نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۳

سونی: هنوز خیلی زود است که درباره‌ی قیمت هدست مورفیس صحبت کنیم

هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره‌ی قیمت هدست واقعیت مجازی کنسول پلی‌استیشن 4، یعنی پراجکت مورفیس حرف بزنیم؛‌ این موضوع را شوهی یوشیدا،‌ رییس استودیو‌های جهانی بخش سرگرمی‌های سونی در گفتگو با وبسایت GamesIndustry عنوان کرده است.

یوشیدا صحبت‌های خود را این‌ گونه آغاز کرد:

ما درباره‌ی چیزی صحبت می‌کنیم که سال آینده عرضه خواهد شد، بنابراین از یک سال زودتر در مورد قیمت حرفی نمی‌زنیم. فکر می‌کنم که ما قیمت کنسول پلی‌استیشن 4 را در نمایشگاه E3 همان سالی اعلام کردیم که این کنسول وارد بازار شد که حدود پنج ماه قبل از عرضه‌ی کنسول بود؛ بنابراین هنوز خیلی زود است.

او در ادامه تاکید کرد که سونی برای مشخص کردن قیمت هدست مورفیس،‌ منتظر نمی‌ماند تا ابتدا کمپانی‌هایی مثل آکیولس قیمت محصولات مشابه خود را اعلام کنند. طبق گفته‌های یوشیدا، کارشناسان سونی به سختی در حال بررسی مورفیس هستند تا بتوانند قیمت تمام شده و ارزش واقعی این هدست را تعیین کنند.

اگرچه سونی فعلا از اعلام قیمت مورفیس طفره می‌رود، اما این کمپانی قبلا اعلام کرده بود که تلاش می‌کند تا این دستگاه را با کمترین قیمت ممکن روانه بازار کند. طبق برنامه‌ریزی سونی، مورفیس در نیمه‌ی اول سال آینده میلادی (یعنی تا قبل از ماه جولای سال ۲۰۱۶) عرضه خواهد شد.

چندی پیش کمپانی آکیولس اعلام کرده بود که بازیکن‌ها اگر بخواهند هدست آکیولس ریفت را به همراه یک سیستم رایانه‌ای که توانایی کار با این هدست را داشته باشد تهیه کنند، باید حدود ۱۵۰۰ دلار هزینه نمایند. البته همان‌طور که اشاره شد این قیمت فقط متعلق به خود هدست (که با کنترلر کنسول ایکس‌باکس وان عرضه می‌شود) نیست و یک رایانه‌ی شخصی را نیز شامل می‌شود. این در حالی است که مورفیس با پلی‌استیشن 4 کار می‌کند و بازیکن‌ها برای استفاده از آن نیاز به انجام هزینه‌های اضافی ندارند.

چندی پیش سونی استودیوی جدیدی را با هدف ساخت بازی‌های اختصاصی برای هدست مورفیس در بریتانیا تاسیس کرد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده