نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۳

نخست وزیر لهستان بازی 2 The Witcher را به باراک اوباما هدیه داده بود

سری بازی‌های نقش‌آفرینی The Witcher به قدری در زادگاهشان، یعنی کشور لهستان محبوبند که نخست وزیر وقت این کشور در سال ۲۰۱۱ نسخه‌ی دوم بازی را به رئیس جمهور آمریکا هدیه داده بود. حال باراک اوباما در سفر اخیر خود صحبت‌هایی در این مورد کرده است.

دونالد تاسک، نخست وزیر سابق کشور لهستان در سفر باراک اوباما به این کشور در سال ۲۰۱۱، نسخه‌ی کالکتور بازی The Witcher 2: Assassins of Kings را به رسم یادبود به او هدیه داد. رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته دوباره سفری به این کشور داشت و درباره‌ی آن هدیه حرف‌های جالبی زد.

آخرین باری که اینجا بودم، دونالد به من یک هدیه داد؛ یک بازی رایانه‌ای که اینجا در لهستان ساخته شده و در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد: The Witcher. اعتراف می‌کنم که خیلی به بازی‌های رایانه‌ای وارد نیستم اما به من گفته شده بود که این بازی، مثالی عالی از جایگاه لهستان در اقتصاد جهانی امروز است. این کار [هدیه‌ی بازی] ادای احترامی است به سازندگان بااستعداد بازی و اخلاق کاری مردم لهستان و همچنین، نشانگر نظارت هوشمندانه‌ی رهبران لهستان مانند نخست‌وزیر تاسک به امور کشورش است.

اگر می‌خواهید بدانید چرا در وهله‌ی اول نسخه‌ای از بازی The Witcher به رئیس جمهور آمریکا داده شد، باید بدانید که سری ویچر بازی‌هایی معمولی نیستند. کافی است نقد و بررسی دقیق زومجی از نسخه‌ی سوم بازی را بخوانید و با راهنمای داستان و دنیای مجموعه The Witcher،‌ در دنیای اسرارآمیز بازی غرق شوید.

این اتفاق از جهات زیادی، موفقیت بسیار بزرگی برای صنعت بازیسازی است و تأثیر بازی‌های رایانه‌ای را روی تمام اقشار جامعه حتی بالاترین مقامات آن نشان می‌دهد.

دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p | دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود نسخه HD از مدیافایر

منبع: Business Insider


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده