ۱۰ میلیون نسخه از بازی به فروش برسد.
نسخه بازسازی شده بازی Final Fantasy 7 نه تنها در بخش ویژگیهای بصری دستخوش انقلابی بزرگ شده، بلکه در سیستم مبارزات هم شاهد تغییرات زیادی بوده است. از زمان معرفی نسخه بازسازی شده Final Fantasy 7 در نمایشگاه E3 2015، سوالهای زیادی در رابطه با تغییرات انجام شده در سیستم مبارزات و گیمپلی این بازی توسط طرفداران پرسیده شده است. تِتسویا نامورا، کارگردان این بازی در این رابطه اعلام کرده است که قرار نیست این بازی را به یک بازی تیراندازی تبدیل شود. بلکه تغییرات بزرگی در گیمپلی بازی ایجاد شده و با این وجود Final Fantasy 7 همچنان باید به عنوان همان بازی قدیمی قابل تشخیص باشد.
در انتها نگاهی میاندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفتهای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)
در پایان نیز شما را به سومین مرحله از مسابقه زومجی دعوت میکنیم. در سومین دورهی مسابقهی زومجی شرکت کنید، گلهای زیبای خود را ارسال کرده و شانس خود را برای برنده شدن یک دستگاه مانیتور گیمینگ BenQ امتحان کنید.
همچنین در این هفته میتوانید رویداد گیمزکام ۲۰۱۵ را از زومجی دنبال کنید.
امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفتهای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.
شما همچنین میتوانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحهی ما در اینستاگرام دنبال کنید.
ممنون!
تهیه شده در زومجی