نویسنده: مجید سجادی
// دوشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۶

پنج بازیکن برتر پست Offlane بازی Dota 2 مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵

در مقاله‌ی گذشته شما را با پنج بازیکن برتر پست Middle که در مسابقات اینترنشنال ۲۰۱۵ شرکت می‌کنند آشنا کردیم. در این مقاله سعی داریم که پنج بازیکن برتر یکی دیگر از پست‌های مهم دوتا ۲ را به شما معرفی کنیم. با زومجی همراه باشید.

پست آفلین تنها در فارم کردن خلاصه نمی‌شود. بازیکنانی می‌توانند در این پست خوب ظاهر شوند که توانایی بالایی در کنترل لاین دارند. بازیکنان این پست اغلب با سه بازیکن حریف روبه‌رو هستند. یک آفلینر باید در ابتدای بازی به اندازه‌ی کافی تجربه کسب کند تا بتواند در مبارزه‌های تیمی که در اواسط بازی اتفاق می‌افتد و نتیجه‌ی بازی را تعیین می‌کند، تاثیرگذار باشد. در این مقاله پنج بازیکن برتر آفلینر را بررسی می‌کنیم. این رده‌بندی بر اساس معیار‌های زیر بنا شده است:
مهارت‌های فردی
تأثیر بازیکن در تیم
دستاورد‌های تیم
عملکرد در بازی‌های پر‌تنش

 

funn1k
۱.Funn1k 

دستاورد‌ها:
کسب مقام دوم در DreamLeague Season 3
کسب مقام اول در joinDOTA MLG Pro League Season 1


پس از نمایش ضعیف تیم Natus Vincere در اینترنشنال ۲۰۱۴، این تیم به دوران افت خود وارد شد. هنگامی که Funn1k تصمیم گرفت به خود استراحتی بدهد و از این تیم اوکرانتی جدا شود، وضعیت این تیم وخیم شد. اما با بازگشت Funn1k به تیم وضع تیم مساعد شد و این نشان‌دهنده‌ی تأثیر بسیار زیاد Funn1k است.
با توجه به عملکرد تیم Na`Vi در سال ۲۰۱۵، نباید آمار Funn1k را با دیگر آفلِینرها مقایسه کرد. اما با این حال عملکرد وی در مسابقات مقدماتی اینترنشنال در اروپا نشان می‌دهد که او یکی از با ثبات‌ترین آفلِینر‌ها است. کم پیش می‌آید که او لاین خود را به حریف واگذار کند و در اکثر مواقع برنده‌ی میدان است. وی با چرخش در میدان و کمک به هم‌تیمی‌های خود باعث می‌شود که Na`Vi کنترل بازی را به دست بگیرد و در نهایت بر حریف غلبه کنند. 
بازی او با Sand King چشم‌نواز است. با Bounty Hunter اشک تیم حریف را در می‌آورد و Broodmother او یکی از دلایلی است که Na`Vi به اینترنشنال راه پیدا کرد.

 38630-1434631383۲.Ohaiyo

دستاورد‌ها:
کسب مقام سوم در i-league Season 3
کسب مقام سوم در joinDOTA MLG Pro League Season 2


Ohaiyo یکی از بازیکنان تیم پرستاره‌ی آسیای جنوب شرقی یعنی Fnatic است. او در لاین بسیار Aggressive است که با تغییرات اخیر بازی هم‌خوانی بسیار زیادی دارد.
تاثیر وی در کسب مقام سوم در اینترنشنال ۲۰۱۳ توسط تیم Orange Esports قابل چشم پوشی نیست. و حالا وی اینبار با تیم Fnatic و هم‌تیمی‌های سابق خود بازگشته تا بار دیگر افتخار آفرینی کند.
هیرو‌های گوناگونی در هیروپول وی قرار دارند و تا جایی که Draft (انتخاب هیرو‌ها در ابتدای بازی) اجازه دهد، هم‌تیمی‌های او سعی می‌کنند تا فضای کافی برای فارم کردن وی ایجاد کنند.

 

zai2-1۳.zai

دستاورد‌ها:
کسب مقام اول در The Summit 3
کسب مقام اول در MDL
کسب مقام اول در ESL One Frankfurt


zai جوان‌ترین بازیکن Team Secret و همچنین یکی از جوان‌ترین شرکت کنندگان اینترنشنال امسال است. او عملکرد خارق‌العاده‌ای با تیم EG در اینترنشنال سال گذشته به نمایش گذاشت اما پس از مسابقات نه‌تنها به تیم Secret رفت بلکه پست خود را از ساپرت (Support) به آفلین تغییر داد.
این تغییر پست با توجه به فارم خوب وی به عنوان یک ساپرت چندان دور از ذهن نبود. او هم با هیرو‌هایی که پتانسیل فارم زیاد دارند همچون Broodmother یا Darkseer  و هم با هیروهایی که نیاز به تصمیم‌گیری‌های سریع و زمان‌گیری دارند، آشنایی کافی و لازم را دارد.
اولین روز مسابقات اینترنشنال امسال مصادف است با روز تولد ۱۸ سالگی zai. چه کادویی بهتر از با ارزش‌ترین جایزه‌ی دنیای دوتا ۲؟ با توجه به عملکرد تیم وی در سالی که گذشت، رسیدن به این خواسته چندان هم دور از ذهن نیست.

 

iceiceice (1)۴.iceiceice

دستاورد‌ها:
کسب مقام اول در StarLadder 12
کسب مقام دوم در i-league 3
کسب مقام سوم درThe Summit 3


بدون شک افتخار کشور سنگاپور در دوتا ۲، iceiceice است. iceiceice در سال گذشته که تیم Vici Gaming توانست مقام دوم مسابقات اینترنشنال را به دست آورد جز این تیم نبود. او در تغییرات پس از اینترنشنال ۲۰۱۴ به این تیم پیوست و به خوبی خود را با این تیم تطبیق داد. هیرو پول وی بسیار گسترده است به طوری که بن کردن هیروی خاصی در مقابل او غیرممکن است. iceiceice به خاطر آیتم بیلد‌های خاص و غیرعادی خود که در نهایت سبک خاصی از بازی را اختراع می‌کند، زبان زد خاص و عام است. مسلما هم از iceiceice و هم از VG انتظار بسیار زیادی در مسابقات امسال داریم.

 

unniverse2

۵.UNiVeRsE

دستاورد‌ها:
کسب مقام اول در Dota 2 Asia Championships
کسب مقام دوم در The Summit 3
کسب مقام دوم در ESL One Frankfurt 2015


مسلما UNiVeRsE با مسابقات اینترنشنال ناآشنا نیست. او افتخار این را داشته است که در تمامی مسابقات اینترنشنال برگزار شده شرکت کرده باشد. فقط تجربه‌ی او می‌تواند او را برای بهترین آفلینر واجد شرایط کند اگر این کافی نیست، ثبات باورنکردنی او و همچنین تصمیم‌گیری‌های او در شرایط سخت باید شما را متقاعد کند.
او قادر است هر هیرو‌یی که کاپیتان ppd به او بدهد را به بهترین نحو به کار گیرد. هنگامی که Darkseer برای UNiVeRsE انتخاب می‌شود مطمئنا ترس در تن تیم حریف می‌افتد.
یکی از خصوصیات بارز UNiVeRsE توانایی حدس زدن حرکت بعدی تیم حریف است که عنصر غافل‌گیر کردن را از حریف می‌گیرد. بدون شک یکی از دلایل موفقیت Evil Geniuses این بازیکن است.

منبع: GosuGamers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده