// پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰

قابلیت Backwards Compatibility به فروش کنسول ایکس‌ باکس وان کمک کرده است

فروش ایکس‌باکس وان بعد از نمایشگاه E3 2015 افزایشی چشم‌گیر را نشان می‌دهد.آیا  این جهش مثبت در فروش نسبتا بالای کنسول به دلیل معرفی  قابلیت Backwards Compatibility برروی ایکس‌باکس وان  توسط مایکروسافت است؟ در ادامه با زومجی همراه باشید.

فروش ایکس‌باکس وان در ژوئن ۲۰۱۵ نسبت به ژوئن ۲۰۱۴ در حدود ۵۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد که در طول برگزاری نمایشگاه E3 2015 این افزایش جهش ۷۹ درصدی را نشان داد. دیدگاه‌ها یکی از دلایل این افزایش فروش را مربوط به معرفی قابلیت Backwards Compatibility می‌دانند.

به تازگی و بعد از پرسش‌‌های متوالی یکی از طرفداران ایکس‌باکس وان در توئیتر فیل اسپنسر، وی در نهایت این موضوع را تایید کرد:

من فکر می‌کنم به دلیل مسائل پیرامون Backwards Compatibility، ژوئن ماه خوبی بود. بسیاری از دارندگان ایکس‌باکس 360 تصمیم گرفتن تا جهشی به [ایکس‌باکس وان] داشته باشند. [ایکس‌باکس وان Backwards Compatibility] تمرکز بزرگی برای ما است.

سخنان فیل اسپنسر با سخنان ارائه شده توسط امی هود، رئیس امور مالی مایکروسافت در گزارش سودهی مایکروسافت مطابقت دارد. امی هود در این رابطه گفته بود که پلتفرم ایکس‌باکس حرکت مناسبی را به لطف قابلیت Backwards Compatibility و بازی‌های انحصاری تولید شده برای تعطیلات امسال  ایجاد کرده است.

تنها مایکروسافت مشتاقانه در انتظار راه اندازی  ایکس‌باکس وان Backwards Compatibility نیست، گیم‌اسپات و یوبی‌سافت، غول‌های صنعت بازی نیز هر دو  معرفی این ویژگی‌ توسط مایکروسافت را ستایش کرده‌‌اند. مایکروسافت در حال حاضر در حال آزمایش قابلیت جدید برای راه اندازی در پاییز امسال است.

قابلیت Backwards Compatibility، تا حدودی می‌تواند اضطراب برخی از افراد را نسبت به اجبار ارتقاء از ایکس‌باکس 360 به ایکس‌باکس وان رفع کند. این اتفاق البته تنها زمانی رخ می‌دهد که مایکروسافت پشتیبانی عمیقی را  از بازی‌های قدیمی برای قابلیت معرفی شده، ارائه دهد. مایکروسافت البته قول پشتیبانی از «صدها» بازی‌ را داده است.

در این مقطع سونی رسما اعلام کرده که فعلا قصد راه اندازی سیستم سازگاری بازی‌های قدیمی برای پلی‌استیشن 4 را ندارد.

منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده