برخلاف نسخه های قبلی، هسته اصلی بازی Halo 5 را بخش co-op تشکیل خواهد داد
بازی Halo 5: Guardians حالت split-screen نخواهد داشت، اما ۳۴۳ اینداستریز با تمرکز بر روی بخش co-op این بازی را تولید کرده است. به همین دلیل، در تمام اوقاتی که به تجربه این بازی میپردازید، همراهانی که هوشمصنوعی یا بازیکن واقعی آنها را کنترل خواهند کرد شما را همراهی خواهند کرد.
جاش هولمز، رئیس ۳۴۳ اینداستریز علاوه بر انتشار اطلاعات جدید در رابطه با محیط ها و دشمنان بازی هیلو۵، در این رابطه گفت:
هسته اصلی قسمتهای قبلی سری هیلو بخش تکنفره بوده، اما با بازی Halo 5: Guardians، همه چیز تغییر پیدا خواهد کرد و تمرکز اصلی بازی به بخش co-op انتقال خواهد یافت. درحالی که مانند گذشته میتوانید منتظر یک تجربه ناب از بخش داستانی باشید، واردشدن در بخش co-op معنا و عمق بیشتری را به بخش داستانی این سری اضافه میکند.
هولمز درادامه صحبتهای خود گفت بخش داستانی هیلو ۵ دارای دو حالت تکنفره و co-op خواهد بود و هرکدام از آنها فایل های ذخیره اختصاصی خود را خواهند داشت. در هر دو حالت، همیشه ۴ سرباز اسپارتان شما را همراهی خواهند کرد.
اگر قصد تجربه بازی به صورت co-op را داشته باشید، در نقش شخصیت مسترچیف یا مامور لاک قرار خواهید گرفت. زمانی که در این حالت هستید، دوستان شما بدون ایجاد هیچگونه اختلال در تجربه شما از بازی میتوانند وارد بازی شوند. دوستان شما که از طریق بخش co-op به بازی اضافه میشوند، میتوانند از سه سربازان اسپارتان یکی را انتخاب و شما را در ادامه راه همراهی کنند.
زمانی که بخش داستانی را به صورت تکنفره بازی کنید، مامور لاک یا مسترچیف میتوانند به سربازان اسپارتان که این بار هوشمصنوعی کنترل آنها را برعهده دارد فرمان دهند. یکی از فرمانهای بازی «بلند کردن افراد مجروح» از روی زمین است. اگر مجروحیت سربازی به حدی باشد که نتواند از روی زمین بلند شود، زمانی که به نقطه تعیین شده برسید، آن سرباز مجددا به بازی باز خواهد گشت.
در قسمت سربازان دو جناح مختلف برای دو شخصیت مسترچیف و مامور لاک وجود خواهد داشت. با پیگری روند بازی، بازیکنان با هر دو تیم آشنا خواهند شد و براساس صحبتهای هولمز، طراحی و نحوه رفتار هر سرباز با دیگری تفاوت دارد. حضور این سربازان به سازندگان اجازه خواهد داد داستان مسترچیف را به عنوان یک «انسان» و نه ماشین آدمکشی که همگان آن را میشناسد را تعریف کنند.
اما دلیلی اصلی حذف قابلیت split-screen از بازی هیلو ۵ که یکی از پرطرفدارترین خصوصیات این سری است چیست؟ مدیر ۳۴۳ اینداستریز در این رابطه میگوید:
تصمیمی که در رابطه با حذف خصوصیت split-screen از بازی Halo 5: Guardians گرفتیم، یکی از سختترین تصمیمات تاریخ استودیو بود. به خوبی میدانیم سری هیلو برای خیلی از طرفداران بازی کردن در یک تلویزیون و اتاق با دوستان است. اکثر اعضای استودیو خاطرات زیادی با حالت split-screen و مسابقاتی که با آن برگزار میکردند دارند. اما برای پیشبردن مرزهای گیمپلی سری هیلو، باید تصمیمهای سخت گرفت. برای ارائه بهترین کیفیت و تجربه به بازیکنان، ما مجبور به گرفتن این تصمیم شدیم. بسیاری از اهداف جاهطلبانه ما با حالت split-screen به خطر میافتاد. همچنین برای بهینهسازی و رفع مشکلات این بخش، تمرکز ما از تولید قسمتهای مهم دیگر پرت میشد. در تولید بازی باید بالانس لازم را در منابع، زمان و تکنولوژی ایجاد کرد و در این نقطه، ما مجبور شدیم یکی از خصوصیاتی که بسیار به آن علاقه داشتیم را قربانی قسمتهای دیگر کنیم.
نظر شما در رابطه با تمرکز اصلی بازی Halo 5: Guardians در حالت co-op و صحبتهای مدیر ۳۴۳ اینداستریز چیست؟
منبع: VG247