نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰

تماشا کنید: گیم‌ پلی Uncharted 2 بر روی پلی‌استیشن 4

با وجود نگرانی در مورد زیاد شدن ریمسترهای بازی‌های پلی‌استیشن 3 بر روی پلی‌استیشن 4، در ویدیو جدیدی که از گیم‌پلی بازی Uncharted 2  پخش شد نگرانی‌های طرفداران تا حد زیادی کاهش یافت و نوید یک ریمستر بسیار زیبا را به طرفداران این سری داد.

پیش از این، دیگر بازی‌های مهمی‌ که بر روی کنسول پلی‌استیشن 4 ریمستر شده بودند عبارت بودند از The Last Of Us و God Of War 3 که هر دو بازی‌های بسیار خوبی‌ بودند و نمرات بالایی‌ دریافت کردند. با انتشار این ویدیو از گیم‌پلی بازی Uncharted 2 طرفداران می‌توانند امیدوار باشند که ریمستر این بازی حتی از دو بازی قبلی‌ نیز بهتر خواهد بود. با دقت به صحنه‌های این ویدیو می‌توانیم جزییات تکسچرها که بیشتر شده‌اند را به وضوح ببینیم، هرچند که نسل قبل بودن نورپردازی به راحتی‌ قابل مشاهده است. بازی با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود.

ویدیو که کمی‌ کمتر از ۴ دقیقه است به ما نشان می‌دهد که استودیو بلوپرینت (که کار ریمستر کردن بازی را بر عهده دارد) در حال ساخت عنوانی است که به راحتی‌ با ریمستر The Last Of Us که توسط خود ناتی داگ ریمستر شده بود از لحاظ کیفی‌ برابری می‌کند. ویدیو به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول که آرام‌تر است و مبارزه‌ای در آن‌ وجود ندارد. در این بخش نرخ فریم بر روی ۶۰ فریم بر ثانیه ثابت است. در بخش دوم که ما شاهد گیم‌پلی سریع‌تر و چند مبارزه هستیم نیز نرخ فریم با اینکه در بعضی اوقات پایین می‌آید اما توانسته انتظارت طرفداران را برآورده کند.

اما نکته‌ای که در ریمستر کردن بازی برای پلی‌استیشن 4 باید در نظر بگیریم این است که این کار از یک پورت ساده بسیار مشکل‌تر است. در حالت عادی، پردازشگر مرکزی و گرافیکی به صورت خطی کار می‌کنند به این حالت که CPU دستگاه فریم فعلی را شبیه سازی می‌کند و دستورات را به GPU می‌فرستد تا جی‌پی‌یو صحنه را رندر کند و از طریق خروجی‌ HDMI آن‌را به تلویزیون بفرستد. با استفاده از این روش رسیدن به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه عملا غیر ممکن خواهد بود. کاری که استودیو‌ها برای رسیدن به نرخ فریم بالاتر انجام می‌دهند این است که آنها پردازنده‌ی مرکزی را طوری برنامه ریزی می‌کنند که بتواند به صورت موازی بر روی دو صحنه همزمان کار کند. که اینکار با توجه به قدرت پردازشگر ۸ هسته‌ای پلی‌استیشن 4 امکان پذیر می‌شود.

دانلود ویدیو با رزولوشن 360pدانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

در کل، اولین دمو گیم‌پلی از این بازی به ما نشان می‌دهد که بازی‌های نسل قدیم پلی‌استیشن 3 کماکان چیزهای زیادی برای ارائه بر روی پلی‌استیشن 4 دارند و تصمیم سونی برای استخدام بلوپرینت استودیوز برای ریمستر کردن The Nathan Drake Collection تصمیم بسیار درستی‌ بوده است. این ویدیو همچنین خاطرات بسیاری برای طرفداران این سری را زنده کرد و مطمئنا آنها را هرچه بیشتر تشنه انجام بازی با رزولوشن 1080p و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه کرد.

همچنین با دیدن این ویدیو سوالات بی‌شماری برای طرفداران به وجود آمد. یکی‌ از این سوالات این است که چقدر از لحاظ بصری بازی مخصوصا در قسمت سوم این سری (که دارای تصاویر هنری خیره کننده‌ای بود) پیشرفت کرده است یا نور پردازی بازی چقدر بهینه شده است.

بازی Uncharted: The Nathan Drake Collection در تاریخ ۷ اکتبر (۱۵ مهر) به صورت اختصاصی بر روی پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده