نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۳۰

چین ممنوعیت فروش کنسول های خانگی را بطور کامل بر داشت

بنابر گزارش وال استریت ژورنال، کشور چین که برای ۱۵ سال فروش هرگونه کنسول بازی را ممنوع کرده بود، این ممنوعیت را در کل کشور بر خواهد داشت. با زومجی و ادامه این خبر همراه باشید.

سال گذشته، چین محدودیت فروش کنسول‌های بازی را به این صورت که اجازه خرید و فروش کنسول‌ها را در منطقه آزاد شانگهای داده بود کمی‌ کاهش داده بود. این کار آنها باعث شد که مایکروسافت در ۲۹ سپتامبر سال ۲۰۱۴ (۷ مهر ۱۳۹۳) کنسول ایکس‌باکس وان خود را در این منطقه عرضه کند.

اوایل امسال نیز سونی کنسول پلی‌استیشن 4 خود را در تاریخ ۲۰ مارس (۲۹ اسفند ۱۳۹۳) در این منطقه از شانگهای عرضه کرد. با این وجود اما به چند دلیل عرضه این دو کنسول برای هیچکدام از کمپانی‌های سونی و مایکروسافت سود آور نبوده است. گران بودن کنسول‌ها، در دسترس نبودن آنها و نبود بازی‌هایی با در نظر گرفتن مردم چین از جمله دلایلی است که این دو کنسول فروش خوبی‌ در چین نکرده‌اند. تحلیل‌گران می‌گویند برای اینکه این دو شرکت بتوانند در بازار چین موفق شوند نیاز دارند که روش خود را عوض کنند.

در حال حاضر که وزارت فرهنگ چین اجازه فروش کنسول‌های خانگی را در کل کشور آزاد کرده، شرکت‌های کنسول سازی می‌توانند راه‌های بهتری برای سرمایه‌گذاری در بازار چین پیدا کنند.

این مساله که آیا کنسول‌ها بعد از یک غیبت ۱۵ ساله توانایی رقابت با رایانه‌های شخصی‌ و دستگاه‌های موبایل که پلتفرم‌های مورد استفاده اکثر بازیکنان چینی‌ هستند را خواهند داشت یا خیر سوالی‌ است که فقط زمان می‌تواند به آن‌ پاسخ دهد، اما با رفع این ممنوعیت این فرصت برای شرکت‌های بزرگ کنسول سازی فراهم شده است.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده