نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۵

تهیه‌کننده‌ اجرایی Star Citizen استودیوی سازنده‌ این بازی را ترک کرد

الکس میبری، تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی Star Citizen، استودیو کلاد ایمپریوم گیمز را ترک کرد. جدا شدن میبری از تیم سازنده‌ی Star Citizen تنها یک هفته پس از انتشار خبر به تعویق افتادن حالت اول شخص برای این بازی اعلام شده است.

در حالی که هنوز از برنامه‌های آینده میبری خبر نداریم، نماینده‌ی کلاد ایمپریوم گیمز اعلام کرد که او اواخر ماه ژوئن این استودیو را به دلایل شخصی ترک کرده است. این نماینده نسبت به رفتن میبری ابراز تاسف کرد، اما گفت که جدا شدن او از تیم سازنده‌ی Star Citizen هیچ تاثیری روی روند توسعه‌ی این بازی نخواهد داشت. از این به بعد ارین رابرتز، برادر کریس رابرتز، مدیر تولیدات جهانی کلاد ایمپریوم گیمز، مسئولیت‌های میبری در این استودیو را به عهده می‌گیرد.

2013374-684995_20121009_013

میبری یکی از اعضای تاثیرگذار و مهم کلاد ایمپریوم گیمز بود که در ماه می سال ۲۰۱۴، پس از حدود یک دهه فعالیت در کمپانی بلیزارد و کار کردن روی مجموعه‌های بزرگی مثل World of Warcraft و Diablo، به این استودیو ملحق شده بود.

میبری که وظیفه‌ی نظارت روی مراحل ساخت Star Citizen را بر عهده داشت، توسط کریس رابرتز، خالق این بازی، برای همکاری با تیم سازنده‌ی آن دعوت شده بود. میبری در این باره می‌گوید:

پس از ۱۰ سال فعالیت در بلیزارد، فکر نمی‌کردم چیزی بتواند من را متقاعد به ترک این شرکت کند؛ اما کریس از من دعوت کرد که بروم و Star Citizen را ببینم و پس از بررسی بازی و گوش دادن به صحبت‌های او درباره‌ی برنامه‌های آینده‌اش، تصمیم گرفتم که به تیم سازنده بپیوندم.

شاید ندانید که کمپین جمع‌آوری بودجه برای ساخت Star Citizen که از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرد، به عنوان موفق‌ترین پروژه‌ی مردم‌نهاد تاریخ شناخته می‌شود؛ بازیکن‌ها تا کنون حدود ۸۴.۹ میلیون دلار به سازندگان Star Citizen برای ساخت این بازی کمک کرده‌اند.

کلاد ایمپریوم گیمز همچنین دیروز اعلام کرد که یک استودیوی جدید در شهر فرانکفورت آلمان تاسیس کرده است. اعضای این استودیو تعدادی از بهترین طراحان و هنرمندان اروپایی هستند که برخی از آنها در ساخت تکنولوژی کرای‌انجین (موتوری که در ساخت Star Citizen نیز از آن استفاده شده است) مشارکت داشته‌اند.

کرای‌انجین توسط شرکت کرایتک ساخته شده است که دفتر اصلی آن در آلمان قرار دارد. گفته می‌شود کلاد ایمپریوم گیمز تعدادی از اعضای این شرکت را نیز به استخدام خود درآورده است. هم‌اکنون ۲۱ نفر در استودیوی جدید کلاد ایمپریوم گیمز مشغول به فعالیت هستند که این تعداد تا پایان امسال به حدود ۵۰ نفر خواهد رسید. این استودیو همچنین فهرستی از مشاغل مورد نیازش را منتشر کرده است.

استودیوهای امریکایی کلاد ایمپریوم گیمز در شهرهای لس آنجلس، کالیفرنیا و آستین تگزاس واقع شده‌اند.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده