نویسنده: سعید نیکبخت
// جمعه, ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

سونی: تولید کنندگان بازی های هدست واقعیت مجازی یک شبه نمی توانند دنیا را تغییر دهند

دیوید رِینارد، رئیس استودیو لندن سونی که این روزها درحال تولید بازی برای هدست واقعیت‌ مجازی است، در مصاحبه اخیر خود گفته است تولیدکنندگان بازی‌های این تکنولوژی جدید، یک شبه نمی‌توانند انقلاب عظیمی را در این بازی‌ها ایجاد کنند. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

رینولد در صحبت‌های خود گفته است انتقال صنعت بازی‌های رایانه‌ای به واقعیت مجازی، مانند انتقال فیلم‌های بدون کلام به فیلم‌هایی که صحبت کردن شخصیت‌ها در آن رایج شد چند سالی طول خواهد کشید:

واقعیت مجازی قدم بزرگی در تاثیرگذاری بازی‌ها است. کسانی که دموی London Heist پروژه مورفیوس را بازی کردند، از تجربه آن بسیار شگفت‌زده شدند.

واقعیت مجازی یک دنیای سه‌بعدی دیگر است. با این تکنولوژی شما گیمرها را به نقاط مختلفی می‌برید و همین مسئله اتفاق بسیار بزرگی است. اگر به سه یا پنج سال آینده نگاه کنیم، امکان رخ‌دادن اتفاقات مختلفی وجود دارد. به شخصه دوست دارم برای کار بر روی آینده، به گذشته نگاه کنم. اگر به دنیای سینما و انتقال فیلم‌هایی که در آن شخصیت‌ها صحبت نمی‌کردند نگاه کنید، متوجه خواهید شد انتقال سینماهای آمریکا به فیلم‌هایی که در آن شخصیت‌ها صحبت می‌کردند، حدود ۱۰ سال طول کشید. با این حال در آن زمان هنوز هم فیلم‌هایی وجود داشتند که به هر دو شکل ذکرشده اکران می‌شدند.

به دلیل مسائل تجاری و تغییر ساختمان‌های اساسی، این انتقال چندین سال طول کشید، اما با این حال تمام این رخدادها در یک مسیر حرکت کردند. دیدگاه من از دنیای واقعیت مجازی بدین شکل است که این تکنولوژی هم یک مسیر مشخص را طی خواهد کرد، اما با این حال نمی‌توان اتفاقات پیش‌رو را پیش‌بینی کرد.

نظر شما در این رابطه چیست؟

منبع: MCV


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده