بتسدا: ما میخواهیم Doom با نرخ ۶۰ فریم و رزولوشن 1080p با بهترین گرافیک اجرا شود
برای استودیوی آیدی سافتور سازندهی بازی Doom، رسیدن به نرخ ۶۰ فریم به همراه رزولوشن 1080p مهمترین هدف گرافیکی ممکن شناخته میشود. با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
تبلیغات
مارتی استراتون تهیه کننده ارشد این بازی در همایش کوییککان طی گفتگویی با وبسایت گیم اسپات توضیحاتی راجع به تصمیمات تیم سازنده مبنی بر رسیدن به بالاترین نرخ فریم و روزولوشن ممکن ارائه داد. طبق صحبتهای او استودیوی آیدی سافتور پیش از همه قصد دارد تا به این هدف برسد و سپس بر روی کیفیت اصلی گرافیکی بازی کار کند. به نوعی دیگر تیم سازنده رزولوشن و نرخ فریم بیشتر را به گرافیک بالا ترجیح داده است. استراتون در ادامه گفت:
وقتی که شما درحال ساخت بازی هستید، باید هزاران تصمیم مختلف بگیرید که اکثرشان تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت گرافیکی بازی خواهند گذاشت. ما از همان ابتدا اصرار داشتیم که بازیمان در سریعترین نرخ فریم ممکن و با بالاترین رزولوشن موجود اجرا شود. بنا بر این برای ما هدف اصلی رسیدن به نرخ ۶۰ فریم و رزولوشن 1080p است. به همراه این هدف، تمرکز اصلی تیم تکنولوژی ما این است که گرافیک بازی در میان بازیهای حال حاضری که توانستهاند به چنین نرخ فریم و رزولوشنی دست یابند، بهترین باشد.
او همچنین اعلام کرد که تصمیم جدی آنها مبنی بر سیدن به نرخ ۶۰ فریم و رزولوشن 1080p فقط اهداف گرافیکی و تکنیکی ندارد.
برای ما چنین هدفی فقط به منظور بلندپروازی یا خودنمایی نیست. ما فکر میکنیم اینکه بازیکن بتواند به خوبی خود را درون دنیای بازی احساس کند بسیار مهم است. از طرف دیگر نیز اینکه نحوه مبارزات و حرکات شخصیت اصلی چه حسی داشته باشند هم مهم حساب میشود. هدف اصلی ما این است که هسته اصلی گیم پلی بازی بسیار سریع و روان باشد به همین دلیل تمام چیزهایی که درحال ساخت آن هستیم بر روی چنین هدفی استوار شدهاند. به طور کلی باید گفت که چنین تصمیمی بیشتر هدفش تاثیر بر روی گیمپلی بازی است. همچنین همانطور که گفتم در ساخت یک بازی شما باید هزاران تصمیم مختلف بگیرید و قطعا نباید انتظار داشته باشید که تمامی مصرف کنندگان یا طرفداران از آنها راضی باشند.
استراتون در ادامه گفت:
به نظر من مهمترین چیز این است که شما به عنوان یک سازنده تمام تلاش خود را به کار ببرید تا به طرفداران تجربهای مستحکم و با کیفیت ارائه دهید، که برای ما این تجربه در نرخ ۶۰ فریم و گیمپلی روان و سریع خلاصه میشود. اگر ما از هدف خود دور شویم قطعا باید خیلی چیزها را از بازی حذف کنیم و محصول پایانی تجربهی خوبی ارائه نخواهد داد. در حقیقت تبدیل به یک بازی آرام خواهد شد که بیشتر احساس یک آش شله قلمکار خواهد داد و نبود تمرکز در سراسر آن دیده خواهد شد. آن موقع است که طرفداران از ما حقیقتا ناراضی خواهند شد. من اعتقاد دارم که تیم ما به تمامی اهداف خود خواهد رسید.
بازی Doom قرار است در تاریخی نامعلوم طی سال ۲۰۱۶ میلادی بر روی پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی عرضه شود. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Gamespot
داغترین مطالب روز