بازی بسیار بزرگ جهان آزاد Prevail در سال ۲۰۱۵ برای iOS منتشر می شود
Prevail که تقریبا ۴ سال پیش معرفی شده بود و بیش از یک سال و نیم از آن هیچ خبری نبود امسال منتشر میشود. جانی توو شوز، تیم سازنده بازی فوقالعاده زیبای Plunderland یک سال پس از عرضه این بازی برای بازی بسیار جاه طلبانه خود با نام Prevail تریلری منتشر کرد. بازی Prevail شباهتهای بسیاری اما در مقیاسی بسیار بزرگتر به Plunderland داشت.
ایده اصلی پشت Prevail این است که شما توانایی گشت و گذار در یک سیاره را دارید. سپس میتوانید با سوار شدن در یکی از چندین وسیله نقلیه بازی، به فضا بروید تا سیارههای جدید و بیشتری کشف کنید. هر کدام از این سیارهها یک سیاره کامل به همراه محیطی غنی است که شما میتوانید روی آنها فرود بیایید و به گشت و گذار بپردازید و با انواع جدیدی از جانوران آشنا شوید. اگر فکر میکنید که این ایده را قبلا جایی شنیدید، درست حدس زدید! Prevail دقیقا شبیه بازی No Man's Sky است، اما این بار به صورت دو بعدی به بازی نگاه میکنید!
همانطور که متوجه شدید، Prevail بسیار بازی جاه طلبانهای است. در اوایل سال ۲۰۱۲، یک تریلر جدید از بازی منتشر شد که این جاه طلبی را به خوبی نشان میداد. هنگامی که شما مشغول اکتشاف در یک سیاره هستید، میتوانید روی نقشه بازی بر روی یک سیاره دیگر علامت بگذارید و سوار سفینه خود شوید و به آن سیاره سفر کنید. تمام این اتفاقات بدون وجود هیچ وقفهای در بازی به وقوع خواهد پیوست. هر سیاره شامل چندین وسیله نقلیه متفاوت، پوشش زمینی متفاوت با موجودات مختلف است که شما میتوانید با آنها تعامل داشته باشید.
تریلر دیگری در همان سال از بازی منتشر شد که پیچیدگیهای بسیار بیشتری از بازی را مانند ماشینهای مختلف و شکار حیوانات را نشان میداد. Prevail واقعا دنیای برزگی دارد و شاید یکی از دلایلی که ۱۸ ماه خبری از بازی نبود، این بود که ساخت بازی به این بزرگی، توسط دو نفر بسیار سخت بوده است. تیم جانی توو شوز که فقط از دو برادر تشکیل شده، دیگر نتوانستند هزینههای ساخت بازی را تامین کنند و به همین دلیل ساخت بازی به حالت تعلیق درآمد. اما اواخر هفته گذشته، جاشوا اسکات-اسلید، یکی از دو برادر، در صفحه فروم بازی Prevail بروزرسانیای انجام داد. در این بروزرسانی وی نوشته است که برادرش مکس، از این تیم جدا شده و شرکت خود را تاسیس کرده است و جاشوا میخواهد که این بازی را به صورت تک نفره به اتمام برساند. ساخت این بازی به صورت تک نفره بسیار سخت است اما جاش یک بوجود آورندهی تصادفی کهکشان برای بازی درست کرده است که به جای اینکه تک تک سیارهها را خودش طراحی کند، این کار را به این برنامه سپرده است.
بوجود آورندهی تصادفی کهکشان، به طور تصادفی برای شما کهکشانهایی میسازد و شما اگر دوست داشتید میتوانید این کهکشان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
دانلود ویدیو با رزولوشن 360p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p
با اینکه این کهکشانهای تصادفی قابلیت داشتن یک داستان منسجم را از بازی میگیرد، اما گیمپلی بازی بسیار سرگرم کننده و جذاب و نزدیک به نسخه اصلی بازی به نظر میرسد. یکی از ویژگیهای به وجود آمدن کهکشانهای تصادفی این است که ارزش تکرار بازی را چندین برابر میکند. جاش، سالها است که در حال بازی کردن Prevail است و بنابر گفته خودش وی لحظات بسیار خوب و سرگرم کنندهای در هنگام بازی کردن این بازی داشته است.
بنا به گفته جاش، وی در حال کار بر روی بازی است تا بتواند آن را در سال جاری میلادی عرضه کند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا وی میتواند به تنهایی یکی از جاه طلبانهترین بازیهای iOS را بسازد یا خیر.
منبع: Touch Arcade