نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۸

هفته نامه - قسمت ۲۳: از بسته‌های الحاقی Batman Arkham Knight تا حالت زامبی Black Ops 3

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

این هفته نیز بازار خلوت بود و خبری از بازی‌های بزرگ و مهم نبود. البته به جز یک بازی که آن هم F1 2015 بود. F1 2015 بخشی از یک سری رانندگی بزرگ و پرآوازه است که روی مسابقات فرمول وان تمرکز دارد. مسابقات فرمول وان از سال ۱۹۵۰ جریان دارند و یکی از پرطرفدارترین مسابقات سبک رانندگی جهان محسوب می‌شود. این بازی با موتور EGO Engine 4.0 ساخته شده و به وضوح می‌توان قدرت بالای آن را در بازی مشاهده کرد. این بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شده است.

این هفته بازار وضع بهتری دارد و بازی‌های نظیر God of War III Remastered، Godzilla: The Game، Deception IV: The Nightmare Princess  و The Vanishing of Ethan Carter منتشر خواهند شد. بهتر است بگوییم سونی وضع بهتری دارد، چرا که هر سه بازی برای کنسول‌های سونی منتشر خواهد شد. 

به مناسبت ده سالگی مجموعه God Of War، چندی پیش کری برلگ کارگردان استودیو سانتا مونیکا خبر از بازسازی قسمت سوم این مجموعه محبوب بر روی پلی‌استیشن 4 داد.

دانلود ویدیو

God Of War III Remastered که قرار است در تاریخ ۱۷ جولای (۲۸ تیر) برای کنسول پلی‌استیشن 4 به صورت اختصاصی منتشر شود با رزولوشن 1080P و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بر روی این کنسول اجرا می‌شود.

بازی Batman: Arkham Knight برای دومین هفته‌ی متوالی در صدر جدول فروش بازی‌های انگلستان جای گرفت. این در حالی است که قسمت پایانی سه‌گانه‌ی Arkham نسبت به هفته‌ی گذشته حدود ۷۴ درصد کاهش را در میزان فروشش تجربه کرد.  آخرین قسمت تریلوژی بتمن آرکام تحت نام Batman: Arkham Knight مدتی است که عرضه شده و ما هم این بازی را مورد بررسی خود قرار دادیم:

دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p | دانلود ویدیو با رزولوشن 480p

بازی LEGO Jurassic World نیز مثل Arkham Knight رتبه‌ی هفته‌ی گذشته‌اش را حفظ کرد. این بازی با وجود کاهش ۱۱ درصدی در میزان فروشش، همچنان به عنوان دومین بازی پرفروش انگلستان شناخته می‌شود. The Elder Scrolls Online نیز سومین بازی جدول است که جایگاه هفته‌ی قبل خود را دو دستی چسبیده است!

3

هفته‌ي گذشته سرانجام  پوستر رسمی پنجمین دوره  جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران رونمایی شد و به طور کامل مشخص شد که اختتامیه این جشنواره که توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌شود، در برج میلاد برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ارسال آثار به این دوره از جشنواره ۱۵ تیر ماه تعیین شده و بازی‌سازان می‌توانند از مهلت محدود باقیمانده استفاده کرده و جهت ثبت اثر به نشانی www.tehrangamefestival.ir مراجعه نمایند.

در این چندوقت اخیر صحبت‌های زیادی در رابطه با کنسول نینتندو NX شده است. تا به حال هیچ خبری جز وجود آن تایید نشده و هرچه که شنیدیم، شایعه و فرضیه بودند. حال براساس شایعه جدید، این کنسول از نظر رقابتی با کنسول‌های نسل هشتم رقابت نخواهد کرد. این شایعات بر اساس صحبت‌های منبعی داخلی با نام تاماکی که ادعا می‌کند این اطلاعات را از منبعی معتبر بدست آوردهبر سر زبان‌ها افتاده است.  نینتندو تا پایان سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، تعداد ۹.۵ میلیون دستگاه از کنسول Wii U، ازابتدای معرفی آن در سال ۲۰۱۲ تا کنون فروخته است. این کنسول تا امروز بدترین میزان فروش را در تاریخ کنسول‌های اصلی این شرکت داشته است.

4

هفته‌ی گذشته سونی  علامت تجاری یک بازی بر اساس سریال Breaking Bad را برای موبایل ثبت کرد. سریال تلویزیونی بریکینگ بد پخشش از سال ۲۰۰۸ در شبکه ای‌ام‌سی‌ امریکا شروع شد و در طول ۵ فصل خود توانست به موفقیت عظیمی برسد. در توضیحات ثبت این علامت تجاری آمده است «یک بازی قابل دانلود برای دستگا‌ه‌های موبایل.» پس می‌توانیم مطمئن باشیم که سونی قصد ساخت یک بازی بر اساس این سریال تلویزیونی را دارد.

سگا نیز یک دامنه‌ی جدید ثبت کرد. این دامنه مربوط به بازی Dawn Of War 3 است و این اقدام سگا، شایعات ساخت قسمت سوم این بازی را قوت بخشید. هرچند هنوز هیچ خبر رسمی در این مورد اعلام نشده است. آخرین بازی این سری‌، بازی 2 Warhammer 40K: Dawn Of War  بود که در سال ۲۰۰۹ عرضه شد و آخرین بسته الحاقی بازی که Retribution نام داشت اوایل سال ۲۰۱۱ برای طرفداران این بازی در دسترس قرار گرفت.

تریلر رسمی شخصیت غارتگر در Mortal Kombat X منتشر شد. در این تریلر ما این شخصیت جدید را مشاهده می‌کنیم که در بسته الحاقی جدید این بازی قابل دسترس است.

دانلود ویدیو

این بسته الحاقی علاوه بر شخصیت Predator که در فیلم‌هایی‌ به همین نام حضور داشت‌، دارای ۳ پوسته‌ جدید برای کاراکترهایجانی، اسکورپین و جکس است.

نسخه آلفا بازی موردانتظار Star Wars: Battlefront چند روزی است که دراختیار کاربران انتخابی الکترونیک آرتز قرار گرفته است. به لطف این نسخه، اطلاعات جدیدی از گیم‌پلی Star Wars: Battlefront منتشرشد. بر اساس این اطلاعات با نام برخی از سلاح‌ها و جبهه‌ها بازی آشنا می‌شویم. با وجود این‌که این اطلاعات از زبان اشخاصی که نسخه آلفا Star Wars: Battlefront را تجربه کردند منتشرشده، اما تا زمان تاییدشدن رسمی این اطلاعات از زبان دایس یا انتشار رسمی بازی نباید آن‌ها را به صورت رسمی درنظر گرفت. بازی Star Wars: Battlefront در تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۵ میلادی (۲۶ آبان سال ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد.

اگر تا امروز بازی Batman: Arkham Knight را به پایان رسانده باشید، حتما منتظر اولین بسته الحاقی آن با نام Batgirl: A Matter of Family هستید. وبسایت Entertainment Weekly اعلام کرده که وقایع Batgirl: A Matter of Family حوالی داستان بازی Batman: Arkham Asylum رخ می‌دهد. شما با باربارا راهی پارک سی‌گِیت اَمیوزمِنت (Seagate Amusement ) می‌شوید و هدف اصلیتان نجات جان کومیسر گوردون، پدر Batgirl از دست جوکر است. این پارک بالای یک دریاچه نفت بنا شده و جوکر با کارهای همیشگی خود، باعث ریزش نفت و غوطه‌ور کردن این پارک در این ماده شده است!

2

Batgirl: A Matter of Family در استودیو مونترال وارنر، سازندگان بازی Batman: Arkham Origins تولید شده و ادامه محتویات season pass بازی، در استودیو راک‌استدی در دست ساخت قرار دارد.

سرانجام تاریخ انتشار نسخه پلی استیشن 4 بازی Journey مشخص شد. بر اساس اخبار منتشر شده بازی Journey در تاریخ ۲۱ جولای (سی تیر) برای کنسول پلی‌استیشن 4 سونی منتشر خواهد شد. اگر نسخه پلی‌استیشن 3 این بازی را خریداری کرده باشید، شانس به در خانه شما آمده است، چراکه با قابلیت Cross-Buy کنسول‌های پلی‌استیشن، می‌توانید نسخه پلی‌استیشن 4 و بهینه‌سازی شده این بازی را به صورت رایگان دریافت کنید.

داوران نمایشگاه E3 2015 در هفته‌ی گذشته لیست بهترین‌های این نمایشگاه را اعلام کرد.

اسامی برندگان به شرح زیر است:

بهترین نمایش:

Fallout 4 [استودیوی بتسدا گیم / کمپانی بتسدا]

بهترین بازی جدید:

Horizon Zero Dawn [استودیوی گوریلا گیمز / کمپانی سونی]

بهترین بازی کنسولی:

Uncharted 4: A Thief’s End [استودیوی ناتی داگ / کمپانی سونی]

بهترین بازی پلتفرم‌های همراه:

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes [کمپانی نینتندو]

بهترین بازی رایانه‌‌های شخصی:

Fallout 4 [استودیوی بتسدا گیم / کمپانی بتسدا]

بهترین سخت افزار:

آکیولس تاچ [کمپانی آکیولس]

بهترین بازی اکشن:

Star Wars Battlefront [استودیوی دایس / کمپانی الکترونیک آرتز]

بهترین بازی اکشن ماجراجویی:

Uncharted 4: A Thief’s End [استودیوی ناتی داگ / کمپانی سونی]

بهترین بازی نقش آفرینی:

Fallout 4 [استودیوی بتسدا گیم / کمپانی بتسدا]

بهترین بازی مسابقه‌ای:

Need for Speed [استودیوی گوست گیمز / کمپانی الکترونیک آرتز]

بهترین بازی ورزشی:

FIFA 16 [استودیوی الکترونیک آرتز کانادا / کمپانی الکترونیک آرتز]

بهترین بازی خانوادگی/اجتماعی:

Super Mario Maker [کمپانی نینتندو]

بهترین بازی آنلاین چند نفره:

Star Wars Battlefront [استودیوی دایس / کمپانی الکترونیک آرتز]

بهترین بازی مستقل:

No Man’s Sky [استودیوی هلو گیمز / کمپانی سونی]

تقدیر ویژه از گرافیک:

Uncharted 4: A Thief’s End [استودیوی ناتی داگ / کمپانی سونی]

زومجی نیز پس از پایان نمایشگاه E3 2015، اقدام به انتخاب بهترین‌های این نمایشگاه کرد که پس از رای اعضای تحریریه، بازی Fallout 4 به عنوان بهترین بازی نمایشگاه انتخاب شد. برای مشاهده سایر بازی‌های برتر این نمایشگاه از نگاه زومجی، به بخش بهترین‌های E3 2015 از نگاه زومجی مراجعه کنید.

فناوری پیشرفته‌ی شرکت انویدیا به نام HairWorks کمک می‌کند تا در آینده شاهد موهای کاملا طبیعی برای شخصیت‌های بازی‌های ویدئویی باشیم. به تازگی نسخه‌ی ۱.۱ فناوری HairWorks منتشر شده است که نسبت به نسخه‌ی قبلی پیشرفت‌های چشمگیری در آن مشاهده می‌شود. اخیرا ویدئویی توسط یکی از کاربران وبسایت Vimeo به نام تارکان سریم منتشر شده است که ویژگی‌های شگفت‌انگیز نسخه‌ی جدید HairWorks را به نمایش می‌گذارد:

دانلود ویدئو

فناوری HairWorks متعلق به شرکت انویدیا است و فقط روی کارت‌های گرافیک این شرکت اجرا می‌شود. ویدئوی بالا روی سیستمی که از یک کارت گرافیک GeForce GTX 980 بهره می‌بُرد ضبط شده است. متاسفانه استفاده‌کنندگان از کارت‌های کمپانی ای‌ام‌دی (AMD) حداقل تا آینده‌ی نزدیک از چنین قابلیتی در بازی‌ها محروم خواهند بود.

نسخه آزمایشی بازی موردانتظار Street Fighter 5 قرار است تا چند روز آینده دراختیار کاربران نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی قرار بگیرد. کمپانی کپ‌کام اخیرا اطلاعات مهمی را در رابطه با این نسخه منتشر کرده  است. کسانی که در نسخه آزمایشی شرکت کنند، در همان روز نخست به چهار شخصیت دسترسی پیدا خواهند کرد. نسخه آزمایشی Street Fighter 5 برای پلی‌استیشن 4 در تاریخ ۲۳ جولای (یک مرداد) آغاز می‌شود و در تاریخ ۲۵ جولای (سوم مرداد)، دو شخصیت دیگر با نام‌های بِردی و کَمی به لیست مبارزان اضافه خواهند شد.

1

اگر دوست دارید در نسخه آزمایشی این بازی مبارزه‌ای شرکت کنید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت یونیتی کپ‌کام مراجعه کنید. نسخه آزمایشی نسخه پنجم سری بازی‌های مبارزان خیابانی برای رایانه‌های شخصی پاییز امسال منتشر خواهد شد. بازی Street Fighter 5 قرار است سال آینده میلادی برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

یوبی‌سافت بازی جدید مجموعه‌ی Rayman را معرفی کرد. این بازی که Rayman Adventures نام دارد برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها منتشر می‌شود اما خبری از نسخه‌های کنسولی آن نخواهد بود. در Rayman Adventures بازیکن‌ها باید داخل یک جنگل سحرآمیز به جستجو برای پیدا کردن تخم‌های باستانی که از یک درخت مقدس محافظت می‌کنند بپردازند. این تخم‌ها قبلا به شکل مرموزی دزدیده شده‌اند.

دانلود ویدئو

یوبی‌سافت هنوز پلتفرم‌‌های Rayman Adventures را مشخص نکرده است، اما به احتمال زیاد این بازی برای دو سیستم عامل اندروید و iOS منتشر خواهد شد. همچنین هنوز معلوم نیست که Rayman Adventures یک بازی رایگان است یا بازیکن‌ها برای دسترسی به آن باید پول بپردازند.

درمیان تمام بازی‌هایی که در کنفرانس E3 2015 سونی معرفی شد، نسخه جدید سری بازی‌های Hitman یکی از سورپرایزهای آن بود. در کنفرانس سونی مشخص شد این بازی ابتدا به صورت دیجیتالی عرضه خواهد شد و همین مسئله سوالات زیادی را برای طرفداران ایجاد کرد. طی جلسه پرسش و پاسخی که استودیو IO Interactive در وب‌سایت رسمی بازی هیتمن با طرفداران برگزار کرده، این استودیو توضیحات بیشتری را در رابطه با تصمیم تجاری آن‌ها برای عرضه ششمین نسخه از سری بازی‌های هیتمن که یک بازسازی مجدد محسوب می‌شود داده است.

5

اگرچه بازی هیتمن ابتدا به صورت دیجیتالی عرضه خواهد شد، اما تا انتهای سال ۲۰۱۶ نسخه فیزیکی بازی که شامل تمام محتویات آن است برای خرید در دسترس قرار خواهد گرفت. سازندگان همچنین گفته‌اند با پرداخت ۶۰ دلار، به بازیکنان اجازه دسترسی به رویدادهای زنده، ماموریت و مناطق جدید بدون پرداخت هیچ پول اضافی داده خواهد شد. همچنین گفته شده در بازی سیستم «درون پرداختی» (micro-transactions) هم وجود نخواهد داشت.

سونی در جریان کنفرانس E3 2015 خود اعلام کرد پس از سال‌های طولانی، امسال با بازی Call of Duty: Black Ops 3 شاهد عرضه نسخه آزمایشی دیگری برای سری بازی‌های ندای وظیفه هستیم. استودیو تری‌آرک، سازنده بازی Call of Duty: Black Ops 3 در حساب توئیتر خود اعلام کرد که نسخه‌ی آزمایشی بازی در تاریخ ۱۹ آگوست (بیست و هشتم مرداد) ابتدا برای پلی‌استیشن 4 عرضه خواهد شد.

همچنین در جریان نمایشگاه کامیک-کان ۲۰۱۵، از حالت پرطرفدار «زامبی» بازی Call of Duty: Black Ops 3 با نام Shadows of Evil رونمایی شد. حالت زامبی بازی Call of Duty: Black Ops 3 با بازی اصلی تفاوت زیادی خواهد داشت. وقایع این بخش در دهه ۴۰ میلادی و در شهر شیکاگو رخ می‌دهد، بنابراین در این بخش شاهد هیچ‌گونه از تکنولوژی‌های آینده نخواهید بود و تنها با استفاده از توانایی‌های خود و سلاح‌ها و شخصیت‌های جدید بازی، باید مقابل این موجودات ایستادگی کنید.

دانلود ویدیو

بازی Call of Duty: Black Ops 3 که توسط استودیو تری‌آرک در حال ساخته شدن است، در تاریخ ۶ نوامبر ( ۱۵ آبان ۱۳۹۴) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. نسخه‌های نسل هفتم این بازی هنوز تاریخ انتشار مشخصی ندارد.

استودیوی سی‌دی پراجکت رد اخیرا طی مصاحبه‌ای اطلاعات بیشتری از محتوا و اندازه‌ی دو بسته الحاقی غیر رایگان بازی The Witcher 3: Wild  Hunt منتشر کرده است. کرنارد تماسکویچ کارگردان بازی The Witcher 3 در مصاحبه جدیدی مجددا تاکید کرد که دو بسته الحاقی غیر رایگانی که برای این بازی برنامه ریزی شده است روی هم رفته سی ساعت محتوای بیشتر ارائه خواهند داد که طبق اظهارات این کارگردان چنین مقداری تقریبا به اندازه‌ نسخه‌ی قبلی این سری یعنی The Witcher 2: Assassins of Kings که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد خواهد بود. بسته الحاقی «Hearts of Stone» برای عرضه در پاییز امسال برنامه ریزی شده است درحالی که بسته الحاقی بعدی یعنی «Blood and Wine» اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی عرضه خواهد شد.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده