نویسنده: آرش عیاری
// پنجشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

فروشگاه آنلاین بازی GOG از روز اول از ویندوز ۱۰ پشتیبانی خواهد کرد

فروشگاه GOG یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین بازی برای پلتفرم پی‌سی است. امروز این فروشگاه اعلام کرد که بیشتر بازی‌های موجود در آن، از روز اول عرضه رسمی ویندوز ۱۰، از این سیستم‌عامل پشتیبانی خواهند کرد.

با نزدیک‌تر شدن به زمان عرضه رسمی نسخه نهایی ویندوز ۱۰، بسیاری از مخاطبان فروشگاه GOG کنجکاو شده‌اند که آیا بازی‌هایی که پیش از این از این فروشگاه خریداری کرده‌اند، روی جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت نیز اجرا خواهد شد یا خیر.

استودیو سازنده بازی The Witcher 3 یعنی سی‌دی پراجکت در بلاگ خود، به این نگرانی‌ها پاسخ داد. بنابر پست ارسال شده در این بلاگ، آن‌ها اعلام کرده‌اند که همه چیز عالی به نظر می‌رسد و تنها چند مشکل در چندین بازی پیدا کرده‌اند. برخی از این مشکلات تا زمان عرضه ویندوز ‍۱۰ رفع شده و برخی نیز پس از عرضه این سیستم عامل، مرتفع خواهند شد.

بر اساس اعلام نظر استودیو سی‌دی پراجکت، برخی از بازی‌ها برای اجرای بدون مشکل در ویندوز ۱۰، نیاز به دریافت بسته بروزرسانی خواهند داشت که این بسته از طریق کلاینت فروشگاه GOG قابل دریافت خواهد بود. همچنین تیم GOG در حال آزمایش همه بازی‌های موجود در این فروشگاه است تا مطمئن شوند که بازی‌ها در روز عرضه ویندوز ۱۰، به خوبی روی این سیستم عامل، اجرا می‌شوند.

آن‌ها همچنین در اظهارنظر خود در این‌باره گفتند:

این روان‌ترین انتقال ما به یک سیستم جدید تا به امروز است.

ویندوز ۱۰ به صورت رسمی در تاریخ هفتم مرداد ماه سال جاری (۲۹ جولای) منتشر خواهد شد.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده