نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۱۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۰

پیودی‌پای به انتقادات نسبت به محبوبیت و ثروتمند شدنش پاسخ داد

به تازگی در خبرها اعلام کردیم که پیودی‌پای، تحلیل‌گر ویدئویی معروف بازی‌ها، در سال گذشته‌ی میلادی حدود ۷.۵ میلیون دلار درآمد کسب کرده است. انتشار این خبر موجی از واکنش‌های منفی را از سوی افراد مختلف در پی داشت که به نحوه‌ی ثروتمند شدن پیودی‌پای انتقاد داشتند.

این انتقادات باعث شدند تا پیودی‌پای با انتشار یک ویدئوی ۶ دقیقه‌ای در یوتیوب،‌ به توضیح رابطه‌اش با موفقیت و ثروت بپردازند. بخش بزرگی از درآمد او مربوط به تبلیغاتی است که از طریق کانال ویدئویی‌اش منتشر می‌کند. جذابیت ویديوهایی که توسط او تهیه می‌شوند باعث شده تا مخاطبان زیادی را به دست آورد و به همین دلیل کمپانی‌های بزرگ حاضرند برای تبلیغ محصولات و کسب و کار خود مبالغ زیادی را به پیودی‌پای بپردازند. او درباره‌ی واکنش‌های منفی افراد پس از شنیدن میزان درآمد او طی یک سال، این‌گونه توضیح می‌دهد:

هر وقت عنوان می‌شود که من در طول یک سال چه میزان درآمد کسب کرده‌ام، مردم متعجب می‌شوند. همچنین افراد زیادی به شدت عصبانی می‌شوند. آنها فکر می‌کنند که این موضوع ناعادلانه است. آنها پیش خودشان فکر می‌کنند که من فقط روی صندلی‌ام می‌نشینم و روی تصاویر و ویدئوها نعره می‌زنم.

پیودی‌پای که نام واقعی‌اش فلیکس کیلبرگ است، در ادامه گفت که از تهیه‌ی ویدئوی بازی‌ها لذت بسیار بالایی می‌برد. پنج سال پیش، زمانی که او تازه این کار را آغاز کرد، یک دانش‌آموز سخت‌کوش بود که علاوه بر تحصیل در یک هات‌داگ فروشی کوچک نیز کار می‌کرد. او در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت:

من این موضوع را درک می‌کنم که هر کسی نظر خودش را دارد، اما فکر می‌کنم که پول نمی‌تواند دلیل خوشحالی شما باشد. من امروز به همان میزان خوشحالم که پنج سال پیش بودم. دیدن ناراحتی مردم از این موضوع واقعا تاسف‌برانگیز است. من فکر می‌کنم که این یک مسئله‌ی کاملا بی‌ارزش است.

پیودی‌پای سپس تعدادی از اظهارنظرهای تندی را که طی یکی دو روز اخیر به دستش رسیده‌اند خواند و تاکید کرد که همواره زحمت زیادی را برای تولید ویدئوهایش کشیده است. او همچنین گفت که هر کسی می‌تواند مانند او ویدئوهای جذاب و تماشایی از بازی‌های مختلف بسازد و آنها را در یوتیوب منتشر کند.

کانال یوتیوب پیودی‌پای هم‌اکنون با داشتن بیش از ۳۷ میلیون مخاطب، به عنوان محبوب‌ترین کانال یوتیوب شناخته می‌شود. درآمدی که او از تبلیغات در کانالش به دست می‌آورد نزدیک به ۴ میلیون دلار در سال است. مجموعه ویدئوهای Let’s Play او بسیار محبوب هستند؛ او در هر قسمت از این ویدئوها یک بازی را انجام می‌دهد و نظرات خود را (که عموما جنبه‌ی طنز دارند) روی ویدئو بیان می‌کند.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده