نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۰

شایعه: ریزر با خرید کمپانی اویا باعث شد تا پول بازیسازان مستقل پرداخت نشود

کمپانی اویا که کنسول خانگی بر مبنای اندروید تولید می‌کرد چندی پیش توسط ریزر خریداری شد. این اقدام باعث شد که شایعاتی به وجود بیاید که اویا پول‌هایی که قرار بود به سازندگان مستقل را پرداخت کند، نپردازد. با زومجی همراه باشید.

زمانی‌ که خبر خریده شدن اویا توسط ریزر اعلام شد، شبهاتی به وجود آمد که اویا پول‌هایی که به سازندگان مستقل قول پرداختشان را داده بود پرداخت نخواهد نکرد. وب‌سایت وایس، گزارشی بر اساس اخباری که توسط سازندگان مستقل به دستش رسیده بود منتشر کرد که در آن‌ گفت اویا به قراردادهایی که با بازی‌سازان مستقل بسته متعهد نخواهد ماند. این قراردادها در مورد کمپینی بود به نام «پول بازی‌ها را آزاد کنید» که توسط اویا راه اندازی شده بود و بر طبق آن‌ بازی‌سازانی که در کیک‌استارتر پروژه‌هایشان به سرمایه هدف دست پیدا می‌کرد، اگر تصمیم می‌گرفتند که بازی‌شان را برای مدت ۶ ماه در انحصار کنسول اویا قرار دهند، اویا به آنها کمک مالی‌ می‌کرد.

بنا بر این گزارش، بدهی‌های اویا به سازندگان مختلف در بازه ۵ هزار تا ۳۰ هزار دلار است.

دلیل مطرح شدن این شایعه، بندی است که اویا در اوایل سال جاری در قراردادی که بین اویا و سازندگان امضا شده بود اضافه کرده بود. بر طبق این بند،  هر کدام از طرفین قرارداد می‌توانند در هر زمانی‌ که طرف دیگر ورشکسته شود قرارداد را فسخ کنند. بازی‌سازان اعلام کردند که اویا چندی پیش با آنها در ارتباط بوده و گفته که نمی‌تواند در آینده به آنها پرداختی داشته باشد و به همین دلیل آنها حدس می‌زنند با استناد به این بند، اویا پس از خریداری شدن توسط ریزر دیگر به عنوان یک شرکت وجود خارجی ندارد و اویا پول‎‌های آنها را پرداخت نخواهد کرد.

در ادامه این گزارش به نبود پاسخی از طرف اویا در اینباره اشاره می‌شود و همچنین مشکلاتی که برای سازندگان بازی پیش آمده را بطور کامل توضیح داده می‌شود.

ریزر و اویا هیچکدام در مورد این موضوع تا الان چیزی نگفتند.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده