نویسنده: سعید نیکبخت
// پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۵

سرانجام شبکه توئیچ نمایشگر ویدیویی HTML5 را جایگزین Flash کرد

شبکه پرمخاطب توئیچ که یکی از دارایی‌های کمپانی آمازون محسوب می‌شود، سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، نمایشگر ویدیویی خود را از Flash Player به HTML5 تغییر داد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

البته تمام بخش‌های شبکه توئیچ هنوز برای اجرا با برنامه HTML5 تغییر داده نشده است. اعضای این شبکه گفته‌اند این حرکت برای انتشار برنامه HTML5 در تمام قسمت‌ها و انتشار بروزرسانی کار بسیار مهمی است.

باید این نکته را بدانید که این تغییر کار بسیار مشکلی است، برای همین برای نمایش تمام بخش‌های شبکه توئیچ با نمایشگر بسیار قدرتمند HTML5 باید کمی صبر کرد.

در ماه ژانویه سال ۲۰۱۰، کمپانی گوگل از نمونه آزمایشی نمایشگر ویدیویی HTML5 رونمایی کرد. چند ماه بعد، شبکه یوتیوب برای صحبت در رابطه با ویژگی‌های این مرورگر و نحوه عملکرد آن با گوگل وارد مذاکره شد. طی سال‌های آتی اطلاعات زیادی در رابطه با تغییر مرورگر یوتیوب از فلش به HTML5 منتشر نشد، اما مشخص بود اعضای این شبکه پشت پرده درحال انجام کارهای مهمی هستند.

در ماه می سال ۲۰۱۴، یوتیوب با نمایش اکثر ویدیوها با HTML5، کار خود را با این نمایشگر آغاز کرد. پس از گذشت پنج سال و در ماه ژانویه سال ۲۰۱۵، سرانجام مدیران این شبکه پرمخاطب اعلام کردند از این پس تمام بخش‌های شبکه یوتیوب با نمایشگر HTML5 اجرا می‌شود.

اگرچه انتقال توئیچ به این نمایشگر پنج سال طول نخواهد کشید، اما به هرحال برای عملی کردن آن بدون ایجاد مشکل، باید کمی به آن‌ها زمان داد.

در سال ۲۰۱۰ بود که HTML5 جایگزین بسیار مناسبی برای فلش دیده شد. در این روزها، این نمایشگر به دلیل کیفیت و امنیت خود، تنها راه نمایش ویدیوها در شبکه‌های اجتماعی برای مدیران این شبکه‌ها به حساب می‌آید.

منبع: Venturebeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده