نویسنده: محسن وزیری
// جمعه, ۲۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۰

مراحل اولیه ساخت نسخه جدید بازی Duke Nukem طی شده است

جدیدترین نسخه‌ای که از سری قدیمی و محبوب Duke Nukem عرضه شده نتواست انتظارات را برآورده کند. اما رندی پیچفورد، مدیرعامل استودیوی سازنده‌ی این بازی قصد پایان دادن به این سری را ندارد و این بار روشی دیگر در پیش گرفته است.

مدیرعامل گیرباکس در سخنرانی خود در کنفرانس Develop: Brighton اعلام کرد تیم او مراحل توسعه‌ی اولیه‌ی بازی جدید را سپری کرده‌اند. او امیدوار است این بار بتواند با کمک یک استودیوی دیگر، نسخه‌ی جدیدی از Duke Nukem بسازد.

من صاحب امتیاز مطلق این سری نیستم بنابراین همه‌ی ما می‌توانیم Duke Nukem را تجربه کنیم. با عرضه‌ی Duke Nukem Forever توانستیم به دوک فرصت دیگری دهیم تا دوباره خودی نشان دهد. ما مراحل اولیه‌ی نسخه‌ی جدید را سپری کرده‌ایم و فکر می‌کنم چالش اصلی آن‌جاست. به نظر من راه سریع‌تر این است که یک استودیوی مناسب به ساخت بازی علاقه نشان دهد تا بتوانیم با آن‌ها همکاری کنیم.

در هر صورت ساخت یک Duke Nukem جدید نتیجه خواهد داد، چرا که پیچفورد معتقد است هنگام معرفی نسخه‌ی جدید کل صنعت بازی به آن توجه نشان خواهد داد. این موضوع مهمی است چون به عقیده‌ی پیچفورد، یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که Duke Nukem Forever با آن مواجه بود جلب توجه گیمرها و در کل صنعت بازی‌های رایانه‌ای بود.

به مدت ۱۰ سال سازندگان وعده دادند که این بازی قرار است بزرگ‌ترین بازی دنیا شود، درست است؟ بازی هنگامی که در مرحله‌ی ساخت بود و هنوز عرضه نشده بود، به عنوان یک اثر افسانه‌ای شناخته می‌شد. بنابراین Duke Nukem توجه زیادی به خود جلب می‌کند و احتمالاً به همین دلیل است که آن سه یا چهار برابر معروف‌تر از سری Borderlands است.

اگر استراتژی پیچفورد آشنا به نظر می‌رسد، به خاطر این است که در بازی قبلی خود یعنی Aliens: Colonial Marines هم از این روش استفاده کرده بود. پیچفورد در مصاحبه‌ای که در سال ۲۰۱۲ انجام داد گفته بود حدود ۸۰ درصد کار بر روی بازی را آن‌ها انجام داده‌اند، اما استودیو تایم‌گیت ادعا کرد که نقش بسیار بیشتری در ساخت و توسعه‌ی بازی داشته‌اند. در هر صورت از هر روشی که استفاده شود، امیدواریم دوک این بار شانس بهتری داشته باشد.

منبع: PC Gamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده