نویسنده: آرش عیاری
// یکشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۵

واکنش یوشیدا به عکس منتشر شده از کنسول سال ۱۹۸۵ نینتندو و پلی‌استیشن

حتما با دنبال کردن زومجی دیدید که فردی با انتشار عکسی،‌ کنسول بازی را نشان داد که قرار بود در سال ۱۹۸۵ با همکاری نینتندو و سونی ساخته شود. کنسولی که هیچگاه به واقعیت تبدیل نشد. حالا در ادامه پای صحبت یوشیدا،‌ رییس استودیو‌های سرگرمی سونی درباره این کنسول می‌نشینیم.

نینتندو پلی‌استیشن! اسمی‌ است که این کنسول در فضای اینترنت برای خود دست و پا کرده است. دستگاهی مرموز که در واقع سنگ بنای ورود سونی به حوزه بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. نینتندو پلی‌استیشن هیچگاه به حقیقت تبدیل نشد تا دو غول ژاپنی بازی‌های ویدیویی همکاری نزدیکی با هم نداشته باشند و هر یک با تولید کنسول مخصوص خود، به رقیب یکدیگر تبدیل شوند.

نویسنده وب‌سایت اِنگَجِت در دیداری که با یوشیدا، مرد خوش‌خنده سونی داشته، درباره این کنسول سوال پرسیده است. یوشیدا در این‌باره گفت:

وقتی من در سال ۱۹۹۳ به تیم کِن کوتاراگی (پدر پلی‌استیشن) ملحق شدم، یک سیستمی وجود داشت که به آن پلی‌استیشن (PlayStation) می‌گفتند. دستگاهی که هم از کارتریج‌های مخصوص نینتندو هم از بعضی بازی‌های روی دیسک پشتیبانی می‌کرد. در واقع من چند باری با آن بازی هم کردم!

البته باید این نکته را ذکر کنیم که یوشیدا سال ۱۹۸۶ و ۵ سال پیش از رونمایی از تیم کوتاراگی وارد سونی شد. او زمانی به شرکت سونی پیوست که مدت زمان زیادی از لغو شدن پروژه همکاری نینتندو و سونی برای ساخت کنسولی مشترک نمی‌گذشت.

او در پایان صحبت‌های خود از توضیح بیشتر درباره این کنسول و داستانش خودداری کرد و فقط به گفتن این جمله بسنده کرد:

من فکر می‌کنم که گاهی اوقات جذاب‌ترین و جالب‌ترین راه این است که بعضی چیزها به صورت راز باقی بمانند.

نظر شما درباره صحبت‌های یوشیدا در این‌باره چیست؟ دیدگاه‌های خود را با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Engadget


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده